اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یارانه چه افرادی حذف می‌شود؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,یارانه نقدی

 

اخبار اقتصادی - یارانه چه افرادی حذف می‌شود؟

کاظم دلخوش مشاور معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور به این نکته اکتفا ‌کرد که افرادی با درآمد بالای دو میلیون و 100 هزار تومان از پرداخت یارانه نقدی توسط دولت حذف خواهند شد.

دولت یازدهم و مسئولان در حالی از مردم درخواست انصراف از یارانه را دارند که معلوم نیست، افراد با چه درآمدی باید به این درخواست دولت جواب بدهند.

به گزاش خبرگزاری فارس، شمارش معکوس اجرای مرحله جدید قانون هدفمندی یارانه‌ها در حالی شروع شده است که دولت به شیوه‌های مختلف در صدد منصرف کردن بخش‌هایی از مردم به ویژه پردرآمدها از گرفتن یارانه نقدی است، تا بتواند به اقشار نیازمند و جامعه هدف کمک کند.

همچنین توجه به سلامت و بهداشت در مرحله دوم هدفمندی به رویکردی برای دولت یازدهم تبدیل شده و مسئولان عنوان می‌کنند که با انصراف مردم از دریافت یارانه، بخش بهداشت و درمان تقویت خواهد شد.

براین اساس از 20 فروردین ماه سال جاری فرم‌های خود اظهاری دریافت یارانه نقدی بر اساس ارقام شماره ملی افراد شروع خواهد شد، اما نکته قابل تامل این است که هیچ اطلاع‌رسانی و آگاهی دقیق و درستی از سوی مسئولان مربوطه برای شیوه شناسایی پردرآمدها، میزان درآمد افراد برای انصراف از یارانه، پیش‌بینی تورم هدفمندی و هزینه خانوار در کنار سایر مباحث ارائه نمی‌کنند و در عین حال توقع دارند که مردم بدون آگاهی و اطلاع از آنچه دولت مدنظر دارد، انصراف دهند.

اخبار رسانه‌ها طی روزهای گذشته نیز نشان می‌دهد که 5 گروه درآمدی برای پرداخت یارانه از سوی دولت تعیین شده، اما تاکنون هیچ مقام مسئول و دولتمردی آن را تایید و تکذیب نکرده است.

در این راستا کاظم دلخوش مشاور معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور در گفت‌وگو با فارس به این نکته اکتفا ‌کرد که افرادی با درآمد بالای دو میلیون و 100 هزار تومان از پرداخت یارانه نقدی توسط دولت حذف خواهند شد.

از نکات دیگر این موضوع که دارای ابهام است، این بوده که درآمد سرپرست خانوار ملاک پرداخت یارانه نقدی خواهد بود و یا اینکه درآمد مجموع خانوار مد نظر دولت برای این موضوع است. 

اخبار اقتصادی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
حذف یارانه ثروتمندان تا رفع کسری بودجه یارانه ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حذف یارانه افرادی که کارت ملی دریافت نکرده‌اند



اخبار,اخباراقتصادی, حذف یارانه


 اخبار اقتصادی  -  حذف یارانه افرادی که کارت ملی دریافت نکرده‌اند

معاون فناوری اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور گفت: بیش از ۵۰۰ هزار نفر در کشور بالای ۲۰ سال هستند که هنوز کارت ملی دریافت نکرده‌اند ولی یارانه دریافت می‌کنند.

حمیدرضا پارسایی در گفت‌وگو با فارس درباره حذف یارانه افرادی که کارت ملی دریافت نکرده‌اند اظهار داشت: افرادی هستند در جامعه که کد ملی دارند ولی هنوز کارت ملی دریافت نکرده‌اند و یارانه دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: بیش از 500 هزار نفر در کشور بالای 20 سال هستند که هنوز کارت ملی دریافت نکردند ولی یارانه دریافت می‌کنند.

معاون فناوری اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور بیان داشت: سازمان به این افراد تا پایان سال مهلت می‌دهد که کارت ملی خود را دریافت کنند در غیر این صورت لیست این افراد به سازمان هدفمندی برای حذف از یارانه ارسال می‌شود.


  اخبار  اقتصادی  - فارس