اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یاری‌دهندگانی که یاری می‌خواهند



اخبار,اخبار اجتماعی,خیریه

 

«جامعه متحد و امیدوار، ضرورت سلامت در ابعاد مختلف است و اگر ملت در صحنه بیاید، در همه امور و ازجمله سلامت عمومی پیروزیم.

 

جامعه‌ و کشوری واقعا توسعه‌یافته است که در آن همه آحاد مردم یکدیگر را مثل اعضای خانواده خود دیده و تنها به خود فکر نکنند؛ کشوری که غمخواری، خیرخواهی، تعاون، نیکوکاری و دست یکدیگر را گرفتن در آن اصلی اساسی باشد.» این بخشی از صحبت‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان درخصوص اهمیت و جایگاه سازمان‌های مردم‌نهاد و انجمن‌های خیریه در نظام سلامت کشور است. مشارکت هدفمند و آگاهانه مردم در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌ها یکی از سه اصل تحقق یک نظام جامع سلامت است.

 

اصلی که در چند دهه اخیر با رشد و توسعه خود توانسته بخش قابل توجهی از بار بهداشتی و درمانی نظام سلامت در دنیا را به دوش بکشد. انجمن‌ها، موسسات خیریه و به‌طورکلی سازمان‌های مردم‌نهاد «سمن»‌ها فعال در حوزه بهداشت و درمان حتی در کشورهای پیش‌رو در حوزه بهداشت و درمان هم به‌عنوان یکی از ارکان مهم نظام سلامت محسوب می‌شوند.

 

هرچند در کشور ما حضور موسسه‌ها و انجمن‌های خیریه فعال در حوزه سلامت به شکل و سیاق امروزی سابقه کوتاهی دارد، ولی در عین حال وجود فرهنگ کار خیر و داوطلبانه از دیرباز در جامعه ایرانی در کنار آموزه‌های دینی و مذهبی توانسته، استعداد بالقوه‌ای را برای رشد و توسعه این مجموعه‌ها فراهم کند به‌طوری که در چند ‌سال اخیر بخشی از مشکلات و کمبودهای حوزه بهداشت و درمان توسط این انجمن‌ها مرتفع می‌شود.

 

در برخی از موارد این موسسات توانسته‌اند دوشادوش وزارت بهداشت و ارگان‌های رسمی و مسئول حوزه سلامت، خدمات درمانی و بازتوانی به بیماران ارایه کنند و حتی در مواردی این موسسات خیریه و انجمن‌های مردمی در زمینه ارایه خدمات درمانی و بهداشتی به‌عنوان برندی معتبر در منطقه شناخته می‌شوند.

 

با توجه به این مهم بر آن شدیم تا مروری داشته باشیم بر فعالیت و معرفی انجمن‌های خیریه در حوزره سلامت کشور. البته موسسات و سازمان‌های فعال دیگری هم هستند که به علت محدودیت نتوانستیم به معرفی آنها بپردازیم و امیدواریم در آینده گزارش دیگری از سایر موسسات منتشر کنیم.

موسسه خیریه سپاس
موسسه خیریه سپندآسایش پارس «سپاس»، در مهرماه ‌سال ١٣٨٥ با هدف ارتقای کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان و بهبودیافته‌های این بیماری در حیطه‌های جسمی، روانشناسی، اجتماعی و معنوی تأسیس شد.

 

آموزش، ارایه اطلاعات، مشاوره و روانشناسی، راهکارهای اصلی دستیابی به این هدف در موسسه «سپاس» است. این خدمات توسط تیم‌های تخصصی و داوطلب‌ها در رشته‌های مختلف ارایه می‌شود.

 

«غزال چگینی» بنیانگذار این موسسه از نوجوانی در فعالیت‌های خیریه و داوطلبانه برای کمک به بیماران سرطانی فعالیت داشت. او پس از ابتلا به بیماری سرطان در ١٧سالگی، به دنبال بهترین مدل ارایه خدمات به بیماران مبتلا به سرطان به نقاط مختلف دنیا سفر کرد.

 

او در ٢٧سالگی و در اوج مبارزه با این بیماری با کمک تعدادی از فعالان اجتماعی در ایران، موسسه خیریه «سپاس» را تأسیس کرد. بیماران و خانواده‌های آنها، از هنگام تشخیص بیماری تا پس از بهبودی و حتی تا زمان مرگ فرد بیمار می‌توانند از خدمات این موسسه استفاده کنند.

 

خدمات این موسسه به دلیل ماهیت «حمایتی - تسکینی» خود در راستای برنامه جامع کنترل سرطان در ایران قرار دارد. ارایه تمامی خدمات این موسسه با در نظر داشتن طب کل‌نگر (جنبه‌های جسمی، روانشناسی، اجتماعی و معنوی) انجام می‌شود.

