اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یارانه نقدی با ارسال پیامک قطع می شود؟


پیامک با نام سرپرست خانوار امده و در ان عنوان شده که به دلیل برخورداری از منزل مسکونی و خودرو , یارانه شما از این ماه قطع میشود .

طی روزهای اخیر پیامکهایی از شماره های رند برای برخی شهروندان ارسال شده و به انها اعلام گردیده که یارانه انها قطع شده است .

 این در حالی است که مسوولان استانداری و ستاد هدفمندی یارانه ها از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده وعنوان میکنند که یارانه هیچ کس به واسطه ارسال یک پیامک قطع نمیشود .

درعین حال انها نیز پاسخ قطعی به شهروندانی که اینگونه پیامکها را دریافت کرده اند نمیدهند و انها را به ماه بعد حواله میکنند و میگویند اگر یارانه شما واریز نشد , به ستادهای استانی مراجعه کنید تا بررسی شود.

یکی از شهروندانی که چنین پیامکی را دریافت کرده بود گفت : پیامک با نام سرپرست خانوار امده و در ان عنوان شده که به دلیل برخورداری از منزل مسکونی و خودرو , یارانه شما از این ماه قطع میشود .

او اظهار داشت این پیامک باعث ایجاد استرس در خانواده من شده چرا که در یک محله پایین شهر زندگی میکنم و اگر یارانه ام قطع شود با مشکل مواجه خواهم شد .

پیگیری این شهروند برای منبع ارسال پیامک از سوی مسوولان نیز به نتیجه ای نرسیده است .

وی اظهار داشت : پیامک مشابهی نیز برای یک از آشنایانش ارسال شده است .

شایان ذکر است بر اساس اظهارات مقامات مسوول در سازمان هدفمندی یارانه ها , قرار شده تا در دور دوم هدفمندی یارانه بیش از 10 میلیون خانوار از اقشار ثروتمند وکسانی که بیش از 10 درصد مبلغ یارانه دریافتی درامد دارند قطع شود .

بنا بر این اظهارات در مرحله اول با ارسال نامه به این افراد از انها خواسته میشود که خود از دریافت یارانه انصراف دهند و در مرحله بعد دولت وارد عمل خواهدشد , اما در هیچ کدام از این اظهارات حرفی از اعلام پیامکی به میان نیامده بود .

طبق اظهارات مقامات مسوول یارانه کسانی قطع خواهد شد که حداقل درماه حدود 4 میلیون تومان درامد داشته باشند .


منبع: تابناک



ویدیو مرتبط :
فرصت اعتراض به قطع یارانه نقدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شناسایی خانواده های پردرآمد توسط دولت برای قطع یارانه نقدی



 

 

شناسایی خانواده های پردرآمد توسط دولت برای قطع یارانه نقدی

 

فرزین خبر داد:

شناسایی خانواده های پردرآمد توسط دولت برای قطع یارانه نقدی

به نظر می رسد در ماه های آینده شاهد اتفاقات جدیدی در عرصه پرداخت یارانه های نقدی باشیم.

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینكه كار مطالعاتی دولت برای شناسایی خانوارهای پر درآمد و حذف آنان از چرخه پرداخت یارانه نقدی در حال انجام است و هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده، گفت: هدفمند كردن یارانه نقدی خانوارها به مطالبه مجلس تبدیل شده است.

محمدرضا فرزین در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس كه در خصوص موضوع حذف خانوارهای پر درآمد از شمول پرداخت یارانه نقدی پرسید، اظهار داشت: در ماده 7 قانون هدفمندی آمده است پرداخت یارانه به خانوارها باید متناسب با درآمد آنان انجام شود، اكنون نیز كمیسیون تحول اقتصادی مجلس این مطالبه را از ما دارد و سوال می‌كند كه دولت كی می‌خواهد این حكم قانون را اجرایی كند.

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها افزود: ما قبلاً كارهایی در این رابطه انجام داده‌ایم و خوشه بندی خانوارها یك گام عملی در این باره بود، اما نتوانستیم آنگونه كه می‌خواستیم آن را اجرا كنیم.

معاون وزیر اقتصاد خاطرنشان كرد:پس از آن مطالعاتی را بر روی روستاها و مناطق محروم انجام دادیم، اما وقتی خواستیم آن را اجرایی كنیم دیدیم در آغاز طرح كار را خیلی پیچیده می‌كند.

فرزین تاكید كرد: ستاد طرح تحول اقتصادی دولت از همان ابتدا در صدد بود با تقویت یك نظام شناسایی به سمتی برود كه یارانه نقدی را متناسب با درآمد خانوارها تخصیص دهد.

وی گفت: ما طرح را با خود اظهاری شروع كردیم و در مراحل اول ده تا 15 میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند اما، بعد مجدداً متقاضی دریافت یارانه شدند و الان بخش عمده جمعیت كشور یارانه نقدی دریافت می كند.

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها ادامه داد: باید با همكاری خود مردم نسبت به ایجاد یك نظام شناسایی حركت كنیم.

فرزین تاكید كرد: در حال حاضر یك كار مطالعاتی در این رابطه در حال انجام است، اما هنوز به نتیجه مشخص نرسیده است و هر زمان به نتیجه رسید، آن را اعلام می‌كنیم.

فرزین در خصوص اقدامات انجام شده برای حذف ایرانیان خارج كشور از شمول پرداخت یارانه نقدی نیز اظهار داشت: رایزنی با دستگاه‌های مربوطه در این باره در حال انجام است.

فارس می افزاید: در حال حاضر بیش از 73 میلیون نفر ایرانی یارانه نقدی دریافت می‌كنند كه به معنای برخورداری خانوارهای مرفه و متوسط بالای جامعه از یارانه دولتی است ، این روند علاوه بر اینكه با روح هدفمندی یارانه‌‌ها یعنی حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه در تضاد است، بار مالی سنگینی را بر دولت تحمیل و دولت را ناگزیر به هدفمند كردن پرداخت یارانه نقدی خانوارها و حذف پر درآمدها از چرخه كنونی می‌كند، اما ظاهراً نبود یك نظام دقیق شناسایی درآمدی تا كنون مانع تحقق این هدف شده است...../تحلیل:عصرایران