اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گوشی‌هایی که قیمت‌شان را نوسان طلا تعیین می‌کند!



اخبار,اخبار اقتصادی,گوشی‌

تلفن همراه که 20 سال بیشتر از حضورش در کشور نمی‌گذرد، بازاری برای خودش دست و پا کرده که به جرات یکی از جذاب‌ترین و در عین حال شلوغ‌ترین بازارهاست و قیمت ‌ها در این بازار از حدود 30 هزار تومان شروع می‌شود و در بعضی از مدل‌های لوکس، قیمتش با نوسانات بازار طلا و سایر فلزات گران‌بها تغییر می‌کند!

بازار گوشی تلفن همراه به دلیل تنوع بی حد و حصرش، راه را برای افراد سودجو و قاچاقچی بسیار هموار کرده است؛ به طوری که وزیر دادگستری چندی قبل اعلام کرد 90درصد موبایل‌های موجود در بازار قاچاق هستند. صرفا همین دلیل، لزوم دقت در هنگام خرید گوشی تلفن همراه را دو چندان می‌کند.

گوشی‌های تلفن همراه هوشمند به دلیل دسترسی آسان به شبکه‌های اجتماعی و امکانات متنوع، نسبت به سایر گوشی های تلفن همراه از مخاطب بیشتری برخوردار هستند؛ به گونه‌ای که چند سالی است شرکت های مطرح در صنعت گوشی تلفن همراه، تمام خط تولیدشان را به ساخت گوشی های تلفن همراه هوشمند اختصاص داده اند. بر همین اساس، قیمت گوشی‌های هوشنمد نسبت به سایر گوشی های تلفن همراه گران تر است.

ویژگی تلفن‌های همراه بر اساس رنج قیمت
گوشی‌های با رنج قیمت تا 500 هزار تومان در بازار، عموما دارای ویژگی‌هایی همچون حافظه داخلی تا هشت گیگابایت، Ram تا یک گیگابایت، دوربین از پنج تا هشت مگاپیکسل، سیستم عامل اندروید و قابلیت پشتیبانی 3G هستند. گوشی هایی مانند Sony Xperia E4، HTC Desire 310، LG L90 D405، Samsung Galaxy Core Prime و Huawei Y635 در این رنج قیمت قرار دارند.

گوشی های از 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان در بازار نیز عموما از ویژگی هایی همچون حافظه داخلی 16 گیگابایت، Ram دو گیگابایت، دوربین از هشت تا 13 مگاپیکسل، سیستم عامل اندروید و قابلیت پشتیبانی 4G برخوردار هستند. Huawei Honor6، Samsung Galaxy S4 I9500، LG Magna، HTC One Mini 2 و Sony Xperia C3 برخی از گوشی هایی در این رنج قیمت به حساب می آیند.

همچنین گوشی های از یک تا دو میلیون تومان در بازار معمولا ویژگی هایی چون حافظه داخلی 32 گیگابایت، Ram سه گیگابایت رم، دوربین از 13 تا 20 مگاپیکسل و قابلیت پشتیبانی 4G دارند که گوشی هایی مثل HTC One M8، LG G4، Samsung Galaxy Note4، Huawei Ascend Mate7 و Sony Xperia Z2 در این رنج قیمت قرار دارند.

در گوشی های با قیمت دو میلیون تومان به بالا، استفاده از فلزات گران‌بها در بدنه و روکش، جدید بودن گوشی در بازار و برخی تغییرات و به روزرسانی ها در سخت افزار از جمله عواملی است که به اختلاف قیمت آنها دامن می زند. این درحالی است که بیشتر ویژگی های نرم افزاری و کیفیت دوربین در این رنج قیمت با رنج قیمت پایین‌تر یکسان است؛ به عنوان مثال گوشی تلفن همراه Apple iPhone6،Samsung Galaxy Note5 32G، HTC One M9 gold در این رنج قیمتی قرار دارند.

قیمت انواع گوشی تلفن همراه به تفکیک برندها
گوشی‌های تلفن همراه که بیشتر با اقبال عمومی مواجه می شوند، ویژگی هایی مانند دوربین با مگاپیکسل بالا، صفحه نمایش لمسی، پخش موسیقی با کیفیت بالا، دسترسی آسان و سریع به شبکه های اجتماعی و بازی های آنلاین، پردازنده های قوی و برند معتبر را دارند که حدود قیمتی از 500 هزار تا سه میلیون تومان را به خود اختصاص می دهند.

