اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یادداشت فرزند شهید باکری درباره 175 غواص


احسان باکری فرزند شهید حمید باکری در یادداشتی در همشهری جوان درباره 175 شهید غواص نوشت: واکنش های مردم به آمدن پیکرهای «175شهید غواص دست بسته» خیلی ها را شوکه کرد و خیلی چیزها را عیان. واکنش ها برخی را آن چنان شوکه کرد که هنوز نفهمیده اند «ارزش های جامعه» فراتر از تصورات قراردادی و رسانه ای آن هاست.

احسان باکری فرزند شهید حمید باکری در یادداشتی در همشهری جوان درباره 175 شهید غواص نوشت: واکنش های مردم به آمدن پیکرهای «175شهید غواص دست بسته» خیلی ها را شوکه کرد و خیلی چیزها را عیان. واکنش ها برخی را آن چنان شوکه کرد که هنوز نفهمیده اند «ارزش های جامعه» فراتر از تصورات قراردادی و رسانه ای آن هاست.

مردم بارها نشان داده اند «قهرمانان شان» را خارج از چارچوب ها و تصورات و متفاوت تر از خط کشی های مرسوم سیاسی و فرهنگی گرامی می دارند و بالاتر از این، آن‌ها نشان داده اند که همیشه حول «ارزش ها» گردهم جمع می شوند.

جامعه ای که این روزها درگیر چالش های اقتصادی است و چهره های سیاسی آن برای یار کشی های معمول و نشان دادن خود بر سر دیگران «فریاد» می زنند را شاید خیلی ها جامعه ای پراکنده بدانند. اما همین استقبال مردمی و خودجوش از «175 جوانمرد مظلوم» نشان داد که «عاملی» که جامعه را به «وحدت» و «انسجام» می رساند همین «شهداء» هستند.

شاید برای آن هایی که خود را متولی «فرهنگ شهادت» می دانند موجب تعجب باشد جوانانی خارج از چارچوب فکری، سیاسی و فرهنگی آن ها، این چنین مهربانانه و حماسی به بازگشت «175 شهید مظلوم» واکنش نشان داده اند.

در روزهایی که جامعه ی ایرانی بیش از همه چیز به «وحدت» و «هم‌دلی» نیاز دارد، باز این «برکت خون شهداست» که «وحدت» می آفریند و دل ها را بهم نزدیک می کند. «مظلومیت» شهدای عزیز به ویژه «175 غواص دریادل» به یاد همه ی ما می آورد که آن چیزی که برایش این همه «رشادت» و «ایثار» صورت گرفته «ایران اسلامی» است؛ «ایرانی» که این روزها بیش از همیشه نیازمند «هم دلی و تلاش» است.

برخی از متولیان رسمی اگر از اندکی هوشمندی برخوردار باشند می دانند نباید «فرهنگ ایثار و شهادت» را با نگاه های محدود و انحصاری پیگیری کنند. دل سوزان می دانند «شهدای وطن» برای همه ی مردم عزیز اند و این همه ی مردم، شامل همه ی کسانی می شود که با ما هم فکر و هم جهت هستند و یا با ما همراه نیستند. در نگاه و بیانات متولیان این امور نباید چنین احساس شود که «شهید و شهادت» منحصر به یک طیف و یک نگاه فکری است.

اگر مسئولین بدانند و بفهمند و بدانیم که همان قدر که برای یک دانشجو، طلبه و بسیجی و خانم خانه دار داخل کشور، «شهداء» عزیز و بزرگند که برای یک ایرانی دانشجو و پزشک و کارآفرینی که حتی شاید چندسالی از عمر خود را در وطن اش نگذرانده است، قطعا فعالیت ها، برنامه و نگاه شان موثرتر از تلاش های فعلی شان می شود.

واکنش های خود جوش مردم به بازگشت «175 غواص شهید» به همه ی مان نشان داد «فرهنگ ایثار شهادت» مقدس تر از آن است که هزینه ی درگیری های سیاسی و گروهی و جناحی شود.


ویدیو مرتبط :
تشییع پیکر مطهر 175 شهید غواص و 95 شهید گمنام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیام ملی پوشان کشتی ایران به 175 غواص شهید



اخبار,اخبار ورزشی,پیکر شهدا

همزمان با پیدا شدن پیکر مطهر 175 شهید غواص عملیات کربلای 4 ، ملی پوشان کشتی کشورمان پیامی را منتشر کردند.

به گزارش جام جم آنلاین از فدراسیون کشتی، در این پیام با ذکر آیه 169 سوره آل عمران « وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللهِ اَمواتًا بَل اَحیآءٌ عِندَ رَبِّهِم یرزَقون ...و هرگز گمان مبرید کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده اند و نزد پروردگارشان روزی داده می شوند» آمده است: سلام بر 175 غواص شهید، سلامی به پاکی اشک به مادران چشم به راه آنها که حتی یک لحظه فراموششان نکردند.

در ادامه این این پیام آمده است : خبر پیدا شدن پیکر 175 شهید متعلق به عملیات کربلای 4، هشت سال دفاع مقدس موجب تاثر و تالم شد، غواصان شهیدی که با دستان بسته به شهادت رسیدند.

بی شک ملی پوشان در ورزش ملی کشور، قدردان رشادت های چنین سربازان دلاوری هستند و ضمن عرض تسلیت به مردم وخانواده این عزیزان سفر کرده قطعا در رویدادهای پیش رو با تمام وجود برای اقتدار و سربلندی ایران سرافراز و شادی روح این بزرگ مردان تلاش می کنند.

این ریشه های مانده در خاک ، دلشوره طوفان ندارند

پایان این افسانه ها کو ، افسانه ها پایان ندارند.


اخبار ورزشی  -جام جم