اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گوگل بیماران را معاینه می‌کند


جستجوی اینترنت برای علائم یک بیماری می‌تواند خطرناک باشد زیرا ممکن است شما علت واقعی بیماری را کشف نکنید یا با یک تشخیص نادرست به خود لطمه بزنید.

ایسنا: جستجوی اینترنت برای علائم یک بیماری می‌تواند خطرناک باشد زیرا ممکن است شما علت واقعی بیماری را کشف نکنید یا با یک تشخیص نادرست به خود لطمه بزنید.

شرکت گوگل ممکن است برای این منظور راهکاری را ارائه دهد که باعث آسایش و راحتی کاربران شود.

این شرکت تایید کرده در حال آزمایش یک قابلیت جدید است که به کاربران امکان مکالمه ویدئویی با پزشکان را هنگام جستجو درباره علایم بیماریها ایجاد می‌کند.

اگرچه هنوز جزییات زیادی درباره نحوه کارکرد این قابلیت منتشر نشده، اما این امکان حاکی از این است که گوگل هزینه‌های هرگونه مکالمه را در مرحله آزمایش این قابلیت می‌پردازد.

کاربران احتمالا پس از آماده شدن این سرویس باید برای ویزیت مجازی یک پزشک مبلغی پرداخت کنند. این قابلیت ایده‌آل نیست اما برای فرد بیمار بسیار ارزان‌تر از ملاقات حضوری با یک پزشک تمام می‌شود.


ویدیو مرتبط :
بیماران خاص به چه کسانی می گویند؟ آیا جزو «بیماران خاص» به حساب می آیند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاینه ماهواره‌ای بیماران در استرالیا


صدها نفر از ساکنان مناطق دورافتاده در استرالیا برای مراقبت از سلامت چشم‌هایشان با فن‌آوری ماهواره‌ای معاینه می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: صدها نفر از ساکنان مناطق دورافتاده در استرالیا برای مراقبت از سلامت چشم‌هایشان با فن‌آوری ماهواره‌ای معاینه می‌شوند.

متخصصان چشم‌پزشکی در استرالیا از نوعی فن‌آوری برای معاینه بیماران خود بهره می‌گیرند که با کمک آن تصاویری از شبکیه چشم بیماران تهیه و از طریق ارتباط ماهواره‌ای بارگذاری شده تا مورد ارزیابی متخصصان در شهرهای بزرگ قرار گیرد.

به گفته این متخصصان، ساکنان مناطق دورافتاده در این کشور که هدف اصلی برای طراحی و بهره‌گیری از این فن‌آوری بوده‌اند، حدود چهار برابر بیشتر در معرض ابتلا به نابینایی برگشت‌ناپذیر هستند.

برخی از انواع بیماری‌های چشمی و نابینایی با انجام معاینات عادی و اولیه قابل پیشگیری هستند اما با این حال ساکنان مناطق دورافتاده و محروم به این خدمات اولیه دسترسی ندارد که در صورت ایجاد تغییرات لازم و مداخله به موقع می‌توان از نابینا شدن بیماران در بسیاری از موارد پیشگیری کرد.

به گفته متخصصان استرالیایی تاکنون 900 بیمار با کمک این فن‌آوری مورد معاینه قرار گرفته‌اند و 68 بیمارِ در معرض خطر نابینایی شناسایی شده‌اند.