اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یارانه‌ها به همه مردم تعلق خواهد گرفت




 

رییس‌جمهور با بیان این‌كه " دولت قانون هدفمند كردن یارانه‌ها را با بررسی دقیق و با گام‌های محكم و همراه با مردم اجرا خواهد كرد" گفت: امیدواریم از ابتدای اجرای این قانون، مردم طعم شیرین آن را بچشند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) دكتر محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگوی مستقیم تلویزیونی با مردم، هدفمند كردن یارانه‌ها را اقدامی بسیار بزرگ، پرحجم و پیچیده دانست و اظهار كرد: این طرح به دنبال اصلاح و بهبود وضع مردم كشور است و اقدامی كاملاً مثبت به شمار می‌رود. دولت مصمم است این طرح را به اجرا درآورد.

● یارانه‌ها به همه مردم تعلق خواهد گرفت

وی با بیان این‌كه " یارانه‌ها به همه مردم تعلق خواهد گرفت" خاطرنشان كرد: یارانه‌ها به همه مردم پرداخت می‌شود مگر كسانی كه خودشان متقاضی دریافت آن نباشند، البته طبیعی است كه به برخی اقشار باید مبالغ زیادی پرداخت شود.

وی افزود: به بعضی از اقشار از جمله كسانی كه حقوق ثابت دارند و همچنین كارمندان، كارگران، كسبه جزء و كشاورزان حتماً یارانه پرداخت خواهد شد و هیچ‌گونه جای نگرانی وجود ندارد و دولت در این طرح كاملاً همراه با مردم جلو خواهد رفت و تا زمانی كه به نقطه اطمینان‌بخشی نرسد، اقدامی انجام نخواهد داد و این طرح را یك طرح بلند‌مدت می‌داند.

رییس‌جمهور همراهی مردم با این طرح را بسیار خوب و قابل ستایش دانست و گفت: امروز به واسطه همراهی بسیار خوب مردم با دولت تصویر روشنی از وضعیت عمومی مردم در اختیار دولت قرار دارد، كه می‌توان از آن برای برنامه‌ریزی‌های آینده استفاده كرد.

وی خوشه‌بندی را مدل جدیدی در طرح هدفمندكردن یارانه‌ها دانست و گفت: خوشه‌بندی‌ها مبنای پرداخت یارانه‌ها نیست؛ چراكه هنوز دسته‌بندی‌ها نهایی نشده است.

● هدفمند كردن یارانه‌ها یك طرح ملی است

وی تصریح كرد: هدفمند كردن یارانه‌ها یك طرح ملی است و صرفاً اجرای آن بر دوش دولت قرار گرفته است، این طرح به نفع همه ملت است از این‌رو باید دست به دست هم داده و آن را به بهترین نحو ممكن به اجرا در آوریم.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌كه " انقلاب اسلامی متعلق به همه بشریت بوده و از درون اندیشه و عمق جان تاریخ بشریت نشأت گرفته است" گفت: انقلاب اسلامی شعله‌ای است كه خاموش نخواهد شد.

وی با اشاره به این‌كه " حضور ملت ایران در عرصه‌های مختلف مدل زمامداری و سیاست‌ورزی در دنیا را تغییر داده است" اظهار كرد: حضور مردم در ۳۱ سال گذشته تمام معادلات سیاسی و اقتصادی و رسانه‌ای دنیا را زیر سوال برده است.

● ۲۲ بهمن امسال نقطه اوج حضور مردم است

وی ۲۲ بهمن امسال را نقطه اوج حضور مردم دانست و خاطرنشان كرد: تمام اندیشه سرمایه‌داری و نظام سلطه مجدداً نیروی خود را بسیج كردند و در مقابل ملت ایران صف‌آرایی نمودند اما به فضل الهی باز هم شكست خوردند از این رو حضور مردم در ۲۲ بهمن، اعلام مرگ رسمی اندیشه سرمایه‌داری و ضدبشری است.

رییس‌جمهور با بیان این‌كه " امسال شاهد جوشش انسانی در ایران بودیم" تصریح كرد: حضور مردم در ۲۲ بهمن موقعیت اثرگذاری ملت ایران را در دنیا و در مقابل رقبا ده‌ها پله‌ بالا خواهد برد و حضور پرشور مردم تمام معادلات جهان را زیر و رو خواهد كرد.

