اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گوگل برای اپل خط نشان کشید


نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که گوشیهای هوشمند اندرویدی 85 درصد بازار جهانی تلفن همراه را در سه ماهه دوم امسال به خود اختصاص دادند که تهدیدی علیه سیستم‌های عامل دیگر از جمله IOS اپل محسوب می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که گوشیهای هوشمند اندرویدی 85 درصد بازار جهانی تلفن همراه را در سه ماهه دوم امسال به خود اختصاص دادند که تهدیدی علیه سیستم‌های عامل دیگر از جمله IOS اپل محسوب می‌شود.

خبرگزاری فرانسه نوشت: نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که مجموع فروش گوشیهای هوشمند در سه ماهه دوم امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته 27 درصد افزایش یافته و به 295 میلیون دستگاه رسیده که بخش عمده این رشد مربوط به گوشی‌های اندرویدی است.

اپل موفق شده فروش آیفون را در سه ماهه دوم امسال به 35 میلیون دستگاه برساند اما سهم جهانی اپل از بازار گوشیهای همراه از 13.4 درصد به 11.9 درصد تنزل کرده است.

نیل ماستون، تحلیلگر بازار گوشیهای همراه گفت: اندروید در آستانه قرار ‌گرفتن در یک رقابت تک نفره است.

وی افزود: سرویسهای ارزان‌ قیمت و نرم افزارهای کاربرپسند برای سازندگان سخت‌ افزار‌های موبایلی، اپراتورها و مصرف‌کنندگان جذاب است. سیستم‌های‌ عامل رقیب برای تغییر پیشتازی شدید اندروید باید یک کار انقلابی انجام دهند.

ماستون گفت: تنها تهدید قابل توجه علیه اندروید آیفون‌های دارای نمایشگر بزرگ که قرار است اواخر امسال روانه بازار شوند و همچنین گوشی‌های ارزان مبتنی بر سیستم عامل فایرفاکس هستند.

براساس این بررسی رشد جهانی گوشیهای هوشمند در سه ماهه گذشته به پایین‌ترین سطح پنج سال اخیر رسیده است، اما اختلافات زیادی در سطوح منطقه‌ای وجود دارد.

لیندا سوی، دیگر تحلیلگر بازار گوشیهای هوشمند گفت: آفریقا و آسیا وضعیت رو به رشد بسیار خوبی دارند، ولی آمریکای شمالی و اروپا اشباع شده‌اند.

براساس این بررسی فروش گوشیهای ویندوزی مایکروسافت در سه ماهه گذشته از 8.9 میلیون دستگاه به هشت میلیون دستگاه کاهش یافته است. این کاهش باعث شده سهم بازار این شرکت از 3.8 درصد به 2.7 درصد برسد.

براساس این تحقیق مشکلات بلک‌بری نیز رو به افزایش است و فروش این شرکت با 66 درصد کاهش به 1.9 میلیون دستگاه و سهم بازار 0.6 درصد تنزل کرده است.

گزارش دیگری که اوایل هفته گذشته از طرف شرکت آی دی سی منتشر شد، نشان داد که فروش گوشیهای هوشمند در سطح جهان 295 میلیون دستگاه بوده و بیشترین افزایش متعلق به شرکت‌های چینی لنووو و هوآوی بوده است.


ویدیو مرتبط :
اندروید گوگل یا آی او اس اپل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استادی که با شکستن آجر در کلاس درس، خط و نشان کشید



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

استادی که با شکستن آجر در کلاس درس، خط و نشان کشید

اگر فکر می‌کنید کلاس‌های علوم در دانشگاه‌های چین کسل‌کننده است، در اشتباهید. اساتیدی در چین هستند که می‌توانند حین درس دادن هیجان را به کلاس درس بیاورند.

یک استاد دانشگاه در ایالت چنگدو این کشور در حین تدریس قوانین فیزیک وقتی با عدم یادگیری دانشجویان خود روبرو شد، با یک مثال ساده مشکل را برطرف کرد.

وی با آوردن یک آجر به کلاس درس و شکستن آن، نه تنها مشکل یادگیری دانشجویان را با یک مثال عینی برطرف کرد، بلکه باعث هیجان دانشجویان و تشویق خود از سوی آنان روبرو شد.

به گزارش ایسنا به نقل از هافینگتون پست، وی قبل از شکستن آجر با دست خود برای اینکه نشان دهد آجر واقعی است یک گردو را با آجر شکست تا نشان دهد به چه شکلی می‌توان از قوانین فیزیک در مسائل روزمره استفاده کرد.

گفتنی است، وی پس از انجام این کار رو به دانشجویان خود گفت: این کار را در خانه انجام ندهید./ایسنا