اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گوگل فیلم موهن را فیلتر کرد / مرسی: مخالف حمله به سفارتخانه ها هستم



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

گوگل فیلم موهن را فیلتر کرد / مرسی: مخالف حمله به سفارتخانه ها هستم

رویترز گزارش داد صدها نفر از معترضین در یمن توانستند وارد سفارت آمریکا شوند. نیروهای امنیتی نیز سعی کردند با استفاده از شلیک هوایی ، مانع از ورود آنها بشوند.گوگل فیلم توهین آمیز علیه پیامبر اسلام را در کشورهای مصر و لیبی، فیلتر کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز ، سایت یوتیوپ که در مالکیت شرکت گوگل قرار دارد اعلام کرد  فیلم توهین آمیز علیه پیامبر اسلام را از این سایت حذف نمی کند اما مانع از دسترسی به این فیلم در دو کشور مصر و لیبی می شود.

انتشار بخشی از فیلم توهین آمیز علیه پیامبر اسلام در وب سایت یوتیوپ، موجی از اعتراضات را در دو کشور مصر و لیبی به دنبال داشت. معترضین در مقابل سفارتخانه و کنسولگری آمریکا در قاهره و بنغازی دست به تجمع زده اند.

اعتراضات در بنغازی به خشونت و حمله مسلحانه به کنسولگری آمریکا کشیده شد که به دنبال این اتفاقات، چهار دیپلمات آمریکا از جمله سفیر این کشور، کشته شدند.

در بیانیه گوگل آمده است: این فیلم که به صورت گسترده در اینترنت در دسترس قرار دارد با قوانین ما همخوانی دارد به همین دلیل در یوتیوپ باقی می ماند اما به دلیل شرایط سخت در لیبی و مصر ، به صورت موقت، دسترسی به این فیلم را در این دو کشور متوقف شده است. قلب های ما با خانواده های افرادی است که در حملات روز سه شنبه کشته شده اند.

در این بخش 13 دقیقه ای از فیلمی با عنوان " براءه المسلمین" (برائت مسلمانان) در وب سایت یوتیوپ منتشر شده است. گفته می شود این فیلم توسط فردی به نام سام باسیل، اسرائیلی مقیم شهر کالیفرنیا آمریکا ساخته شده است.

در افغانستان نیز به همین دلیل، وب سایت یوتیوپ فیلتر شد.

مخالفت تری جونز با توقف حمایت از فیلم موهن

خبرگزاری آلمان هم گزارش داد:  یک مقام آمریکایی گفت که تری جونز، کشیش آمریکایی درخواست بالاترین مقام نظامی آمریکا برای توقف حمایت از فیلم توهین کننده به اسلام را رد کرد.

یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش اعلام نشود افزود: ژنرال مارتن دمسی فرمانده ارتش آمریکا تلفنی با تری جونز گفتگو کرد و نگرانی خود را از وضعیت این فیلم و بحران هایی که ایجاد می کند و خشونت هایی که به این دلیل ایجاد می شود را اعلام کرد.

وی افزود: رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از آقای جونز درخواست کرد تا به پس گرفتن تایید خود از این فیلم، فکر کند اما جونز در پاسخ خود، غیرشفاف بود.

جونز کشیش و مدیر یک کلیسای کوچک و غیرمعروف در ایالت فلوریدا است که حمایت خود را از این فیلم اعلام کرده بود.

او قبل از این با سوزاندن نسخه هایی از قرآن کریم، خشم جهان اسلام را سبب داشت.  وی چند روز قبل از سالگرد حادثه 11 سپتامبر هم حمایت خود را از فیلم برائت مسلمانان اعلام کرد.

ورود معترضین به سفارت آمریکا در یمن

رویترز گزارش داد صدها نفر از معترضین در یمن توانستند وارد سفارت آمریکا شوند. نیروهای امنیتی نیز سعی کردند با استفاده از شلیک هوایی ، مانع از ورود آنها بشوند.

در این روند، زدو خوردی هم میان معترضین و نیروهای امنیتی روی داد که به زخمی شدن افرادی از دو طرف منجر شد.

15 زخمی در درگیری مقابل سفارت آمریکا در قاهره

وزارت بهداشت مصر هم گزارش داد 15 نفر در درگیری مستمر میان معترضین و نیروهای امنیتی مقابل سفارت آمریکا در قاهره، زخمی شدند.

وزارت کشور مصر نیز از معترضین مقابل سفارت آمریکا خواست به صورت مسالمت آمیز به بیان احساسات خود بپردازند.

محمد مرسی رئیس جمهور مصر هم گفت حق اعتراض مسالمت آمیز را تایید می کنیم اما مخالف هر گونه حمله ای علیه افراد یا سفارتخانه ها هستیم.

ریاست جمهوری مصر نیز با صدور بیانیه ای از دولت آمریکا خواست موضع جدی را در مقابل تولید کنندگان فیلم توهین آمیز علیه پیامبر اسلام داشته باشد.باراک اوباما رئیس جمهور مصر در مکالمه تلفنی با مرسی گفت: مصر باید با آمریکا در زمینه تامین امنیت افراد و مراکز دیپلماتیک آمریکا همکاری کند.