شرکت اپل Apple که گوشی آیفون iPhone را تولید می کند، دو مدل آیفون 6 و آیفون 6 پلاس را در بازار دارد که آیفون 6 با ظرفیت 16 گیگابایت حدود قیمتش دو میلیون و 290 هزار تومان و آیفون 6 با ظرفیت 64 گیگابایت حدود قیمتش دو میلیون و 680 هزار تومان است.

همچنین آیفون 6 پلاس با ظرفیت 16 گیگابایت قیمتی حدود دو میلیون و 600 هزار تومان دارد و آیفون 6 پلاس با ظرفیت 64 گیگابایت نیز حدود دو میلیون و 800 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

همچنین ساعت مچی هوشمند اپل Apple Watch بسته به جنس بند ساعت و اندازه صفحه نمایش، قیمتش از یک میلیون و 390 هزار تا حدود چهار میلیون تومان است. لازم به ذکر است که طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت شرکت Apple در ایران نمایندگی رسمی معتبر ندارد.

شرکت سامسونگ Samsung که با گوشی های گلکسی Galaxy با سایر رقبایش رقابت می کند، مدل های زیادی در بازار عرضه کرده است. گلکسی S6 در مدل تک سیم کارت یک میلیون و 970 هزار تومان و در مدل دو سیم کارت یک میلیون و 929 هزار تومان در بازار رسمی به فروش می رسد. همچنین گلکسی S6 Edge با ظرفیت 32 گیگابایت دومیلیون و 188هزار تومان و همین مدل با ظرفیت 64گیگابایت دومیلیون و 414 هزار تومان است.

گلکسی S6 پلاس با ظرفیت 32 گیگابایت دو میلیون و 742 هزار تومان و همین مدل با ظرفیت 64 گیگابایت سه میلیون و 147 هزار تومان به فروش می رسد. گلکسی Note5 با ظرفیت 32 گیگابایت دو میلیون و 595 هزار تومان قیمت دارد. گلکسی A8 یک میلیون و 687 هزار تومان، گلکسی A5 986 هزار تومان و گلکسی A3 به قیمت 748 هزار تومان در بازار رسمی عرضه می شوند.

شرکت سونی Sony که گوشی هایش با پیشوند اکسپریا Xperia در بازار مطرح است، توانسته در چند سالی که از رقیب قدیمی‌اش «اریکسون» جدا شده، سهم قابل توجهی از بازار را به خودش اختصاص دهد. اکسپریا Z3پلاس یک میلیون و 920 هزار تومان، اکسپریا Z2 یک میلیون و 320 هزار تومان و اکسپریا Z1 به قیمت 970 هزار تومان فروخته می شود.

اکسپریا C3 دو سیم کارت 790 هزار تومان، اکسپریا M4 حدود 990 هزار تومان و اکسپریا T2 به قیمت 840 هزار تومان در بازار به فروش می رسد. همچنین اکسپریا E4 دو سیم کارت 479 هزار تومان قیمت دارد.

شرکت اچ تی سی HTC یکی دیگر از برندهای معتبر در ساخت گوشی های هوشمند است. در این میان مدل one M9 gold یک میلیون و 989 هزار تومان، مدل desire E9 پلاس یک میلیون و 634 هزار تومان، مدل one M8 یک میلیون و 474 هزار تومان است.

همچنین اچ تی سی desire 820 یک میلیون و 109 هزار تومان و مدل desire Eye یک میلیون و 359 هزار تومان در بازار رسمی به فروش می رسد.

شرکت ال جی LG از برند های قدیمی تلفن همراه است. در بازار گوشی های هوشمند ال جی، مدل G4 با حافظه 32 گیگابایت یک میلیون و 720 هزار تومان، مدل G3 با حافظه 16 گیگابایت یک میلیون و 240 هزار تومان و مدل G2 یک میلیون و 40 هزار تومان در بازار عرضه می شود. همچنین مدل G3 Beat دو سیم کارت 579 هزار تومان قیمت دارد.