موسسه خیریه بهنام دهش‌پور
موسسه خیریه بهنام دهش‌پور در تاریخ ١٣ اسفند ١٣٧٩ فعالیت رسمی خود را با هدف جذب همیاری نیکوکاران در جهت ارایه خدمات درمانی، مددکاری، روانشناسی و فرهنگی در سطح بین‌المللی به بیماران مبتلا به سرطان و خانواده‌های آنان بدون هیچ‌گونه محدودیت سنی، جنسیتی، ملیتی و مذهبی آغاز کرد.

 

همچنین تجهیز مراکز درمانی دانشگاهی مرتبط با بیماری سرطان و آشنایی هرچه بیشتر جامعه با این بیماری و پیامدهای اجتماعی- اقتصادی آن برای افراد مبتلا به سرطان و چگونگی جلوگیری و تشخیص به موقع بیماری سرطان از دیگر اهداف این موسسه خیریه است.

 

این موسسه به یاد «بهنام دهش‌پور» نوجوانی که در ١٧سالگی به بیماری سرطان مبتلا شد، نامگذاری شده است. او در طی مراحل درمان خود در بخش رادیوتراپی بیمارستان شهدای تجریش از نزدیک مشکلات و گرفتاری‌های بیماران سرطانی را مشاهده کرد و تحت‌تأثیر قرار گرفت.

 

بهنام با وجود بیماری سخت خود با برگزاری بازارچه‌های خیریه و کنسرت سعی در جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای بیماران سرطانی داشت. او آخرین شب زندگی‌اش را با فروش شمع‏های تزیینی به نفع بیماران نیازمند مبتلا به سرطان در خانه به پایان رساند.

مؤسسه خیریه محک
مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان با نام اختصاری «محک» از‌ سال ١٣٧٠ در قـالب یک سـازمان غیرانتفاعی - غیردولتی با انگیزه والای کمک به همنوع فعالیت همه‌جانبه خود را در جهت حمایت از کودکان مبتلا بـه سرطان زیر ١٦‌سال و خانواده‌های آنـان آغاز کرد.

 

این موسسه در طـول دو دهه فعـالیت خود، بـا بهره‌گیری از کمک‌های انسان‌دوستانه مردم نیکوکار و همراهی و تلاش‌های پیگیر نیروهای داوطلب، به موفقیت‌های چشمگیری در امور خیریه، درمان و تحقیقات، دست یافته است تا جایی که این موسسه موفق شد، بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودکان در خاورمیانه را با زیر بنای ١٨‌هزار مترمربع و با امکانات کامل کلینیکی و پاراکلینیکی در ‌سال ١٣٨٦ راه‌اندازی کند. محک تاکنون بیش از ٢٢‌هزار کودک مبتلا به سرطان را تحت حمایت همه‌جانبه قرار داده است.

 

«سعیده قدس» بنیانگذار «محک» با آگاهی از مشکلات کودکان مبتلا به سرطان به واسطه بیماری فرزندش، با گردهم آوردن گروهی از خیران داوطلب فعالیت این موسسه خیریه را در بیمارستان‌های دولتی - دانشگاهی آغاز کرد.

 

فعالیت «محک»، انجام امور خیریه در زمینه‌های پزشکی، پژوهشی، پیشگیری، درمانی، خدماتی، بهداشتی، بیمارستانی، رفاهی و صرفا در جهت حمایت از کودکان مبتلا به سرطان است. «محک» تبلوری از ایفای نقش مشارکت مردمی در جامعه است.

بنیاد خیریه کودکان اُتیسم
بنیاد خیریه کودکان اتیسم، انجمنی غیرانتفاعی است. این بنیاد خیریه که از ‌سال ۱۳۸۹ به منظور کمک به افراد مبتلا به طیف اتیسم و خانواده‌های آنان تأسیس شد. این انجمن متشکل از افراد خیر، والدین کودکان مبتلا به این بیماری، متخصصان و افراد داوطلب است که در راستای بهبود سطح خدمات، حمایت‌ها و کیفیت‌های زندگی افراد دارای اختلالات طیف اتیسم و خانواده‌هایشان فعالیت می‌کنند.

 

در این بنیاد خیریه به خانواده‌‌های دارای کودکان طیف اتیسم خدماتی از قبیل «گفتاردرمانی، خانواده‌درمانی، کاردرمانی، مشاوره آنلاین، روش PRT» از سوی متخصصان ارایه می‌شود. بنیاد خیریه کودکان اتیسم همه خدمات درمانی و بازتوانی را به صورت رایگان به خانواده‌ها و کودکان اتیستیک ارایه می‌دهد.

