اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یارانه نقدی ۳میلیون نفر از بهمن قطع می‌شود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در حالی وزارت کار از حذف یارانه نقدی ۱۸ساله‌ها به بالا که کارت ملی ندارند، از بهمن ماه خبر داده که بنابر آخرین آمار سازمان ثبت احوال، شمار آنها حدود ۳میلیون نفر است و این افراد از امروز ۲۰ روز فرصت دارند نسبت به دریافت کارت ملی اقدام کنند.

چند روز پیش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، براساس ماده 4 آیین‌نامه اجرایی از ماده 7 قانون هدفمند سازی یارانه‌ها، تمامی هموطنان بیشتر از 18 سال سن که دارای شماره ملی بوده اما تاکنون کارت ملی خود را دریافت نکرده‌اند، موظفند حداکثر تا تاریخ 15 بهمن سال جاری اقدامات لازم را برای دریافت کارت ملی انجام دهند، در صورت عدم‌تعیین تکلیف وضعیت کارت ملی مربوطه، پرداخت یارانه این افراد از بهمن سال جاری متوقف می‌شود.

این در حالی است که بر اساس تازه‌ترین آمار اعلامی سید علیرضا آوایی رئیس سازمان ثبت احوال کشور، کمتر از 3میلیون نفر در کشور کارت ملی ندارند.

وی که اخیراً بر اقدام سریع‌تر افراد 18 سال به بالا برای دریافت کارت ملی تأکید کرده بود، از تسهیل در صدور کارت هوشمند ملی برای متقاضیان فاقد کارت ملی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه صدور عادی کارت هوشمند زمان طولانی نیاز دارد، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، قصد داریم از اول بهمن ماه طی 15 روز برای افراد فاقد کارت ملی، کارت هوشمند صادر کنیم.

بنابر اعلام محمدابراهیم طریقت، سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال کشور، شمار کسانی که کارت ملی نداشتند، در شهریور ماه سال جاری 5میلیون نفر بود که با اعلام مهلت دریافت کارت ملی تا دی‌ماه، 2 میلیون نفر از این رقم کم شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دولت بر اساس قانون بودجه سال 94 کل کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مأمور کرده بود طی سال جاری یارانه نقدی شش‌میلیون از افراد پُردرآمد را حذف کند که بر اساس اعلام آمار رسمی، تاکنون یارانه بیش از 3میلیون نفر حذف شده و در صورت حذف سه‌میلیون نفر دیگر، این بند از قانون اجرایی می‌شود.

 

اخبار اقتصادی - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
یارانه نقدی ثروتمندان باید قطع شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قطع یارانه نقدی 2 میلیون نفر تا نیمه بهمن


وزیر تعاون اعلام کرد: برآورد ما این است که دو میلیون نفر فاقد کارت ملی هستند که چنانچه تا ۱۵ بهمن ماه کارت ملی آنها تعیین تکلیف نشود، یارانه‌شان قطع خواهد شد.

خبرگزاری مهر: وزیر تعاون اعلام کرد: برآورد ما این است که دو میلیون نفر فاقد کارت ملی هستند که چنانچه تا ۱۵ بهمن ماه کارت ملی آنها تعیین تکلیف نشود، یارانه‌شان قطع خواهد شد.

علی ربیعی در حاشیه همایش «اجرای برجام فصلی نو در اقتصاد ایران» در جمع خبرنگاران در خصوص حذف یارانه افرادی که کارت ملی ندارند، گفت: یارانه افرادی که کارت ملی ندارند و شرایط خود را تا نیمه بهمن ماه تعیین تکلیف نکنند، حذف خواهد شد که برآورد ما این است که تعداد آنها دو میلیون نفر باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برای هدایت سرمایه‌های مردم سه پیشنهاد داریم که براساس آن، مردم یا وارد بورس شوند یا از طریق سامانه‌ای که به زودی برای هدایت و تجمیع سرمایه‌های خرد رونمایی خواهد شد، به سرمایه‌‌گذاری بپردازند.

وی، راهکار سوم را ایجاد تعاونی‌های کوچک دانست و افزود: برای اینکه بتوانیم به رشد ۸ درصدی در اقتصاد ایران دست یابیم، باید ۸۰۰ هزار میلیارد تومان منابع جذب کنیم، ضمن اینکه نظام بانکی و بازار سرمایه ما قدرت تامین این میزان پول را ندارند و بنابراین باید جذب سرمایه‌های خارجی گسترش یابد.

ربیعی به جلسه‌ای که طی روزهای گذشته با ۲۹۰ شرکت خارجی در یکی از زیرمجموعه‌های نفتی برگزار شده بود، اشاره و تصریح کرد: در این جلسه جذب پنج میلیارد دلار فاینانس پیشنهاد شد که البته این کفایت نمی‌کند بلکه اعتقاد ما بر این است که پول واقعی برای تحرک اقتصاد ایران در دست مردم است و باید اقتصاد را با پول‌های خرد در دست مردم بسازیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: چنانچه این جهت‌گیری را دنبال کنیم که مردم به سمت سوداگری پول که ناشی از منفعت‌های کوتاه مدت است، نروند، گام بزرگی در تامین سرمایه مورد نیاز تحرک اقتصادی برداشته خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به دنبال اتصال بنگاه‌های تولیدی خود به بازارهای بین‌المللی هستیم، خاطرنشان کرد: مهمترین کار ما این است که ارتباطات عمودی و افقی را برای اتصال بنگاه‌های تولیدی خود به بازارهای بین‌المللی برقرار کنیم و در نهایت برند مشترک با شرکت‌های قدرتمند خارجی ایجاد نماییم.

ربیعی، این اقدام را منجر به جلوگیری از ریزش نیروی کار در بنگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: البته براساس طرحی که مشترکاً از سوی بنده و وزیر صنعت در دولت مصوب شد، مقرر شد تا کمیته‌های استانی برای مدیریت بدهی‌های تامین اجتماعی، بانکی و فشارهای مالیاتی شکل بگیرد تا بنگاه‌ها از این محل آسیب نبینند؛ بر این اساس برآورد ما این است که از ریزش ۲۶۰ هزار شغل در سال ۹۳ و ۸ ماهه سال ۹۴ جلوگیری شد.

این عضو کابینه یازدهم معتقد است: اجرای برجام درست در موقعیت بزنگاه اقتصاد ایران اجرایی شد و بر این اساس باید به سمتی برویم که بنگاه‌های کوچک و متوسط هدایت شده و از بیکاری جلوگیری شود.