وی تأكید كرد: جنس صدور انقلاب اسلامی از جنس نور، فرهنگ و نسیم است و نمی‌توان با ایجاد مانع جلوی انتشار آن را گرفت.

وی در پاسخ به این‌كه " ۲۲ بهمن‌ماه یادآور چه چیزی است" گفت: این‌كه تا آخر هستیم.

احمدی‌نژاد دهه فجر را دهه تجدید حیات و ابراز وجود و بازیابی هویت ملت ایران دانست و اظهار كرد: دشمنان در تكاپو هستند كه عظمت ملت ایران را بپوشانند اما بالاخره جنس عظمت ملت ایران نور و سپیده است و تاریكی شب را در هم خواهد شكست.

● هیچ قدرتی در دنیا توان ضربه زدن به ملت بزرگ ایران را ندارد

وی در بخش دیگری از این مصاحبه درباره ارزیابی خود از استقرار سامانه‌های موشكی در برخی از كشورهای عربی، اظهار كرد: در این هیچ تردیدی وجود ندارد كه سلطه گران به دنبال تسلط در منطقه هستند، البته این‌كه بخواهند علیه ایران اقدام كنند جزء آرزوهای‌شان است، اما این آرزو را به گور خواهند برد؛ چراكه هیچ قدرتی در دنیا توان ضربه زدن به ملت بزرگ ایران را ندارد. امروز ایران بزرگترین قدرت منطقه است.

وی خاطرنشان كرد: دوره تاریخی و پایه‌های ماندگاری غرب به پایان رسیده است و با این‌گونه اقدامات می‌خواهند مشكلات داخلی خود را حل كنند ما از استقرار این موشك‌های هیچ‌گونه احساس خطری نمی‌كنیم آن‌ها جرأت، توان و امكان ضربه زدن با ایران را ندارند و می‌دانند كه اگر اقدامی انجام دادند پاسخ ایران پشیمان‌كننده خواهد بود.

رییس‌جمهور افزود: آن‌ها بیش از این‌كه به تهدید ایران نیاز داشته باشند نیازمند همراهی و تعامل با ایران هستند.

● در موضوع هسته‌یی آماده همكاری در چارچوب منافع ملت ایران هستیم

وی در پاسخ به سوالی در باره موضوع هسته‌یی اظهار كرد: مقایسه كوتاهی از وضع كنونی ما با شرایطی كه ۴ سال پیش درباره فعالیت‌های هسته‌یی داشته‌ایم به روشنی وضعیت ما را نشان می‌دهد. ۴ سال پیش غنی‌سازی در اختیار نداشتیم و امروز به جایی رسیده‌ایم كه هم غنی‌سازی را در اختیار داریم و هم فناوری‌های نوین و جدید را راه‌اندازی كرده‌ایم. امروز دیگر بحث درباره غنی‌سازی یا عدم غنی‌سازی نیست بلكه درباره نوع همكاری‌ و تعامل است.

وی افزود: امروز در چارچوب منافع ملت ایران در موضوع هسته‌یی آماده همكاری و تعامل هستیم و هیچ‌گونه مشكلی وجود ندارد.

● ایران و مصر در كنار هم باشند، صهیونیست‌ها نمی‌توانند جنایت كنند

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره رابطه با دولت مصر اظهار كرد: معتقدیم توسعه روابط بین كشورهای منطقه و كشورهای اسلامی به نفع همه است و چنانچه مصر و ایران در كنار یكدیگر باشند، صهیونیست‌ها نمی‌توانند به راحتی به جنایات خود ادامه دهند و امیدواریم تروئیكا فرصت خوبی باشد كه همكاری‌های ایران و مصر به نفع جهان و ملت‌های اسلامی گسترش پیدا كند.

