اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یادگارامام:رمز بقای انقلاب،دوری از منیت‌هاست



اخبار,اخبارسیاسی, حسن  خمینی

 

یادگار امام گفت: مسئولان باید برای پیشرفت و اعتلای کشور، همه امور را در سطح کلان ببینند تا مشکلات کشور که البته بسیاری از آنها ناشی از توطئه دشمنان است از بین برود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن خمینی در دیدار با استاندارقم به مناسبت سی و ششمین سالگرد ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن، ایثار، از خود گذشتگی و پرهیز از خودبینی را ویژگی لازم برای مدیران در نظام اسلامی دانست.

وی با اشاره به اینکه منیت در فلسفه سیاسی امام(ره) هیچ گاه جایگاهی نداشت، افزود: رمز بقای انقلاب، دوری از منیت ها و گذشتن از خود است.

یادگار امام با بیان اینکه انقلاب اسلامی چیزی جز مردم نبوده است، افزود: جامعه چیزی جز افراد نیست و اگر بخواهیم جامعه‌ای پرتوان، موفق و پاک داشته باشیم باید از خودمان شروع کنیم.

استاندار قم نیز در این دیدار طی سخنانی پایه‌گذاری انقلاب اسلامی در ایران و تثبیت حکومت مقتدر را از الطاف خداوند به ملت ایران دانست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی‌منش با اشاره به حوادث تاریخی دهه فجر، بازگشت تاریخی امام راحل به ایران را مورد توجه قرار داد و افزود: رهبر کبیر انقلاب در شرایطی که همه ابزار در دست دشمن بود، با ایمان به خدا و پشتوانه ملت نظام طاغوت را سرنگون کرد.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی امید را در بین مسلمین جهان گسترش خواهد داد، افزود: امروز با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب، کشور ایران شکوفاتر از قبل در جهان در حال درخشش است.

وی با بیان اینکه ملت ایران حکمت و فلسفه اسلام ناب محمدی و شجاعت، فداکاری و ایثار را از رهبر کبیر انقلاب الگو گرفته است، تصریح کرد: علیرغم تلاش دشمنان برای به فراموشی سپردن این حادثه تاریخ‌ساز، نام امام خمینی (ره) هنوز در دلهای مردم ایران و آزادگان و مستضعفان جهان زنده است.

وی با اشاره به استقرار دولت تدبیر و امید با رای مردم، پیوند و اتحاد دولت و ملت را وصف‌ناپذیر خواند و افزود: اعضای دولت خود را سرباز امام و ولایت دانسته و در راستای پیشرفت و اعتلای جامعه اسلامی تلاش می کنند.


  اخبارسیاسی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
رمز بقای ایران از حملات اقوام وحشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رهبر انقلاب: مدیریت جهادی، رمز موفقیت


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: در اداره كلان شهر تهران و همچنین در اداره كشور باید روحیه خدمت به مردم با نیت خدایی و با تكیه بر علم و درایت یا همان روحیه مدیریت جهادی حاكم باشد تا بتوان از مشكلات عبور كرد و به پیش رفت.

خبرگزاری مهر: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار رئیس و اعضای شورای اسلامی، شهردار، معاونین و شهرداران مناطق مختلف تهران، با اشاره به لزوم اهتمام ویژه به معماری ساخت و سازها در تهران به منظور ایجاد فضای سبك زندگی اسلامی، تأكید كردند: در اداره كلان شهر تهران و همچنین در اداره كشور باید روحیه خدمت به مردم با نیت خدایی و با تكیه بر علم و درایت یا همان روحیه مدیریت جهادی حاكم باشد تا بتوان از مشكلات عبور كرد و به پیش رفت.

ایشان ضمن تبریك به اعضای دوره جدید شورای اسلامی شهر و همچنین شهردار تهران به دلیل به دست آوردن فرصت خدمت به مردم، اهمیت تهران را فراتر از یك كلان شهر دانستند و گفتند: تهران، از یك طرف نماد آبادانی، صلاح، سعادت و سبك زندگی در كشور است و از طرف دیگر به عنوان الگو و خط دهنده برای شهرهای سراسر كشور، مطرح است.

رهبر انقلاب اسلامی با قدردانی از خدمات شهرداری تهران در سالهای اخیر افزودند: با وجود برخی مشكلات همچون آلودگی هوا و حمل و نقل و تراكم جمعیت در تهران، اما اقدامات شهرداری در بخشهای مختلف همچون تمیزی شهر، فضای سبز و بوستانها، ساخت بزرگراهها و پل ها، گسترش مترو، و ایجاد فضاهای ورزشی، كاملاً برجسته و خوب بوده است.

حضرت آیت الله خامنه ای، رمز این موفقیت ها را مدیریت جهادی دانستند و تأكید كردند: اگر مدیریت جهادی یا همان كار و تلاش با نیت الهی و مبتنی بر علم و درایت حاكم باشد، مشكلات كشور، در شرایط كنونیِ فشارهای خباثت آمیزِ قدرتهای جهانی و در شرایط دیگر، قابل حل است و كشور حركت رو به جلو را ادامه خواهد داد.

