اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یارانه نقدی در فاز دوم چگونه پرداخت می‌شود؟



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

یارانه نقدی در فاز دوم چگونه پرداخت می‌شود؟

وی تصریح کرد: سهم خانوار‌ها در پرداخت یارانه نقدی نسبت به سال گذشته با افزایش مواجه شده و این امر تا حدودی باعث اثرات تورمی خواهد شد.

رئیس کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی ضمن اعلام حذف یک میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی، از افزایش ۲0درصدی یارانه نقدی به صورت شناور خبر داد.

حمید رضا فولادگر در گفت‌و‌گو با ایلنا، در خصوص پرونده هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۹۱ اظهار داشت: در فاز دوم هدفمندی یارانه هاْ، سهم خانوار‌ها با افزایش مواجه شده و پیش بینی می‌شود که با خوشه بندی مناسب از سوی دولت، یارانه ها به صورت شناور و به دهک‌های مختلف پرداخت شود.

به گفته وی، در این زمینه یارانه نقدی بین تمامی دهک‌ها پرداخت خواهد شد اما به صورت شناور و بر اساس درآمد دریافت کنندگان.

نماینده مردم اصفهان همچنین با بیان اینکه یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی حدود ۲۰ درصد با افزایش مواجه می‌شود، عنوان داشت: اهداف دولت در فاز دوم هدفمندی در بخش پرداخت یارانه نقدی محقق شده است.

وی تصریح کرد: سهم خانوار‌ها در پرداخت یارانه نقدی نسبت به سال گذشته با افزایش مواجه شده و این امر تا حدودی باعث اثرات تورمی خواهد شد.

عضو کمییون صنایع مجلس گفت: در فاز دوم هدفمندی دولت باید متناسب با قانون هدفمندی یارانه‌ها و درآمد ۵۶ هزار میلیارد تومانی، حامل‌های انرژی را افزایش دهد.

فولادگر همچنین از احتمال افزایش قیمت بنزین خبر داد و گفت: قیمت بنزین آزاد بین ۷۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ تومان در نوسان خواهد بود. ضمن اینكه بنزین همچنان دو نرخی باقی خواهد ماند./ایلنا


ویدیو مرتبط :
استمرار پرداخت نقدی و غیر نقدی یارانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اجرای فاز دوم هدفمندی از نیمه دوم سال / پرداخت مازاد ۲۸ هزارتومانی یارانه نقدی از مهرماه؟



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اجرای فاز دوم هدفمندی از نیمه دوم سال / پرداخت مازاد ۲۸ هزارتومانی یارانه نقدی از مهرماه؟

 آیا تکنیک تکراری دولت در قبال مصوبات مجلس در فاز دوم هدفمندی هم به کار گرفته می شود؟

علی پاکزاد: در زمان اجرای فاز اول هدفمندسازی یارانه ها، دعوا بر سر میزان اعتبار لازم برای اصلاح قیمتها بین مجلس و دولت به آن جا رسید که مجلس رقم پیشنهاد دولت را تعدیل کرد و در نهایت دولت هم به جای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از ابتدای سال،  آن را از آذرماه اجرا کرد.

یعنی سه ماه و در سال بعد یعنی سال 90 هم بخش عمده ای اعتبارات در نظر گرفته شده برای حمایت از بخش های تولیدی سر از حساب های دریافت کننده یارانه نقدی در آورد و کسری بودجه هم از محل عواید در نفتی جبران شد.

در بودجه سال 91 هم با تمام تاکید مجلس هشتم برای تعدیل ارقام ارایه شده از سوی دولت به نظر می رسد، بازهم با تکرار سناریوی فاز اول مواجه هستیم، در پاسخ به عملکرد تعدیلی مجلس که با هدف تعدیل شیب قیمت ها در زمان اجرای فاز دوم انجام شد، محمدرضا فرزین اعلام کرد که اجرای فاز دوم فعلا منتفی است.

در لایحه پیشنهادی دولت رقمی معادل 135 هزار میلیارد تومان برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها پیشنهاد شده بود که بر همین مبنا دولت پیشاپیش از تصویب بودجه در مجلس مبلغ 28 هزار تومان به عنوان مازاد یارانه مرحله دوم در حساب خانوارها بلوکه کرد.

اما مجلس این رقم را به کمتر از نصف کاهش داده است، دقیقا فرایندی که در فاز اول اجرا اتفاق افتاد و دولت هم بدون عدول از قانون هدفمندسازی یارانه ها و بنابر تشخیص هیات دولت اجرا را 9 ماه به تاخیر انداخت.

این بارهم به نظر می رسد دولت اجرای فاز دوم را از مهرماه آغاز کند تا در واقع ضمن عملی کردن ارقام پیشنهادی خود بدون زیرپاگذاشتن قانون، مصوبه مجلس را هم اجرایی کرده باشد.

به این ترتیب خانوارهای دریافت کننده یارانه می توانند از مهرماه منتظر دریافت مازاد 28 هزار تومان یارانه ای باشند که ظاهرا هنوز در حسابهای آنها بلوکه باقی مانده است./خبرآنلاین