اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یارانه این افراد در سال 95 قطع می شود


محمدحسن آصفری گفت: طبق مصوبه امروز کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی تجار، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، پزشکان و افرادی که درآمد سالانه آنان بالا باشد، سال 95 قطع می‌شود که 50 درصد از درآمد حاصل از قطع یارانه نقدی این افراد صرف اشتغال‌زایی و 50 درصد نیز صرف طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی می‌شود.

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون تلفیق بودجه 95 اعلام کرد مشمولان وظیفه با بیش از 8 سال غیبت با پرداخت جریمه در سال 95 از خدمت سربازی معاف شدند.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1395 کل‌کشور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اعلام کرد در کمیسیون تلفیق مقرر شد مشمولان وظیفه با بیش از 8 سال غیبت با پرداخت جریمه‌های تعیین شده از خدمت سربازی معاف شدند.

وی افزود: طبق مصوبه امروز کمیسیون تلفیق، مشمولان وظیفه با بیش از 8 سال غیبت زیر دیپلم با پرداخت جریمه 10 میلیون تومان، مشمولان وظیفه با بیش از 8 سال غیبت دیپلم با پرداخت جریمه 15 میلیون تومان، مشمولان وظیفه با بیش از 8 سال غیبت فوق‌دیپلم با پرداخت جریمه 20 میلیون تومان، مشمولان وظیفه با بیش از 8 سال غیبت لیسانس با پرداخت جریمه 25 میلیون تومان، مشمولان وظیفه با بیش از 8 سال غیبت فوق‌لیسانس با پرداخت جریمه 30 میلیون تومان، مشمولان وظیفه با بیش از 8 سال غیبت دکتری پزشکی با پرداخت جریمه 35 میلیون تومان، مشمولان وظیفه با بیش از 8 سال غیبت دکتری غیرپزشکی با پرداخت جریمه 40 میلیون تومان و همچنین مشمولان وظیفه با بیش از 8 سال غیبت دکتری فوق‌تخصصی با پرداخت جریمه 50 میلیون تومان، از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه 95 بر همین اساس یادآور شد: البته این مبالغ جریمه به صورت اقساط در سال 95 هم قابل پرداخت است.

آصفری همچنین یادآور شد: طبق مصوبه امروز کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی تجار، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، پزشکان و افرادی که درآمد سالانه آنان بالا باشد، سال 95 قطع می‌شود که 50 درصد از درآمد حاصل از قطع یارانه نقدی این افراد صرف اشتغال‌زایی و 50 درصد نیز صرف طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی می‌شود.


ویدیو مرتبط :
500 هزار یارانه بگیر بدون کارت ملی در آستانه قطع یارانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امضای طرح قطع یارانه از سال 95 و پس گرفتن آن



اخبار,اخبار اقتصادی,انصراف از دریافت یارانه‌ها

 روز گذشته طرحی با قید دو فوریت در بین نمایندگان مجلس توزیع شد که بر اساس آن از سال 1395 پرداخت یارانه نقدی حذف می شود.

در این طرح که به امضای علی مطهری، نادر قاضی پور، احمد امیرآبادی، علیرضا محجوب، مهرداد لاهوتی و ... رسیده است، در صورت تصویب مبلغ یارانه نقدی از 45 هزار و 500 تومان فعلی به 30 هزارتومان کاهش می یابد و سه ماه بعد این میزان به 15 هزار تومان می رسد. در نهایت از سال 95 هم پرداخت یارانه بجز افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قطع می شود.

نادر قاضی پور یکی از امضا کنندگان طرح اما  خبر داد بجز وی، مطهری، محجوب و مصباحی مقدم، دیگر امضا کنندگان، امضای خود را پس گرفته اند و طرح منتفی شده است. قاضی پور همچنین از تهیه طرحی دو فوریتی برای افزایش تعرفه واردات خودرو تا 1000 درصد خبر داد و گفت که این طرح امروز تقدیم هیأت رئیسه می‌شود.


 اخبار اقتصادی  - ایران