ایشان با اشاره به حضور سلایق و دیدگاههای سیاسی مختلف در شورای اسلامی شهر تهران، خاطرنشان كردند: تا هنگامی كه نیت همه اعضای شورا، خدمت به مردم و كار برای آنها باشد، این دیدگاههای مختلف، در مسیر این هدف والا، تفاوتی نخواهند داشت.

حضرت آیت الله خامنه ای خطاب به اعضای شورای چهارم شهر تهران تأكید كردند: شما تلاش كنید با همت بر كار و خدمت، تجربه خوبی به یادگار بگذارید.

ایشان در ادامه چند نكته را نیز درخصوص شهرداری تهران بیان كردند.

 تعامل دو سویه شهرداری تهران و دولت، نخستین موضوعی بود كه رهبر انقلاب اسلامی بر آن تأكید كردند.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: این موضوع، توصیه همیشگی من بوده است كه متأسفانه در برخی برهه ها، به آن عمل نشد و مشكلاتی بوجود آمد اما باید شهرداری تهران تمام تلاش خود را برای تعامل با دولت انجام دهد و البته به دولت نیز برای همكاری با شهرداری و شورای شهر توصیه شده است.

ایشان با اشاره به سخنان رئیس شورای شهر تهران مبنی بر حضور وزرا در جلسات شورا خاطرنشان كردند: این روند تعامل و همكاری باید ادامه یابد.

رهبر انقلاب اسلامی به موضوع معماری ساخت و سازها در تهران نیز اشاره كردند و گفتند: حقیقتاً معماری و نمای تهران، نمای یك شهر اسلامی نیست و شهرداری و شورای شهر باید این موضوع را جزو جدی ترین مسائل خود بدانند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تأثیرگذاری معماری و نمای ساخت و سازها بر فضای سبك زندگی افزودند: باید هرچه ممكن است محیط زندگی شهر، بگونه ای طراحی و ساخته شود كه تحقق سبك زندگی اسلامی راحت تر، امكان پذیر باشد.

مراكز فرهنگی شهرداری و لزوم توجه بسیار جدی به محتوای این مراكز فرهنگی، موضوع دیگری بود كه رهبر انقلاب اسلامی، آن را بیان كردند.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: كارها و اقدامات فرهنگی همچون شمشیر دو دَم است، اگر همراه با محتوای خوب باشد، بستر اصلاح جامعه خواهد بود اما اگر با محتوای نامناسب باشد، بستر گسترش نابسامانی و كژی خواهد شد.

ایشان با تأكید بر لزوم استفاده از محتوای قوی و صحیح فرهنگی، خاطرنشان كردند: در مراكز فرهنگی همچنین باید از افراد اهل فرهنگی استفاده كرد كه واقعاً متدین و انقلابی و معتقد به اسلام سیاسی و مردم سالاری دینی باشند.

رهبر انقلاب اسلامی، مراقبت از ریخت و پاش ها در شهرداری و تقویت روحیه درست كاری و امانتداری را مورد تأكید قرار دادند و درخصوص روابط شورای شهر و شهرداری افزودند: شورای اسلامی شهر باید، علاوه بر نظارت بر شهرداری و هدایت آن، حمایت هم بكند و كارها براساس تفاهم، برادری و داشتن وظیفه مشترك به پیش رود.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأكید بر قدر دانستن باغات و درخت های تهران و حفظ این ثروتهای ملی، به موضوع ساخت و سازها در ارتفاعات تهران و لزوم جلوگیری از تبدیل منابع طبیعی به ساختمان نیز اشاره كردند.

در این دیدار قالیباف شهردار تهران در گزارشی از عملكرد شهرداری تهران، عدالت محوری، كاهش فاصله طبقاتی در شهر، گسترش روحیه جهادی و فرهنگ كار و تلاش، تأكید بر كارهای علمی و مطالعاتی و خرد جمعی، مشاركت مردم و نخبگان در اداره شهر، مبارزه جدی با فساد اداری و مالی، توجه به مساجد و حسینیه ها و حوزه های علمیه، شفافیت و قانونمداری و هماهنگی و همدلی با اعضای شورای شهر را از رویكردها و جهت گیری های شهرداری تهران عنوان كرد.

وی همچنین گزارشی از اقدامات شهرداری در 8 سال گذشته از جمله ساخت 235 كیلومتر بزرگراه، 330 پل، افزایش خطوط مترو به 162 كیلومتر، ساخت 10 هزار صندلی سینما و ساخت باغ موزه دفاع مقدس و باغ كتاب و سراهای محله ارائه كرد.

همچنین مسجد جامعی رییس شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارشی از عملكرد شورا از تشكیل سه كمیسیون ویژه نظارت، سلامت، و معماری و شهرسازی در شورا به منظور بررسی و حل مشكلات خبر داد.

وی با اشاره به تجربیات، تخصص و سابقه ایثارگری اعضای شورای شهر از همكاری خوب و نزدیك شورا با دولت و مجلس خبر داد و گفت: همراهی و همدلی اعضای شورای شهر ارزشمند است و می تواند در حل مشكلات مؤثر باشد.