اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گپی با محسن و امید رفت و برگشت


محسن خلیلی و امید روانخواه تنها بازیکنان تاریخ دربی های سرخابی هستند که یک فصل در دو دیداری که با تساوی یک - یک به پایان رسید، زننده هر چهار گل به ثمر رسیده اش بودند. این دو دیروز میهمان ما بودند و از خاطرات ما و شما صحبت کردند.



روزنامه گل: محسن خلیلی و امید روانخواه تنها بازیکنان تاریخ دربی های سرخابی هستند که یک فصل در دو دیداری که با تساوی یک - یک به پایان رسید، زننده هر چهار گل به ثمر رسیده اش بودند. این دو دیروز میهمان ما بودند و از خاطرات ما و شما صحبت کردند.

چه خبر از تاریخ سازان دربی های رفت و برگشت لیگ هفتم؟! محسن و امید رفت و برگشت؟


- روانخواه: دیگر کسی حال ما را نمی پرسد. حتی باشگاه استقلال و پرسپولیس قبل از دربی یاد ما می افتند.

قبول داریم این برای فوتبال ما بد است. حتی برای خود ما رسانه ها!


- روانخواه: رک بگویم. باشگاه استقلال می آید با من چنین برخوردی می کند یا باشگاه پرسپولیس با محسن. هیچ یک از روزنامه ها هیچ واکنشی به این برخوردها نشان نمی دهند اما می دانید اگر در اروپا چنین اتفاقاتی برای بازیکن رخ می داد، برخورد بدی با باشگاه ها صورت می گرفت. 24 سالم بود عمل کردم که صحبت از تمدید قراردادم بود اما نمی دانم چه شد من را پیچاندند. جواب تلفنم را هم ندادند. آقای امیری گفت وقتی جواب کسی را نمی دهیم یعنی او را نمی خواهیم. تعجب کردم. خنده ام گرفت. من را رد کردند، رفتند ولید علی کویتی را آوردند که بدون بازی کلی هم پول گرفت و رفت. هم تیمی هایم می توانند شهادت بدهند که می توانستم به استقلال کمک کنم.

بازی بوده که رفت و برگشت دربی، گلزنانش یکی باشند؟


- خلیلی: نه نداشتیم.

- روانخواه: بله، همان که محسن گفت.

هر دو بازی هم امید اول گل زد، بعد تو زدی؟


- خلیلی: بله، اولین دربی هر دو نیمه دوم زدیم. بازی دوم هر دو نیمه اول گل زدیم. هر دو گل هر دو تیم را هم رودباریان وطالب لو خوردند.

از صحنه های هر دو گلی که زدید صحبت می کنید؟


- روانخواه: گل اول مجیدی پاس داد. چند قدم با توپ رفتم دیدم رودباریان دروازه را گم کرده. از راه دور شوت زدم، خدا هم کمک کرد توپ گل شد. گل دوم هم پاس مجتبی خیلی قشنگ بود. بعد هم ضربه نوک پایی که به توپ زدم خوب بود. حتی می توانم بگویم گل دومم از گل اول سخت تر بود.

- خلیلی: گل اول دقیقه 85 بود. روی ارسال شیث از راست بلند شدم و توپ را به جایی زدم که طالب لو نتواند واکنش نشان بدهد. گل دوم هم پاس خوب کریم باقری بود.

روانخواه: اگر توپ با سر منصوریان برخورد نمی کرد، طالب لو مانع گلزنی ات می شد.

- خلیلی: نه داداش، اگر آنطور هم نمی شد، توپ روی پای چپم می آمد و آن وقت بود که زیر طاقی گل می زدم. پاس چیپ کریم عالی بود.

در همان دو دربی موقعیت گل هم خراب کردید؟


- خلیلی: من دوتاموقعیت گل بالای 80 درصد در دو دربی داشتم که که هر دو را به تور چسباندم، چون یارگیری سفت و سختی روی من بود، بیشتر موقعیت به بازیکنان اطرافم می رسید.

- روانخواه: من نه، موقعیتی نداشتم. گل اولم که اصلا موقعیت صددرصد نبود.

شما جزو پیشکسوتان سرخابی هستید؟


- خلیلی: بالای 40 سال پیشکسوت محسوب می شود. امید که هنوز 30 سالش نشده، من هم 32 سال دارم.