اوباما افزود که با اقدامات برای سیاه نمایی علیه اسلام مخالفم ولی به هیچ عنوان توجیهی برای خشونت علیه افراد بی گناه و اقدامات خطرآفرین علیه افراد و مراکز آمریکا وجود ندارد.

در تونس هم پلیس به سمت معترضین در مقابل سفارت آمریکا گاز اشک آور شلیک کرد. سفارت آمریکا در سودان هم شاهد تجمع صدها معترض بود. دهها معترض هم در شهر دارالبیضا مراکش پرچم آمریکا را در مقابل کنسولگری این کشور به آتش کشیدند.

امروز پنجشنبه در تهران نیز شمار زیادی از معترضین به پخش فیلم توهین آمیز علیه پیامبر اسلام در مقابل سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا، تجمع کردند./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
حمله به سفارتخانه های ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شائول موفاز: برای آینده پسران و دخترانمان، مخالف حمله به ایران هستم



شائول موفاز: برای آینده پسران و دخترانمان، مخالف حمله به ایران هستم

بنیامین نتانیاهو برنامه هسته ای ایران را در صدر پنج چالش بزرگی دانست که در مقابل اسرائیل قرار دارند.معاون سابق نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد از اقدام نظامی این رژیم علیه ایران حمایت نمی کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، شائول موفاز معاون سابق نخست وزیر اسرائیل دیروز دوشنبه گفت که او ماجراجویی نظامی اسرائیل علیه ایران را تایید نمی کند.

موفاز که رهبری حزب کادیما و جناح مخالف را پارلمان اسرائیل برعهده دارد حدود یک هفته پیش با خروج از کابینه ائتلافی به ریاست بنیامین نتانیاهو ، به مخالفان پیوست.

شائول موفاز متولد 1948 در تهران، قبل از این سمت های وزیر راه و ترابری، ریاست ستاد کل فرماندهی و عملیات ارتش و وزارت دفاع اسرائیل را برعهده داشته است.

وی همچنین در کابینه فعلی اسرائیل، به مدت حدود دو ماه در کابینه ائتلافی، معاون نخست وزیر بود.موفاز به عنوان یکی از اعضای شورای امنیتی وزیران اسرائیل ، از رایزنی های ویژه درباره برنامه هسته ای ایران مطلع است.

موفاز با اشاره به ایران افزود: حزب کادیما هیچ ماجراجویی را در زمینه عملیات نظامی که آینده پسران و دخترانمان و آینده شهروندان اسرائیل را به خطر بیاندازد تایید نمی کند.

نخست وزیران در اسرائیل به صورت معمول درباره عملیات های بزرگ نظامی همیشه با سران مخالفان در پارلمان مشورت و رایزنی می کنند. با این حال در سال 1981 ، "مناخیم بگین" نخست وزیر وقت اسرائیل ، هشدارهای شیمون پرز رهبر وقت مخالفان پارلمانی را درباره بمباران تاسیسات هسته ای عراق، نادیده گرفت.

مخالفت موفاز با اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران، خطرات سیاسی تصمیم گیری نتانیاهو درباره ایران را افزایش می دهد به ویژه اگر عملیات نظامی احتمالی اسرائیل علیه ایران با خطایی روبه رو شود.

نظرسنجی ها در اسرائیل هم نشان می دهند که اکثریت اسرائیلی ها مخالف هر گونه اقدام  نظامی انفرادی تل آویو علیه ایران است.

اظهارات اخیر موفاز با سخنان مقامات امنیتی سابق اسرائیل نیز همخوانی دارد. شماری از مقامات امنیتی سابق اسرائیل با هر اقدام انفرادی اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران مخالفت کرده بودند.

برخی از آنها هم گفته بودند که چنین حمله ای می تواند نتیجه ای عکس داشته باشد و ایران را به سرعت بخشیدن به روند غنی سازی اورانیوم هدایت کند.

در همین ارتباط نتانیاهو به شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت که مذاکرات هسته ای با ایران در کند کردن غنی سازی اورانیوم در این کشور کاملا شکست خورده است.

تهران با رد ادعای های غربی درباره ساخت بمب اتمی، هدف از برنامه هسته ای اش را تولید انرژی و کاربردهای غیرنظامی اعلام کرده است.

نتانیاهو همچنین گفت که تحریم های بین المللی منجر به نتیجه درخواستی یعنی توقف برنامه هسته ای ایران نشده است.براساس بیانیه دفتر نخست وزیری اسرائیل، نتانیاهو همچنین برنامه هسته ای ایران را در صدر پنج چالش بزرگی دانست که در مقابل اسرائیل قرار دارند.

او افزود: اسرائیل با پنج چالش بزرگ روبه رو است: برنامه هسته ای ایران، جنگ اینترنتی، موشک ها ، مرزهای اسرائیل  و تراکم سلاح غیرراهبردی در منطقه./عصرایران