اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یازده ماه بر تجارت ایران چگونه گذشت؟/تازه ترین آمار گمرک از کارنامه تجاری ایران



اخبار,اخبار اقتصادی ,گمرک ایران

تازه ترین آمار گمرک از اوضاع تجارت خارجی ایران منتشر شد که بر این اساس جمهوری اسلامی ایران طی 11 ماهه امسال به میزان 94 میلیارد و 564 میلیون دلار انواع کالا با سایر کشورها مبادله کرده است.

در یازده ماه ابتدایی سال جاری  46میلیارد و 306میلیون دلار انواع كالا صادر و به میزان 48 میلیارد و 258 میلیون دلار انواع كالا وارد كشورمان شده است.

به گزارش خبرآنلاین و بر اساس اعلام روابط عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران، مهمترین نكته در خصوص آمار تجارت خارجی 11 ماهه ماهه كشورمان ،افزایش 22 و 5 صدم درصدی ارزش صادرات كشورمان در برابر رشد 12 و 30 درصدی ارزش واردات است كه آهنگ رشد قابل توجه ارزش صادرات كشورمان در برابر واردات را نشان می دهد.

اقلام عمده صادرات غیر نفتی در مدت یاد شده شامل پروپان مایع شده،بوتان مایع شده، متانول ،پلی اتیلن گرید فیلم و قیر نفت بوده وعمده ترین خریداران كالاهای صادراتی كشورمان هم به ترتیب چین ،عراق ، امارات متحده عربی، افغانستان وهند بوده اند.

عمده واردات كشورمان هم به ترتیب به گندم با سهم4 و 60صدم درصدی از كل ارزش واردات ، وسایل نقلیه با موتور پیستونی درون سوز با حجم سیلندر بیشتر از 1500 سانتیمتر مكعب با 3و66 صدم درصد، ذرت با 3و31صدم درصد ،برنج با 2و68صدم درصد و كنجاله سویا با 2و 4 صدم درصد اختصاص داردو عمده كشورهای صادركننده كالا به ایران هم در یازده ماهه امسال به ترتیب شامل چین، امارات متحده عربی، كره جنوبی، تركیه و هند بوده است.
اخبار اقتصادی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
تجارت خارجی ایران از48 میلیارد دلار گذشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کره جنوبی مبادلات تجاری خود با بانک تجارت ایران را متوقف کرد



 

 

کره جنوبی , ایران

 

 

بلومبرگ به نقل از یک مقام آگاه وزارت اقتصاد کره جنوبی از قطع روابط تجاری بانک تجارت ایران با بانک مرکزی این کشور و بانک وری خبر داد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، یک مقام آگاه وزارت اقتصاد کره جنوبی گفت: واحد بانکداری سهام «وری» و بانک مرکزی کره جنوبی مبادلات تجاری خود با بانک تجارت ایران را قطع کرده اند.

به گزارش بلومبرگ، بانک وری و بانک مرکزی کره جنوبی ارائه اعتبار و انتقال نقدینگی از راه دور خود را متوقف کردند و این وزارتخانه قوانینی برای کمک به شرکت های محلی که در اثر این توقف تجاری ممکن است دچار مشکل شوند، تهیه خواهد کرد.

بانک وری نیز اعلام کرد که روابط خود بانک تجارت را قطع کرده است. بر اساس این گزارش، مقامات بانک مرکزی کره جنوبی هیچ پاسخی برای تایید این ادعا ندادند.... /  خبرگزارى فارس