اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گوگل به دنبال وارد کردن خودروهای خودران!


شرکت گوگل مذاکراتی را با شرکت‌های خودروسازی برتر دنیا برای واردکردن خودروهای خودران به جاده‌ها تا سال 2020 آغاز کرده است.

خبرگزاری ایسنا: شرکت گوگل مذاکراتی را با شرکت‌های خودروسازی برتر دنیا برای واردکردن خودروهای خودران به جاده‌ها تا سال 2020 آغاز کرده است.

جنرال موتورز، فورد و تویوتا از جمله شرکت‌های هستند که گوگل درحال مذاکره با آنها درخصوص خودروهای خودران است؛ با این حال گوگل تاکنون اعام نکرده که آیا خود چنین خودروهایی را تولید خواهد کرد یا تنها در نقش ارائه‌دهنده سیستم‌ها و نرم‌افزارهای لازم برای شرکت‌های خودروسازی عمل می‌کند.
 
نمونه‌ اولیه خودروی خودران گوگل با همکاری شرکت مهندسی Roush واقع در دیترویت ساخته شده‌ است.
 
گوگل انتظار دارد نخستین خودروهای خودران این شرکت ظرف پنج سال آینده آماده و وارد جاده‌ها شوند؛ این شرکت هم‌اکنون در حال همکاری با شرکت‌های بزرگ فعال در صنعت خودروسازی برای تولید سیستم‌ها و اجزای خودروهای خودران است.
 
در سال 2012 گوگل از شرکت تجهیزکننده خودرو «کونتیننتال آ-گ» درخواست کرد، تایرها، ابزار الکترونیکی و سایر اجزای خودروهای خودران را تولید کند.
 
نمونه اولیه خودروهای خودران فاقد فرمان، ترمز و پدال‌ است؛ اما در مراحل آزمایش عملکرد خودرو از یک راننده استفاده می‌شود که در ترمز گرفتن و هدایت خودرو مداخله نمی‌کند.
 
خودروهای خودران نقطه عطفی در سیستم حمل‌ونقل محسوب شده و امکان رانندگی ایمن را برای نابینایان، افراد دچار معلولیت و سالمندان که قادر به رانندگی نیستند، فراهم می‌کند.


ویدیو مرتبط :
خودروهای خودران بدون راننده چگونه کار می کنند - استادیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خودروهای سایپا با كارت نارنجی وارد بازار می شوند



 

 

خودرو

 

 

تمامی خودروها ی تولیدی گروه سایپا با كارت خدمات نارنجی امداد خودرو سایپا وارد بازار می شود.

به گزارش روابط عمومی امداد خودرو سایپا آقای مهندس احمد كرفی مدیر عامل امداد خودرو سایپا در همایش مدیران نمایندگی های استان فارس با اعلام این خبر گفت: امداد خودرو سایپا با طراحی بسته های خدماتی جدید در قالب كارت های نارنجی از یك تا شش ستاره خدمات ویژه ای به خودرو های تولیدی گروه سایپا ( سایپا ، پارس خودرو، سایپا كاشان و زامیاد ) ارائه می دهد.

مهندس كرفی خاطر نشان كرد: در این كارت ها خدمات متنوع با قیمت های متفاوت تعریف شده است و مشتریان هنگام ثبت نام برای خرید خودرو می توانند این كارت ها را انتخاب نمایند.

مدیرعامل امداد خودرو سایپا تصریح كرد: بر اساس راهكارهای تعریف شده به زودی این كارت ها برای خودروهای زیر 10 سال كاركرد گروه سایپا كه در دوره وارانتی هستند در نمایندگی های مجاز سایپا عرضه خواهد شد.

به گفته وی خدمات بیمه ای، سرویس های دوره ای و مكمل، بازدید های سیستم ایمنی خودرو، امكان استفاده از قطعات استاندارد، پوشش هزینه های نقص فنی، ارائه خودرو جایگزین ناشی از توقف خودرو در نمایندگی ها، تسهیلات رفاهی و ... از جمله خدمات كارت های نارنجی امداد خودرو سایپا می باشد.

وی اعلام كرد: با تعریف خدمات كارت های نارنجی 6 ستاره كه دارای خدمات ممتازی نسبت به سایر كارت ها میباشد این كارت جایگزین كارت های طلایی شده است.

مهندس كرفی گفت: برنامه ریزی و نظارت بر اجرای كسب و كارهای جدید خدمات پس از فروش سایپا به امداد خودرو سایپا واگذار شده است و شركت های سایپا یدك ، رایان سایپا ، ستكو و سایان كارت نیز در این حوزه با امداد خودرو سایپا تعامل و همكاری دارند.

وی افزود : بسته های خدمات جدید به گونه ای تعریف شده است كه برای دارندگان خودروهای تولیدی گروه سایپا كه خودرو آنها در دوره وارانتی است جذابیت لازم را داشته باشد.

مهندس كرفی تاًكید كرد : امیدواریم با عرضه این كارت ها خودروهای دوره وارانتی برای دریافت خدمات استاندارد به شبكه نمایندگی های مجاز سایپا مراجعه نمایند.

مدیر عامل امداد خودرو سایپا در این همایش از موفقیت های اجرای سیستم مدیریت هوشمند ناوگان خدمات امدادی AVL این شركت خبر دارد و گفت: میانگین انتظار مشتریان برای خدمات امدادی در تهران با بهره گیری از این سیستم تا كنون 5 دقیقه كاهش یافته و این روند كاهشی ادامه خواهد یافت..../تحلیل:عصرایران