موسسه خیریه زنجیره امید
مؤسسه خیریه بین‌المللی زنجیره امید در تاریخ ۵ تیرماه ۱۳۸۶ تأسیس شد. هدف اصلی این مجموعه فراهم کردن خدمات پزشکی و درمانی به کودکان زیر ۱۸‌سال بی‌بضاعتی است که از بیماری‌های قلبی و ارتوپدی و ناهنجاری‌های ترمیمی و پلاستیک رنج می‌برند. این موسسه همکاری‌های علمی نزدیکی با موسسه خیریه بین‌المللی زنجیره امید فرانسه (La Chaine de l’Espoir) دارد.

 

زنجیره امید در سه حوزه فوق تخصصی جراحی قلب، ارتوپدی و ترمیمی اطفال به درمان و جراحی کودکان بیمار نیازمند می‌پردازد. فرآیند درمان در این موسسه با همکاری پزشکان داوطلب ایرانی و خارجی، مراکز درمانی دانشگاهی و خیرین حقیقی و حقوقی انجام می‌شود.

مجمع خیرین سلامت کشور
«مجمع خیرین سلامت کشور» در ١٩ دی ‌سال ١٣٨٨ به‌عنوان یک سازمان مردم‌نهاد با هدف فراهم آمدن امکان شناسایی و ساماندهی خیرین فعال در امر سلامت کشور و برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری صحیح از کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی و هدایت این کمک‌ها به اولویت‌های ملی در حوزه سلامت، فعالیتش را آغاز کرد. این مجموعه به‌عنوان یک سازمان مردم‌نهاد و غیرانتفاعی در حوزه بهداشت و درمان فعالیت می‌کند.

 

ستاد اصلی «مجمع خیرین سلامت کشور» در تهران قرار دارد و در تمامی استان‌ها و تعدادی از شهرستان‌ها که دارای دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی هستند، شعبه دارد. از اهم فعالیت‌های این موسسه خیریه می‌توان به احداث، تکمیل، ترمیم و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی کشور و شناسایی نیازهای مناطق محروم در زمینه نیازهای بهداشتی و درمانی و اهتمام در جهت رفع آنها اشاره کرد.

 

این مجموعه با شناسایی خیرین داخل و خارج از کشور، بهره‌گیری از توان بالقوه آن‌ها وبرقراری ارتباط نظام‌مند با پزشکان نیکوکار، موسسات و خیریه‌های بهداشتی،  درمانی و دارویی سعی دارد، کمبودهای حوزه بهداشت و درمان را در سطح کشور برطرف کند.

انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران
«انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران» مؤسسه‌ای غیرانتفاعی است. این انجمن از‌ سال ۱۳۵۹ توسط تعدادی از بیماران کلیوی و خانواده‌های آنها و با مساعدت چند تن از افراد خیرخواه فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. این انجمن درواقع مهم‌ترین حامی غیردولتی بیماران کلیوی در ایران است که با بیش از ٥٥‌هزار عضو و ١٥٧ شعبه در سراسر کشور فعالیت دارد.

 

شناسانـــدن و معرفی بیماری‌های کلیه و راه‌های پیشگیــری از آن، تلاش در جهت طرح، پیگیری و رفع مشکلات بهداشتی، دارویی و درمانی بیماران و تأمین هزینه‌های دارویی - درمانی آنها در کنار تلاش در جهت تأمین بیمه‌های درمانی بیماران کلیوی از مهم‌ترین اهداف این انجمن است.

 

همچنین این موسسه با راه‌اندازی «کلینیک شفا» خدمات درمانی مناسبی را به صورت رایگان به بیماران کلیوی ارایه می‌کند. این کلینیک که به همت خیرین راه‌اندازی شد، درحال حاضر با برخورداری از بخش‌های مختلفی چون درمانگاه، رادیولوژی، آزمایشگاه، بخش‌های همودیالیز، دیالیزصفاقی، نفرولوژی، دندانپزشکی، قلب و رژیم درمانی به بیماران نیازمند خدمات درمانی ارایه می‌دهد.

انجمن حمایت از بیماران اسکیزوفرنیا
انجمن حمایت از بیماران اسکیزوفرنیا با نام اختصاری «احبا» در ‌سال ١٣٨٠ با هدف حمایت از بیماران اسکیزوفرنیا، مراقبان و خانواده‌های این بیماران فعالیت خود را آغاز کرد. هدف از تشکیل این انجمن، معرفی و ارتقای آگاهی جامعه نسبت به بیماری اسکیزوفرنیا است. کمک به انگ‌زدایی و بالا بردن کیفیت زندگی مبتلایان و خانواده‌های آنها، کاهش فشار روانی و اقتصادی بر خانواده و حمایت‌یابی از دیگر اهداف این انجمن خیریه است.

