اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گینسی شدن چراغانی خیریه



گینسی شدن چراغانی خیریه

یک زوج اهل «کانبرا»، پایتخت استرالیا رکورد چراغانی در یک ساختمان را برای بار دوم از آن خود کردند.

 

اخبار , اخبار گوناگون,رکورد بزرگترین چراغانی

 
به گزارش ایسنا «دیوید» و «جینین ریچاردز»، زوج ساکن کانبرا در سال 2011 میلادی با استفاده از 331 هزار و 38 لامپ به مناسبت کریسمس این ساختمان را چراغانی کرده بودند اما سال بعد از آن یک خانواده «نیویورکی» این رکورد را با استفاده از 346 هزار و 283 لامپ به خود اختصاص دادند. اقدام این خانواده نیویورکی موجب شد که این زوج استرالیایی مجددا تصمیم بگیرند رکورد خود را با استفاده از 502 هزار و 165 لامپ از خانواده آمریکایی پس بگیرند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، دیوید ریچاردز می‌گوید: امسال نیز مانند دفعه اول در سال 2011 میلادی، عواید حاصل از این رکوردشکنی به یک موسسه خیریه کودکان تعلق گرفت.

وی درباره رکورد جدید گفت: قصد داشتیم پول بیشتری را برای این خیریه جمع‌آوری کنیم و در عین حال نیز رکورد خود را دوباره صاحب شویم.

اخبار , اخبار گوناگون,رکورد بزرگترین چراغانی

 
مردم از تاریخ 30 نوامبر سال 2013 می‌توانند از نمایش چراغانی «آقا و خانم ریچاردز» بازدید و به کودکان موسسه خیریه «SIDS and KIDS» کمک کنند. این موسسه به خانواده‌هایی که در اثر سندرم مرگ ناگهانی نوزادان فرزند خود را از دست داده‌اند خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌کند.

اخبار گوناگون - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
رکوردهای گینسی در سال 2016 - به روایت تصویر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كلاهبرداری از بانوان به بهانه كمك به خیریه



 

 كلاهبرداری از بانوان به بهانه كمك به خیریه

 

زن شیاد كه به بهانه كمك به افراد بی بضاعت و تهیه جهیزیه برای نوعروس های نیازمند به كمك مادرش ۱۰۰میلیون تومان از بانوان تهرانی كلاهبرداری كرده بود، دستگیر شد.

به گزارش«جام جم»، اوایل شهریور امسال زنی با حضور در شعبه ۶ بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۲ تهران از زنی كلاهبردار شكایت كرد.

شاكی در تشریح ماجرا به بازپرس دشتی گفت: چند هفته پیش در اتوبوس بین شهری با زنی كه مدعی بود در كارهای خیر فعالیت می كند، آشنا شدم و تصمیم به همكاری با وی گرفتم و زن خیر را به خانه ام دعوت كردم.

شاكی یادآور شد: ابتدا ۵۰۰ هزار تومان برای انجام كارهای خیر به وی پرداخت كردم.

در یك مرحله نیز زن خیر با ادعای این كه در حال تهیه جهیزیه یك دختر نیازمند است، از من خواست طلاهایم را به او قرض دهم تا با فروش آن برخی ازوسایل جهیزیه را تهیه كند، با اعتماد به آن زن خیر طلاهایم را كه ارزش ۱۰ میلیون تومانی داشت، در قبال دریافت ۳ فقره چك در اختیارش قرار دادم و قرار شد بعد از ۲ هفته پول طلاها را بازگرداند، اما به یكباره ناپدید شد و در ادامه متوجه شدم چك های او نیز بلامحل بوده است.

۹ زن در دام متهم

در پی اظهارات شاكی، پرونده ای تشكیل شد و ماموران پایگاه هفتم آگاهی تهران تحقیقات را آغاز كردند.

در ادامه این تحقیقات، ۸ زن دیگر هم به مركز پلیس مراجعه و شكایت های مشابهی ارائه كردند.

ماموران با حضور در چندین بانك و تحقیق از مسوولان بانك ها، متوجه شدند صاحب چك ها یك زن سالخورده است كه با هویت های غیرواقعی حساب باز كرده و دسته چك گرفته است.

ماموران با احتمال این كه ارتباطی بین این زن و كلاهبردار فراری وجود داشته باشد، به تحقیقات خود ادامه دادند.

ماموران در جستجوی این دو متهم بودند كه هفته گذشته از درگیری خیابانی میان شاكیان و یك زن سالخورده باخبر شدند.

بنابراین به محل حادثه در میدان امام حسین(ع) اعزام و متوجه شدند زنی كه از سوی شاكیان كتك خورده، همان زنی است كه از بانك ها دسته چك گرفته و در اختیار زن كلاهبردار قرار داده است.

دستگیری متهم در روستا

سرهنگ غیاثوند، رئیس پایگاه هفتم آگاهی تهران در این باره گفت: در تحقیق از این زن معلوم شد دخترش كلاهبردار بوده و او فقط چك های بلامحل را در اختیارش قرار داده است و در حال حاضر از محل كارش مرخصی گرفته و به خانه یكی از اقوام در روستای كردان كرج رفته است.

ماموران با نیابت قضایی به محل اختفای زن كلاهبردار اعزام شده و او را دستگیر كردند.

متهم با انتقال به مركز پلیس به كلاهبرداری یكصد میلیون تومانی از بانوان تهرانی اعتراف كرد.

اعتراف زن شیاد

این مقام پلیس افزود: در تحقیق از زن كلاهبردار مشخص شد وی به عنوان فردی خیر فعالیت می كرده و در ایستگاه های اتوبوس، مترو، مراكز خرید و مجالس مذهبی، بانوان تهرانی را فریب داده پول و طلاهایشان را گرفته و در قبال ضمانت بازپرداخت طلاها، به شاكیان چك های بلامحل تحویل داده است.... / گزارش : جام جم آنلاین