از شب قبل از اولین دربی هایتان صحبت کنید؟


- خلیلی: من سال قبلش با پیراهن سایپا رفت و برگشت به استقلال گل زده بودم. هواداران هم توقع داشتند باز به استقلال گل بزنم. هتل لاله بودیم. دوستی به نام «آرش» دارم. در لابی هتل به من گفت گل می زنی. شادی گل هم به سمت هواداران برو و سلام نظامی بده. استرس خاصی بود. برایم بازی مرگ و زندگی بود. مدام به فکر بازی بود. جو دربی را تجربه نکرده بودم. در آن شرایط فقط گفتم باشه. بعد که گل را زدم به یاد حرف دوستم افتادم. در آن فشار و هیجان رفتم احترام نظامی را گذاشتم.

برای بازی برگشت هم زنگ زد و گفت احترام نظامی یادت نرود. شرایط خوبی داشتم. گل های سه امتیازی زیادی زدم. هر دو گلم را دوست دارم. هر دو فنی زده شد.

- روانخواه: اولین دربی بود که به استقلال آمدم. 5/19 سال داشتم. با جباری هم اتاق بودم. روانشناس به همه سر می زد. پیش ما آمد و با هم صحبت کردیم. مجتبی گفت فردا روز امید است. نمی دانم به چی فکر می کرد. روز بازی شد و رفتیم و آن گل را زدم اما برای بازی دوم خب به مراتب کار برایم راحت تر بود چون بعد گل اول، بازیکن محبوب تماشاگران شدم. موقع گرم کردن هم حس گل زدن داشتم.

شرایط دربی 77 را چطور می بینید؟


- خلیلی: این دربی حساسیت های خاص خودش را دارد. علی دایی اولین دربی اش را برد اما در دو دربی بعد با بداقبالی و اشتباهات داوری مواجه شد.حالا برای جبران آمده. بازی مقابل فولاد را هم خوب برده است و انگیزه خیلی بالایی دارد. نفرات جوان و باانگیزه ای آورد. اما خب تجربه خیلی بالایی ندارند. نقطه مثبت پرسپولیس برتری روحی و روانی به خاطر غلبه بر صدرنشین است اما استقلال در اهواز بدجوری باخت و اسیر برادرکشی شد. فکر می کنم این دربی برنده خوب دارد. بالطبع علاقمند به برد پرسپولیس هستم.

- روانخواه: واقعا دوست ندارم دربی اینقدر حساس باشد، اگر هر کدام برنده شدند، برای یک بار هم که شده تماشاگران تیمشان را تشویق کنند. دوست دارم مردم کمک کنند کیفیت بازی بالا برود. فکر می کنم استقلال برنده بازی باشد.

هیچ وقت با گل شما دو نفر تیم هایتان برنده دربی نشد؟


- خلیلی: نه اما پیروزی در دربی را تجربه کرده ام. بازی که هادی نوروزی و کریم باقری با آن شوت سرکش گلزنی کردند و «دو - یک» پیروز شدیم.

- روانخواه: من هم بعد از مصدومیت دومم، همان بازی که مجیدی از دست شیث فرار کرد.


ویدیو مرتبط :
گل امید رفت و برگشت در بازی دربی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خداحافظی روانخواه در سن 26 سالگی/ وداع امید رفت و برگشت با دنیای فوتبال



تیم استقلال,روانخواه,امید رفت و برگشت,امید روانخواه

خداحافظی روانخواه در سن 26 سالگی/ وداع امید رفت و برگشت با دنیای فوتبال

هافبک اسبق تیم استقلال در سن 26 سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، امیدرضا روانخواه که در سن 22 سالگی در این تیم دچار مصدومیت سنگین شد امروز در سن 26 سالگی رسما خداحافظی‌اش از فوتبال را اعلام کرد.

روانخواه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با اعلام این موضوع اظهار داشت: خیلی وقت است چنین تصمیمی گرفته‌ام اما تا امروز آن را رسمی نکرده‌ام.

وی افزود: برای بازیکنی که در سن 26 سالگی از فوتبال خداحافظی می‌کند همه چیز سخت خواهد بود و شاید هیچکس شرایط من را درک نکند. در این مدت و این چند سال شرایط بسیار سختی را متحمل شده‌ام که هیچکس از آنها خبردار نیست. من از خیلی از مسائل نارحت هستم اما همه آنها را در دلم نگه می‌دارم.

روانخواه در پایان صحبت‌هایش به فارس گفت: مبلغ 180 میلیون تومان از باشگاه استقلال طلب دارم و امیدوارم مسئولان این باشگاه شرایط من را درک کنند زیرا جز از راه فوتبال درآمدی ندارم و باید با همین مبلغ در سن 26 سالگی زندگی خود را اداره کنم./فارس