وی درباره سرنوشت سه آمریكایی كه غیرقانونی وارد مرزهای كشورمان شده‌اند، گفت: این سه نفر به صورت غیرقانونی به مرزهای كشورمان تجاوز كردند و جرم آن‌ها محرز است البته ما از این‌كه كسی زندانی می‌شود ناراحت هستیم اما موضع‌گیری بعضی از دولتمردان آمریكا كارها را خراب می‌كند، امروز تعدادی از ایرانیان در آمریكا زندانی هستند و حتی بعضی از شهروندان كشورمان را از كشورهای دیگر به اسارت گرفته و به آمریكا برده‌اند در حالی كه جرم آن‌ها معلوم نیست. به هرحال گفت‌وگوهایی برای تعیین سرنوشت‌ آن‌ها در جریان است.

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
500 هزار یارانه بگیر بدون کارت ملی در آستانه قطع یارانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یارانه به همه تعلق می‌گیرد



 

 

یارانه به همه تعلق می‌گیرد

 

 

رییس‌‌جمهور در گفت‌وگوی مستقیم تلویزیونی با اشاره به حضور مردم در ۲۲ خرداد و ۹ دی گفت: امسال جوشش انسانی در ایران تبلور می‌یابد و ۲۲ بهمن ایران را از لحاظ موقعیت اثر گذاری در دنیا خیلی از رقبا و جبهه مقابل بالاتر خواهد برد.

 


به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رییس‌ جمهور، سه شنبه شب در گفت‌و‌گوی مستقیم تلویزیونی با مردم كه در شبكه اول سیما انجام شد، گفت: ۲۲ بهمن امسال و حضور مردم اعلام مرگ رسمی اندیشه سرمایه‌داری و ضد بشری است و این اتفاق خواهد افتاد. خنثی شدن توطئه‌ها بعد كوچكی از این حضور مردم است و وجه اثباتی و اثر گذار آن بسیار عظیم است.

 


رییس‌‌جمهور در ادامه این گفت‌وگو درباره قانون هدفمند كردن یارانه‌ها با بیان اینكه چون قانون شده به گذشته برنمی‌گردیم، تصریح كرد: در قبل از این دولت قوانینی كه تصویب شده بود اختیارات مطلق به دولت می‌داد ولی بعد به هر دلیلی اجرا نشد؛ در حالی كه تكالیف قانونی و اختیارات مطلق برای اجرا به آنها می‌داد.

 


رییس‌جمهور با تاكید براینكه قطعا می‌خواهیم این طرح را اجرا كنیم، ابراز امیدواری كرد كه همه در اجرای این طرح كمك كنند.

 


حیدری، مجری برنامه، از رییس‌جمهور پرسید از روزی كه طرح هدفمند كردن یارانه مطرح شد برخی از آن به عنوان جراحی بزرگ اقتصاد یاد كردند؛ اما همه نگران دردها و خون‌ریزی‌های آن بودند و الان نیز برخی از این نگرانی‌ها وجود دارد كه عوارض آن برای اقتصاد ایران، صنعت و حوزه‌های مختلف اقتصاد و بخش‌های مختلف مردم چه خواهد بود كه احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال با بیان اینكه تعبیر به خونریزی یا جراحی بزرگ نمی‌كنم، تاكید كرد: این طرح یك اصلاحاتی است كه باید با هم جلو برویم و انشاا... جلو خواهیم رفت و همه خواهند دید آن‌طور كه فكر می‌كردند، نبوده است.

 


وی افزود: می‌توانیم در بعضی بخش‌ها مصرف انرژی را به یك دهم برسانیم و اگر بتوانیم بدون اینكه تولید و رفاه مردم تغییر كند فقط ۲۰ درصد انرژی را كاهش دهیم؛ یعنی ۲۰ میلیارد دلار برای ما صرفه‌جویی شده است.

 

 


● سرانجام خوشه‌بندی‌ها

 


احمدی‌نژاد در خصوص آخرین تصمیمات اتخاذ شده درباره ترتیب خوشه‌بندی‌ها در طرح ‌نهایی تصریح كرد: از مردم خواهش می‌كنم خوشه‌بندی را از ذهن خود كنار بگذارند؛ اولا‌ صددرصد یارانه‌ها به مردم بازمی‌گردد، كه ۵۰ درصد آن به صورت مستقیم و ۳۰ درصد و ۲۰ درصد آن با واسطه به مردم برمی‌گردد بنابراین می‌بینیم كه همه مردم از یارانه‌ها استفاده می‌كنند؛ مگر آنهایی كه متقاضی نیستند.