 

«انجمن حمایت از بیماران اسکیزوفرنیا» از طریق آموزش خانواده، برگزاری همایش‌ها و اردوهای تفریحی، آموزشی و درمانی، جلسات موسیقی‌درمانی، گروه‌درمانی، مشاوره و تشکیل گروه‌های حمایتی با بهره‌گیری از متخصصان روانپزشکی، روانشناسی و مددکاران اجتماعی، سعی در بهبود شرایط زندگی این گروه از بیماران دارد.

انجمن حمایت از آسیب‌دیدگان بینایی «اشک»
انجمن حمایت از آسیب‌دیدگان بینایی «اشک» به همت جمعی از چشم‌پزشکان خیر از‌ سال ١٣٨٦ فعالیت خود را آغاز کرد. این انجمن خیریه به منظور اطلاع‌رسانی نظام‌مند در جهت پیشگیری از ابتلای افراد جامعه به انواع بیماری‌های چشمی خصوصا رده‌های سنی کودکان و نوجوانان و نیز ایجاد زمینه‌های مساعد جهت بازیافتن سلامتی بیماران چشمی فعالیت دارد.

 

تشکیل تعاونی و صندوق همیاری، متناسب با نیازهای اعضا و حمایت‌پذیران، راهنمایی و مشاوره به بیماران چشمی درجهت انتخاب راه‌های منطقی درمان و آموزش روش‌های نوین برای درمان و همکاری با دانشگاه‌ها در جهت ایجاد مراکز علمی و آموزشی برای مبتلایان به بیماری‌های چشمی از دیگر برنامه‌های این انجمن خیریه است.

موسسه خیریه محکن
موسسه حمایت از کودکان کم‌شنوا و ناشنوا نیوشا «محکن» در‌ سال ١٣٨٥ به همت جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران تأسیس شد.

 

ازجمله اقدامات این موسسه تهیه سمعك و لوازم كمك شنوایی برای كودکان کم‌شنوا و ناشنوا، برگزاری کلاس‌های آموزشی تخصصی برای کودکان کم‌شنوا و والدین آنها و تأمین هزینه آزمایش‌های تخصصی شنوایی است.

 

این موسسه با سنجش و غربالگری کودکان در سه سطح مهدکودک و پیش‌دبستانی، دبستان و راهنمایی کودکان دارای مشکلات کم‌شنوایی و ناشنوایی را شناسایی و طبقه‌بندی کرده و با توجه به نوع بیماری و مشکل شنوایی به سطوح درمان و توانبخشی ارجاع می‌دهد. موسسه «محکن» در تمام مراحل درمان و توانبخشی از این کودکان حمایت می‌کند.

اخبار اجتماعی - شهروند


ویدیو مرتبط :
حجت الاسلام ذبیحی - یاری امام حسین یاری خودمان است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیوگرافی حسین یاری



 

 

بیوگرافی حسین یاری

 

نام اصلي: حسين

نام خانوادگي اصلي: ياري سمت

(در بخش هاي): بازيگران،کارگرداني

تاريخ تولد: 1346

محل تولد: تهران

مليت: ايران

مدرك تحصيلي: ديپلم

 

 

بیوگرافی حسین یاری

 

بيوگرافي:

بازيگري را از تئاتر و در سال 1360 آغاز کرد. او در واحد دوبلاژ صدا و سيما به عنوان گوينده هم فعاليت کرده است. با فيلمهاي دفاع مقدس شناخته شد که در اين ژانر موفق بود و براي بازي در فيلم "آخرين مرحله" جايزه سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش مکمل مرد را از چهاردهمين جشنواره فيلم فجر دريافت کرد. او بازي در نقشهاي ديگر را هم با فيلمهاي "سرعت" و "دنياي وارونه" تجربه کرد که براي او تجربه گرانقدري بود.

 

بیوگرافی حسین یاری

 

بازي او در "بلوغ" تحسين منتقدان را برانگيخت و ديپلم افتخار بهترين بازيگر نقش اول مرد را براي بازي در اين فيلم از هجدهمين جشنواره فيلم فجر بدست آورد. اما شايد تنها شانس او بازي در فيلم / مجموعه "شب دهم" بود که توانست با بازي بسيار زيبايش در نقش حيدر در ميان عموم محبوبيت بسيار زيادي کسب کند. شايد اگر فيلم سينمايي "شب دهم" به بخش مسابقه جشنواره بيستم فجر راه پيدا مي کرد خيليها براي بازي او ، کتايون رياحي و ثريا قاسمي حسابي جدا باز مي کردند. او در سال 1383 فيلم "معادله" را بر پرده سينماها داشت.