اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یك سئوال ابتدایی و ساده از فتنه‌شناسان



اخبار,حسین شریعتمداری , انتخابات سال 88

 

اخبار سیاسی - یك سئوال ابتدایی و ساده از فتنه‌شناسان؛
چرا با این‌همه سند اجازه دادید تاییدصلاحیت شوند؟

کاش آقایان همان چهار سال پیش، خاوری و خسروی و زنجانی و ضراب را هم تحت نظر می‌گرفتند و پیش‌بینی می‌کردند که قرار است هزاران میلیارد از بیت‌المال این کشور به تاراج رانت‌خواری برود...

چهار سال بیشتر است که از انتخابات سال 88 و حوادث پس از آن می‌گذرد؛ سران معترضین به نتایج انتخابات در حصر خانگی به سر می‌برند؛ جو کشور با روی کار آمدن دولت معتدل یازدهم، رو به آرامش می‌رود اما عده‌ای با دست آویز قرار دادن؛ و نبش قبر آن حوادث و تحرکات، هر روز ادعای تازه‌تری را مطرح می‌كنند که البته اسناد آن را هم فقط خودشان در اختیار دارند و صد البته دست ساخته خودشان هم است!

برای مثال آقای حسین شریعتمداری 4 سال است كه از دیداری سخن می‌گوید كه هر دو طرف ماجرا بارها اصل و فرع آن را از اساس تكذیب كرده‌اند! آنان از این طریق درصددند این جو آرام‌شده جامعه را با تحلیل‌های متوهمانه «توطئه»همچنان ملتهب و مشوش نگهدارند تا ذهن و فکر مردم درگیر مسائلی شود که گرهی از زندگی‌شان باز نمی‌کند که هیچ؛ امنیت روانی و ذهنی‌شان را هم به خطر می‌اندازد؛ اما از بابت این فضای ملتهب چه نثار آنان می‌شود، بحث این مقال نیست.

برخی از این افراد، از جمله همین مدیر روزنامه كیهان، با ادعای اینکه در جریان حوادث پس از انتخابات، از قبل خبر داشتند که قرار است؛ فتنه! ایجاد شود؛ می‌خواهند این تصور را در اذهان ایجاد کنند که علم غیب آنها همه این اتفاقات را پیش‌بینی کرده بود. شریعتمداری همین دو روز پیش در جلسه‌ی سخنرانی، تیتر روزنامه خود در سال 88 را به حاضران نشان می‌داد تا اثبات كند از قبل از انتخابات می‌دانسته كه قرار است فتنه شود!

اما سوال بی جواب از این عده این است که، شما که عالم و آگاه از ماوقع بودید! و با چشمان عقاب‌وارتان ورود و خروج امثال جان‌کین، جورج سوروس و ...خبر دار بودید؛ چرا همان موقع سکوت کردید و حرفی نزدید؟ چرا مدارک مورد ادعایتان را به وزارت اطلاعات یا شورای نگهبان یا قوه قضاییه ارائه نکردید تا از فتنه‌گری غربی‌ها جلوگیری کنید؟

و اگر چنین اسنادی؛ مبنی بر ارتباط کاندیداهای ریاست جمهوری دهم، با عوامل موساد، سیا، اینتلیجنت سرویس، ام آی ایكس و ...تمام سازمان‌های جاسوسی دنیا! در اختیارتان بود؛ چرا آنها را به شورای‌نگهبان ندادید تا به استنادشان، صلاحیت آن بندگان خدا را تایید نکند؟ و مملكت را از بروز آن همه چالش كه اثراتش را همچنان در سخنرانی‌ها و مقالات هر روزه شما، مشاهده می‌توان كرد، نجات می‌دادید؟

نمی‌توانید بهانه عدم قبول از سوی نهادها مرتبط را بیاورید؛ زیرا ارادت شما به دولت نهم و شورای نگهبان همواره زبانزد خاص و عام است. اگر ادعا‌ها، تنها در حد حرف و تهمت و توهم است؛ چرا بر زبان و ورق جاری می‌کنید، چرا اتهاماتی را به افرادی وارد می‌کنید که قدرت دفاع از خود را ندارند؟ از منش حضرت امیر چه آموخته‌اید که از سخنان جنگ جملشان صحبت می‌کنید؟

اگر شما به آنچه ادعا می‌کنید آگاه بودید، مسئولید چون سکوت کردید و اگر فقط مدعی هستید باز هم در برابر تهمت‌هایتان مسئولید. و کاش آقایان همان چهار سال پیش، خاوری، خسروی، زنجانی، ضراب و امثالهم (كه یكی پس از دیگری پرونده‌هایشان در می‌آید!) را هم تحت نظر می‌گرفتند و پیش‌بینی می‌کردند که قرار است هزاران میلیارد از بیت‌المال این کشور به تاراج رانت‌خواری برود. در اوضاع کنونی ایران اگر سدی هم قرار است تشکیل شود؛ باید در برابر نفاق، تفرقه‌افكنی، کینه توزی و بی‌عدالتی تشکیل شود؛ تا سیل تفرقه، بی اعتمادی، بی‌تفاوتی و ... ایران عزیزمان را بیش از این غرق نکند.