 


رییس‌‌جمهور افزود: كسانی كه به یارانه‌ها احتیاج ندارند، در آینده كه زمان برای باز كردن حساب اعلام می‌شود، مراجعه نكنند.

 


رییس‌‌جمهور ادامه داد: مركز آمار مدلی را برای خوشه‌بندی ارائه داد كه مدل خوبی است؛ اما باید چند بار سعی و خطا شود تا به نقطه قابل استفاده برسد.

 

 


دولت بنا دارد به همه مردم یارانه بدهد

 


احمدی‌نژاد اضافه كرد: بنا داریم كه به همه مردم یارانه بدهیم، مگر آنهایی كه داوطلب نیستند یا شرایط‌شان آنقدر خوب است كه به یارانه‌ها نیازمند نیستند و خودشان نیز مراجعه نمی‌كنند، چه آنكه حدود ۸ میلیون برای ثبت‌نام مراجعه نكردند.

 


وی با تاكید براینكه خوشه‌بندی‌ها مبنای پرداخت‌ها نیست، گفت: دسته‌بندی نهایی صورت نگرفته و بنا داریم كه به همه یارانه‌ بدهیم؛ اما طبیعی است كه به بعضی از اقشار باید مقدار بیشتری اختصاص دهیم؛ چرا كه اگر می‌خواهیم روستاها را آباد كنیم و مسائل كشور را به طور ریشه‌ای حل كنیم، باید این‌گونه عمل شود.

 


رییس‌‌جمهور با بیان اینكه برخی از اقشار از جمله آنهایی كه حقوق ثابت می‌گیرند، حتما یارانه می‌گیرند، افزود: البته نه آنهایی كه ماهانه حقوق ده میلیونی دریافت می‌كنند. هرچند كه اگر این افراد نیز درخواست كنند باید حداقلی به آنها پرداخت شود اما این افراد نوعا‌ داوطلب نیستند.

 


احمدی‌نژاد تصریح كرد: آنهایی كه حقوق ثابت دارند از جمله كارگران، كارمندان، كسبه جز، كشاورزان، تحت پوشش نهادی حمایتی هستند قطعا‌ یارانه دریافت می‌كنند و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

 


وی با اشاره به اینكه برای كارمندان یارانه را در بودجه پیش‌بینی كردیم، خاطرنشان كرد: برای كارمندان دولت، كارگران كارخانجات، كسبه جز و كشاورزان یارانه پیش‌بینی كردیم و زمانی را اعلام خواهیم كرد كه تغییرات صورت گرفته در اموال آنها یا خانواده‌شان را اعلام كنند.

 


رییس‌ جمهور اضافه كرد: كسی نگران نباشد؛ چرا كه ما در این طرح همراه مردم حركت خواهیم كرد و این طرح برای مردم است و مردم باید پیشگام این اصلاحات باشند و دولت نیز راه را باز می‌كند و اطلاع‌رسانی خواهد كرد و هركاری كه بخواهیم انجام دهیم، به مردم اطلاع می‌دهیم.

 


احمدی‌نژاد درباره خانواده‌هایی كه فرصت پیدا نكرده اند اطلاعات خود را در مركز آمار ثبت كنند، گفت: به خانواده‌هایی كه ثبت‌نام نكرده‌اند، فرصت خواهیم داد تا ثبت‌نام كنند؛ چرا‌كه خانواده‌های جدیدی تشكیل شده‌ است.

 


وی تاكید كرد: از هر زمان كه شروع به پرداخت كنیم، حقوق تمام كسانی كه مشمول طرح هستند محفوظ است و حتی بنا داریم قبل از اینكه طرح شروع شود، پول‌ها را به حساب واریز كنیم تا آرامشی به وجود بیاید، بنابراین هیچ مشكلی نداریم.

