اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یارانه آذر قابل برداشت شد/ واریزها از مرز 123 هزار میلیارد گذشت



اخبار ,اخبار اقتصادی , یارانه آذر ماه

 

اخبار اقتصادی - یارانه آذر قابل برداشت شد/ واریزها از مرز 123 هزار میلیارد گذشت

یارانه نقدی آذر ماه 92 بامداد شنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت شد.

این یارانه که سی و چهارمین مرحله از پرداخت نقدی به سرپرستان خانوار ایرانی به حساب می‌آید به عنوان پنجمین یارانه دولت یازدهم طبق وعده قبلی در ساعت 24 شنبه 22 آذر ماه واریز شد.

با واریز یارانه آذر ماه که طبق اعلام مسوولان دولتی مبلغی در حدود 3500 میلیارد تومان به حساب می‌آید میزان واریزی دولت به حساب مردم از آذر ماه 89 تا امروز از مرز 123 هزار میلیارد تومان عبور کرد.

به این ترتیب با عبور از آخرین ماه پاییز 92 هدفمندی‌ یارانه‌ها رسما وارد چهارمین سال خود می‌شود.دولت در طول این سه سال در 34 مرحله یارانه نقدی 45 هزار تومانی به ازای هر نفر به حساب مردم واریز کرد و طبق اعلام رسمی مسوولان از این به بعد حداقل در سه ماه زمستان سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و البته سال جدید با تغییراتی برای طرح هدفمندی‌ یارانه‌ها همراه خواهد بود. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
500 هزار یارانه بگیر بدون کارت ملی در آستانه قطع یارانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یارانه مهر قابل برداشت شد/ واریز نقدی از 116 هزار میلیارد تومان گذشت



یارانه مهر,واریزیارانه مهر1392

یارانه مهر قابل برداشت شد/ واریز نقدی از 116 هزار میلیارد تومان گذشت

یارانه نقدی مهر ماه از بامداد امروز - چهارشنبه - قابل برداشت شد.

به گزارش ایسنا، یارانه مهر ماه که سی و دومین مرحله از پرداخت‌های نقدی به شمار می‌آید نیمه‌شب چهارشنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز و از بامداد امروز قابل برداشت شد.

با واریز مبلغ 45 هزار و 500 تومانی ماه جاری، میزان کل یارانه‌های نقدی واریز شده توسط دولت به حساب سرپرستان خانوار ایرانی با احتساب مبلغ عیدانه اسفند 91 و یارانه نان که در شروع طرح به اقشاری از مردم پرداخت شد، از مرز 116 هزار میلیارد تومان گذشت.

یارانه‌ی مهر ماه که سومین یارانه نقدی دولت یازدهم به حساب می‌آید در حالی با چند روز تاخیر به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که تعدادی از مقامات اقتصادی دولت بارها از غیر اصولی بودن نحوه‌ی پرداخت‌ها ابراز نارضایتی کرده اند.

به طوری که طبق گفته‌های طیب نیا، وزیر اقتصاد دولت مجبور است برای پرداخت نقدی هر ماه متحمل کسری بودجه‌ای معادل با هزار میلیارد تومان شود.در کنار آن معاون اول رییس جمهور نیز از نیاز مبرم این طرح به بازنگری خبر داده است.

بنا به گفته‌ی جهانگیری دولت در حالی در اختصاص تمام منابع طرح هدفمندی به پرداخت‌های نقدی با کسری بودجه همراه است که در قانون مصوب مجلس تنها به قوه‌ی مجریه اجازه‌ی اختصاص 50 درصد از منابع به این حوزه داده شده است.این یعنی تاکنون سهم تولید در هدفمندی یارانه‌ها مغفول مانده است.

یارانه‌ی نقدی مهر ماه در حالی مانند سی و یک مرحله‌ی قبل به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است که به نظر می‌رسد دولت مجلس برای حذف سه دهک پردرآمد هم قسم شده‌اند و طبق اعلام معاون اول رییس جمهور ستاد هدفمندی یارانه‌ها مسولیت پیگیری و مطالعات اولیه ی این طرح را بر عهده گرفته است. /ایسنا