اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یارانه شما هم حذف شده؟/شاید عضو این 5گروه هستید



اخبار,اخبار اقتصادی , یارانه نقدی

از فروردین‌ماه امسال یارانه نقدی ۵گروه‌ درآمدی به تشخیص دولت حذف شده و در ماه‌های آینده احتمال حذف تعداد بیشتری از یارانه‌نقدی‌بگیران با درآمد بالا وجود دارد.

یارانه نقدی گروه‌های پنج‌گانه شامل پزشكان، مالكان خودروهای گران قیمت لوكس، صاحبان صرافی‌ها، اعضای هیات مدیره بانك‌ها و هیات مدیره شركت‌های خصوصی و افراد مقیم خارج از كشور قطع شده است، با این توضیح كه یارانه نقدی برخی افراد مقیم خارج كشور از سال قبل كه شناسایی شده بودند، كلید خورده بود.

برخی شهروندان كه یارانه نقدی‌شان حذف شده است و یارانه نقدی فروردین‌ماه امسال را دریافت نكرده‌اند در تماس با همشهری با تایید این خبر اعلام كردند كه در سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام شده كه حذف یارانه نقدی به تشخیص دولت و بر اساس مصوبه مجلس صورت گرفته است.

 

اخبار اقتصادی - همشهری

 


ویدیو مرتبط :
حذف یارانه ثروتمندان تا رفع کسری بودجه یارانه ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس :امکان حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه فراهم است



 حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس :
امکان حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه فراهم است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به امکان حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه نقدی گفت: این اقدام بستگی به نظر و عزم و اراده دولت دارد، چون مجلس در عمل این اجازه را داده است.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه نقدی اظهار داشت: دولت اطلاعات پایه مردم را در قالب پایگاه‌های اطلاعات مختلف دارد و کافی است که این اطلاعات را با هم تلفیق کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: با جمع‌آوری اطلاعات حساب بانکی، املاک، سهامداران بورس و غیره دولت می‌تواند، به قدرت خرید افراد جامعه پی ببرد.

وی گفت: در کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیشنهاد حذف 3 دهک پردرآمد از دریافت یارانه نقدی مصوب شده و در هنگام بررسی اصلاحیه بودجه 92 جزء پیشنهادات ما به کمیسیون است، بنابراین آمادگی در مجلس وجود دارد.

این نماینده مجلس گفت: چه دلیلی دارد در شرایطی که ناچاریم هر ماه منابع مالی لازم برای پرداخت یارانه را از دستگاه‌های دولتی تأمین کنیم و آنها را با دیون انباشته مواجه کنیم، با این کار مخالفت شود.

وی ادامه داد: وزارت نیرو اعلام می‌کند 23 هزار میلیارد تومان طلب دارد، تأمین اجتماعی 50 هزار میلیارد تومان و شرکت‌های وابسته به نفت و وزارت راه و شهرسازی مبالغ زیادی از دولت طلب دارند، بنابراین این روند باید متوقف شود.

قادری با بیان اینکه هر تصمیم اقتصادی هزینه‌هایی به همراه دارد، گفت: می‌توانیم این هزینه‌ها را بپذیریم و تن به اصلاح روش‌ها بدهیم و برخی اقشار را از دریافت یارانه حذف کنیم.

قادری با بیان اینکه اجرای این اقدام بستگی به نظر و عزم و اراده دولت دارد، گفت: چون مجلس در عمل این اجازه را داده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در حال حاضر دولت 4 کارگروه را برای بررسی هدفمندی یارانه‌ها تشکیل داده و امیدواریم دولت روشی را برای ادامه راه در پیش بگیرد که اجرایی باشد و مجلس را در جریان این کار بگذارد.

وی اضافه کرد: ولی اگر دولت مصوبه‌ای از مجلس بگیرد و بعد به بهانه‌ای مختلف آن را اجرا نکند و درگیری‌ها بین مجلس و دولت آغاز شود، معقول و منطقی نیست. بنابراین، انتظار داریم که به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که سال آینده با چنین مشکلاتی مواجه نباشیم.

/فارس