 

 


كسانی كه اطلاعات نادرست بدهند باید یارانه ها را برگردانند

 


رییس‌ جمهور درباره اینكه ۳۰ درصدی كه قرار است به طور غیر مستقیم به بخش اقتصاد تزریق شود، چگونه به فعالان اقتصادی برمی‌گردد، تصریح كرد: ما ۹ بسته عملیاتی را در بخش‌های گوناگون از جمله صنعت‌ نهایی می‌كنیم‌ كه خود این بخش شامل ده‌ها بخش است، البته برخی از بخش‌های صنعت حاشیه سود دارند و مشكلی برای آنها پیش نخواهد آمد و زندگی‌ خودشان را خواهند كرد؛ ضمن اینكه مقداری به قیمت‌ها اضافه خواهند كرد.

 


احمدی‌نژاد افزود: برخی از بخش‌های صنعت نیاز كشور است و باید حمایت شوند و براین اساس با آنها قرارداد می‌بندیم و وزارت صنایع نیز در حال آماده كردن قراردادها است كه بخشی از آنها در كارگروه‌ها وضع شده است.

 


وی تصریح كرد: در هر بخش یك برنامه‌ای برای اصلاح آن وضع به وضع مطلوب تهیه می‌كنیم و در این فاصله آن بخش مورد حمایت قرار می‌گیرد و قرارداد بسته می‌شود و تكالیفی به عهده آنها قرار داده خواهد شد.

 


رییس‌ جمهور در عین حال تاكید كرد كه اگر كسی اطلاعات غلطی بدهد و معلوم شود كه اطلاعات غلط داده است، طبق قانون باید یارانه را برگرداند و مجازات شده و از بهره‌مندی نیز محروم می‌شود.

 


احمدی‌نژاد همچنین اظهار داشت: بسته‌های بخش صنعت، كشاورزی، عمومی و دولتی در حال آماده شدن است كه با كمك خود آن بخش تهیه می‌شود، یعنی در بخش صنعت از صاحب‌نظران صنعت دعوت شده است و هر زمان بسته آماده شد، با اطلاع‌رسانی آن را به اجرا درخواهیم آورد.

 


رییس‌ جمهور تاكید كرد: هیچ جای نگرانی نیست؛ چراكه تا در مورد یك مطلب به نقطه اطمینان نرسیم، عمل نمی‌كنیم؛ زیرا این طرح یك طرح یك روزه و دو روزه نیست بلكه ۱۰سال، ۲۰ سال و ۳۰ سال می‌خواهد در كشور اجرا شود و به همین دلیل ‌قدم‌ها را محكم و با بررسی كامل و همراه مردم بر‌می‌داریم و امیدواریم از همان روزهای اول مردم طعم شیرین آن را بچشند.

 


احمدی‌نژاد درباره ۲۰ درصد دیگر یارانه‌ها كه در اختیار دولت خواهد بود، گفت: این ۲۰ درصد و ۳۰ درصد به این معنا نیست كه نتوانیم آن را به صورت نقدی به مردم بدهیم؛ چرا كه مثلا‌ در بخش صنعت هزینه‌ها مربوط به نهادها و نیروی انسانی است و ما می‌توانیم این بخش را به نیروی انسانی بدهیم و ۲۰ درصدی را كه به دولت می‌آید نیز می‌توان به كارمندان دولت اختصاص داد، بنابراین ۵۰ درصدی كه در قانون تعیین شده به این معنا نیست كه فقط ۵۰ درصد به مردم پرداخت می‌شود؛ بلكه ۵۰ درصد دیگر به صورت غیر مستقیم به مردم تعلق می‌گیرد.

 


وی درباره نحوه آزادسازی قیمت‌ها گفت: یك روش «یكباره» است كه محاسن و معایبی دارد و حسن بزرگ آن این است كه تورم انتظاری آن یكباره است؛ اما اگر به تعداد اجرا شود این تورم انتزاعی می‌شود.

 


رییس‌‌جمهور درباره معایب این روش گفت: ممكن است برخی بخش‌ها نتوانند در تولید به صادرات برسند؛ یعنی به گونه‌ای شود كه شاهد افت صادرات باشیم كه این افت موجب كاهش تولید می‌شود.

