اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یك ایرانی برترین پزشک آمریکا


تعداد اندکی از پزشکان در ایالات متحده توانستند جایزه سال 2011 منتخب بیماران را از آن خود کنند و نام دکتر «مهرداد هدایت نیا» نیز در میان نام این پزشکان برتر دیده می شود.

مهر: تعداد اندکی از پزشکان در ایالات متحده توانستند جایزه سال 2011 منتخب بیماران را از آن خود کنند و نام دکتر «مهرداد هدایت نیا» نیز در میان نام این پزشکان برتر دیده می شود.



تنها پزشکانی می توانند این جایزه را دریافت کنند که از بیماران خود امتیاز خوبی دریافت کرده باشند و دیگر توانایی های خود را نیز به اثبات رسانده باشند. در واقع تنها پنج درصد از 720 هزار پزشک فعال در ایالات متحده در سال 2011 به عنوان برترین پزشکان کشور از دید بیماران معرفی شده اند.

ماهانه میلیونها بیمار در سرتاسر آمریکا به وب سایت های ویژه ای مراجعه کرده و از تجربیات درمانی خود با پزشکان می نویسند و موارد مختلفی از قبیل دقت در تشخیص، مدت زمانی که پزشک به آنها اختصاص می دهد، رفتار پزشک و پیگیری وی در درمان اظهار نظر می کنند.

بر اساس این اطلاعاتی که بیماران آنها را فراهم می آورند، برترین پزشکان آمریکا انتخاب شده و پس از بررسی دیگر توانایی ها و قابلیت ها، برندگان نهایی این جایزه انتخاب می شوند.

مهرداد هدایت نیا، متخصص هوشبری مرکز «Pain Medicine» در سال 2010 نیز موفق به دریافت این جایزه شد.

وی همچنین در سال 2010 به عنوان یکی از دلسوزترین پزشکان آمریکا معرفی شده بود.


ویدیو مرتبط :
درآمد پزشک ایرانی ۷ برابر پزشک آمریکایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سی ان ان: پزشک ایرانی عضو پلیس آمریکا به مجروحان تیراندازی کمک‌رسانی می کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

پزشک متولد ایران هم اکنون در نیروهای ویژه پلیس آمریکا (سوات) وظیفه درمان مجروحان حوادث تیراندازی یا گروگان گیری را برعهده دارد.

دقایقی پس از آغاز قتل عام بیرحمانه چهارشنبه در سن برناردینو، دکتر مایکل نیکی (Neeki) در صحنه حاضر بود. او در کوله پشتی اش لوله تنفس، استاپلر فوری جراحی، نوار زخم بندی و ... دارد. او به نوعی به نیروهای واکنش سریع تعلق دارد که آمیزه ای از درمانگر و سرباز هستند.

 

او پزشکی عضو نیروهای ویژه پلیس آمریکا موسوم به سوات (SWAT) است و می بایست از خود دفاع و به دیگران کمک رسانی کند. برای تحقق چنین هدفی او نه تنها می بایست تجهیزات پزشکی اش را به همراه داشته باشد، بلکه باید اسلحه ای با خود حمل کند که بسیار شبیه سلاح مهاجمان است.

 

دکتر نیکی یک روز پس از تیراندازی در سن برناردینو، در کنار سایر اعضای سوات تیراندازی تمرین می کند، تا مطمئن باشد در شرایط بحرانی می تواند از خود حفاظت کند و به بیمارانش کمک رسانی کند.

 

او می گوید امروزه در آمریکا با الگوی جدیدی از زخم های ناشی از کاربرد تسلیحات نظامی روبرو هستیم که گلوله به هنگام ورود به بدن، اندام ها، بافت ها و رگ ها را از هم می درد. حتی تاکتیک های پلیس نیز تغییر کرده است.

 

پیش تر ماموران از پهلو به هدف نزدیک می شدند، اما اکنون از روبرو نزدیک می شوند تا خطر مجروحیت اندام های درونی را کاهش دهند. دکتر نیکی در ایران بزرگ شده و به سربازی رفته است. بنابراین اسلحه و نبرد در نظرش تازگی ندارد. اما هیچ گاه فکر نمی کرد مهارت های دوران سربازی در آمریکا به کارش بیاید.

 

اخبار بین الملل - واحدمرکزی خبر