برند هوآوی Huawei هم در بازار گوشی های تلفن همراه هوشمند مدل های متنوعی دارد. مدل ascend mate7 با ظرفیت 16 گیگابایت یک میلیون و 129 هزار تومان، مدل honor 6، 839 هزار تومان و مدل ascend P7، 819 هزار تومان فروخته می شود. همچنین مدل Ascend G750 U10 دو سیم کارت، 669 هزار تومان و مدل P8 lite دوسیم کارت 770 هزار تومان است.

قیمت نمونه‌هایی از بازار گوشی در قالب جدول

 

قیمت مدل برند
دو میلیون و 290 هزار تومان iPhone6 16G Apple
دو میلیون و 680 هزار تومان iPhone6 64G Apple
دو میلیون و 600 هزار تومان iPhone6 plus 16G Apple
یک میلیون و 970 هزار تومان Galaxy S6 Samsung
یک میلیون و 930 هزار تومان Galaxy S6 دوسیم کارت Samsung
دو میلیون و 188 هزار تومان Galaxy S6 Edge 32G Samsung
دو میلیون و 414 هزار تومان Galaxy S6 Edge 64G Samsung
دو میلیون و 742 هزار تومان Galaxy S6 plus 32G Samsung
سه میلیون و 147 هزار تومان Galaxy S6 plus 64G Samsung
یک میلیون و 687 هزار تومان Galaxy A8 Samsung
748 هزار تومان Galaxy A3 Samsung
986 هزار تومان Galaxy A5 دو سیم کارت Samsung
یک میلیون و 989 هزار تومان One M9 Gold HTC
یک میلیون و 634 هزار تومان E9 plus HTC
یک میلیون و 474 هزار تومان M8 HTC
یک میلیون و 109 هزار تومان Desire 820 HTC
689 هزار تومان Desire 620 دو سیم کارت HTC


اخبار اقتصادی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
گزارشی از نوسان قیمت طلا و نفت در بازار جهانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوسان قیمت طلا، افزایش قیمت نفت



 

 

 

قیمت طلا

 

 

روز گذشته در حالی قیمت هر گرم طلا در بورس توكیو كاهش یافت كه معامله هر گرم و هر اونس آن در بورس شانگهای و بورس نیویورك با رشد قیمت مواجه شد.

توضیحات: هر بوشل ذرت: ۴۰/۲۵ کیلوگرم، هر بوشل سویا: ۲۱۴/۲۷ کیلوگرم، هر بوشل گندم: ۲/۲۷ كیلوگرم، هر پوند: ۳۵۹۰/۴۵ کیلوگرم، هر گالن = ۷۸/۳ لیتر

این در صورتی بود كه دادوستد نفت خام در همه بورس های جهانی آهنگ صعودی را تجربه كرده بود.بورس كالایی توكیو: براساس آمار گرفته شده از بورس های جهانی، معاملات طلا تحویل اكتبر و سپتامبر در بورس توكیو با كاهش ۲۱ و ۲۰ دلاری روبه رو شد. این در صورتی است كه معاملات نفت و پتروشیمی در این بازار از افزایش قیمت نسبتا بالایی برخوردار بود.بورس كالایی شانگهای: همچنین در بورس شانگهای هر گرم طلا تحویل سپتامبر در حالی تغییر نكرد كه تحویل اكتبر آن نزدیك دو یوآن گرانتر شد. همچنین هر تن نفت كوره افزایش اندكی را تجربه كرد، این در حالی بود كه روند قیمتی بازار فلزات پایه این بورس با آهنگ كاهشی مواجه شد. بورس تجاری و كالایی نیویورك: در بازار تجاری نیویورك معامله هر بشكه نفت خام تحویل اكتبر در حالی با افزایش نرخ بسیار اندكی انجام شد كه بازار فلزات گرانبهای پلاتینیوم و پالادیوم نیز متناسب با این رشد، گرانتر شدند. همچنین در بورس كالایی هر اونس طلا افزایش قیمت را تجربه كرد، هر ۲۵ هزار پوند مس نیز نسبت به روز قبل نوسان اندكی داشت.

بورس كالایی شیكاگو: روز گذشته در این بازار در حالی بیشتر محصولات كشاورزی مورد معامله با حركت افزایشی قیمت ها همراه بود كه مبادله هر پوند سویا با كاهش قیمت روبه رو بود، همچنین خرید و فروش هر بوشل جو نسبت به روز قبل تغییری نداشت..../تحلیل:دنیای اقتصاد