 


احمدی‌نژاد‌ با بیان اینكه ما اجرای هدفمندكردن یارانه‌ها را سه ساله پیش‌بینی كرده بودیم؛ اما مجلس آن را به ۵ سال تبدیل كرد، ادامه داد: الان سه گزینه را بررسی می‌كنیم؛ گزینه‌های پنج‌‌گام، سه گام‌ و دو گام با فاصله زمانی، اما اینكه كدام كالا و فرآورده چگونه اجرا می‌شود، دو گونه تحلیل می‌كنیم؛ یكی اینكه اگر دو گام یا پنج گام باشد همه را به یك نسبت در نظر می‌گیریم و دیگری به صورت سبد به سبد است كه آثار آن متفاوت است.

 


رییس‌‌جمهور با اشاره به تهیه ۱۰ سناریو برای چگونگی آزادسازی قیمت‌ها تصریح كرد: در حال تحلیل هستیم كه سناریویی كه بیشترین آثار مثبت و كمترین آثار منفی را دارد انتخاب كنیم كه فعلا‌ در بحث‌های كارشناسی هستیم و هرزمان نهایی شد مردم را در جریان قرار خواهیم داد، بنابراین الان هیچ افزایش قیمتی در هیچ زمینه‌ای نداریم و هركجا افزایش قیمتی باشد، در تمام بخش‌ها جبران آن را نیز پیش‌بینی كرده‌‌ایم.

 

 


خطر یارانه‌ها

 


وی درباره خطر طرح هدفمند كردن یارانه‌ها تصریح كرد: خطری كه وجود دارد این است كه عده‌ قلیلی بخواهند تمام یارانه‌ها را با یك چرخش از دست مردم خارج كنند.

 


رییس‌ جمهور درباره راهكارهای جلوگیری از این سوءاستفاده‌ با بیان اینكه دو دسته كار داریم، گفت: یك دسته كارهای مدیریت اقتصادی مثل بانك، بیمه و مالیات داریم كه به سرعت جلو می‌بریم؛ یعنی بانك باید منابع را درست توزیع كند؛ چرا كه اگر منابع در بانك درست توزیع نشود و یك پول قدرتمندی به نابجا بچرخد، بخشی از این پول از جیب مردم خارج خواهد شد، بنابراین باید مدیریت شود و الان نیز زیرساخت‌های آن تهیه شده است.

 


احمدی‌نژاد با اشاره به بحث مالیات تاكید كرد: بالاخره اگر كسی بیشتر درآمد دارد باید بیشتر مالیات بدهد؛ چرا كه اساس پایداری جامعه است.

 


وی روش دیگر را اقدامات كنترلی برشمرد و گفت: الان یك گروه نظارت و بازرسی وجود دارد كه آن را تقویت می‌كنیم كه ریز بازار را كنترل كند، البته پایه آن اصناف و اتحادیه‌ها هستند كه انصافا‌ خوب كار می‌كنند.

 


رییس‌جمهور ادامه داد: الان روند نرخ تورم نزولی است كه بخش از آن با همكاری اصناف صورت گرفته است؛ یعنی الان نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذر ۲/۱۲ و نرخ تورم نقطه به نقطه پایان آذر به پایان آذر ۸/۷ درصد است و امیدواریم تا پایان سال نرخ تورم ۲/۱۲ به حدود ۱۰ برسد كه این یك اتفاق بزرگ است؛ چرا كه كمتر به این نقطه رسیده‌ایم؛ اما امیدواریم در سال آینده این روند ادامه داشته باشد.

 


رییس‌ جمهور خاطرنشان كرد: دولت آیین‌نامه‌ای تصویب كرد كه همزمان با طرح هدفمند كردن یارانه‌ها این آیین‌نامه اجرا خواهد شد كه كسی جرات نكند از این فضا سوءاستفاده كند و بخواهد با ترفندهای اقتصادی و احتكار یا یك بازی در بازار كمك‌های دولت را از جیب مردم به سمت خود خارج كرد.

 


رییس‌‌جمهور تصریح كرد: وقتی كه مرحله اول هدفمند كردن یارانه‌ها را پشت سر بگذاریم، مردم خواهند دید كه چقدر شیرین است و مراحل بعدی به صورت خودكار ادامه می‌یابد.