البته همگان می‌دانند؛ عمده این حكایت‌ها؛ ریشه‌های دیگری جز فتنه و حوادث پس از انتخابات آن سال دارد. می‌توان ریشه‌اش را در عصبانیت از نتیجه انتخابات خرداد 92 دید كه در مصاف با 5 كاندیدای آنها، كاندیدای مورد حمایت اصلاح‌طلبان (و به زعم دوستان؛ فتنه‌گران) به پیروزی رسید! یا شاهدیم كه متهم فساد مالی در یك سازمان بزرگ، بلافاصله در دفاع از خود، همه چیز را به فتنه، فتنه‌گری و فتنه‌گران ربط می‌دهد! ظاهرا تا اطلاع ثانوی كسب و كار پر رونقی خواهد بود این فتنه!

اخبار سیاسی  - بهارنیوز

 


ویدیو مرتبط :
از ظریف سئوال می کنیم اگر قانع نشویم از روحانی سئوال می

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیراطلاعات:كمك یك میلیاردی به سران فتنه صحت ندارد



 

وزیراطلاعات:كمك یك میلیاردی به سران فتنه صحت ندارد

 

وزیراطلاعات:كمك یك میلیاردی به سران فتنه صحت ندارد/در همایش ایرانیان خارج ،‌مشروب سرو نشد

وزیر اطلاعات خبر منتشر شده به نقل از وی مبنی بر حقیقت داشتن موضوع کمک یک میلیاردی به سران فتنه را صحیح ندانست و توضیح داد: سیستمهای اطلاعاتی الزاما کمک‌ها را به شکل مستقیم به افراد نمی‌دهند بلکه راه‌های ارائه این کمک‌ها بسیار متنوع و پیچیده است و برخی رسانه‌ها مطالب مرا به‌گونه‌ای دیگر منعکس کرده‌اند.

کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه‌ امروز سه شنبه کمیسیون حجت‌الاسلام مصلحی وزیر اطلاعات حضور یافت و به سئوالات چند تن از نمایندگان پاسخ داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: اولین سئوال مربوط به کواکبیان نماینده سمنان بود که پرسید جزئیات و مستندات سخنان وزیر اطلاعات مبنی بر کمک یک میلیارد دلاری به آقایان خاتمی، موسوی و کروبی چیست؟

جلالی گفت: وزیر اطلاعات به شکل تفصیلی به این سئوال پاسخ داد و گفت که درمنشور براندازی که از بخشی از اصلاح طلبان به دست آمد آورده شده که نباید از امکانات و مقدورات انسانی و غیر انسانی خارج از کشور غافل شد. همچنین در سند تاملات راهبردی حزب مشارکت آمده است که بخش مردم سالار باید از بحران‌هایی که کل سیستم سیاسی را تهدید می‌کند، استفاده نماید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: وزیر اطلاعات بیان نمود که دشمن هفده میلیارد و هفتصد میلیون دلار در بحث جنگ نرم هزینه کرده‌ است. اسناد آن وجود دارد. البته این رقم غیر از رقمی است که به ضد انقلاب و گروه‌های تروریستی کمک شده و همچنین غیر از رقم‌های مربوط به هزینه‌های علمی و پژوهشی و ... است.

جلالی افزود: وزیر اطلاعات گفت ما درباره پشتیبانی‌های مالی که از جریان فتنه شده بررسی مفصلی داشتیم و در آینده افشا خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: وزیر اطلاعات بیان کرد که اعترافاتی وجود دارد مبنی بر این که CIA پول به آنها داده است و این افراد از چهره‌های موثر برخی ستادهای فتنه هستند.

جلالی افزود: وزیر اطلاعات در پایان گفت که سیستم‌های اطلاعاتی الزاما کمک‌ها را به شکل مستقیم به افراد نمی‌دهند، بلکه راه‌های ارائه این کمک‌ها به جریان فتنه بسیار متنوع و در عین حال پیچیده است و برخی رسانه‌ها مطالب مرا به‌گونه‌ای دیگر منعکس کرده‌اند.

کواکبیان در پایان از توضیحات وزیر اطلاعات قانع شد.

کاظم جلالی گفت: سئول دوم را الیاس نادران نماینده مردم تهران مطرح کرد.

سئوال نادران عبارت بود از اینکه آیا در مدعوین همایش دوم ایرانیان افراد ضد انقلاب، مسئله‌دار و نزدیک به اپوزسیون وجود داشته است؟ چقدر هزینه صورت گرفته است؟ آیا سرو مشروبات الکلی و رقص مختلط در شب همایش در یکی از هتل‌ها صحت دارد؟ چقدر سرمایه از برگزاری این همایش جذب اقتصاد کشور شده است؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی افزود: وزیر اطلاعات در پاسخ به این سئوال گفت که در خصوص این همایش وزارت گزارش جامعی از نقاط ضعف و قوت آن تهیه کرده که این گزارش منصفانه و دقیق است. من قائلم در سرجمع، نقاط مثبت این همایش بر نقاط ضعفش می‌چربید.

جلالی گفت: وزیر اطلاعات اعلام کرد در خصوص افراد مدعو جلسه همه تشریفات و ماموریت‌ها انجام شده بود. اما این‌که این همایش چه میزان هزینه داشته مربوط به ما نیست. بلکه مربوط به سازمان حسابرسی است و ماموریت‌ ما نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: وزیر اطلاعات اعلام کرد که در خصوص سرو مشروبات الکلی هیچ سندی وجود ندارد و وی با انگیزه‌ جدی مسئله را پیگیری کرده‌ و چنین چیزی نیافته است...../تحلیل:عصرایران