اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گوشی‌هایی رنگی برای همه سلایق+تصاویر



اخبار,اخبارگوناگون,گوشی‌های رنگی

اخبارگوناگون - گوشی‌هایی رنگی برای همه سلایق+تصاویر

این روزها بیشتر تولید کنندگان تلفن همراه در دستگاه های خود از رنگ های تیر و ساده استفاده می کنند، موضوعی که از نظر افراد بسیاری خسته کننده است. تصمیم داریم تا تعدادی از تلفن های همراه با رنگ های متفاوت را برای شما معرفی کنیم که می توانند پاسخ گوی تمام سلایق باشند.

اخیرا شرکت های بسیاری گوشی های با رنگ های روشن و متنوع تولید کرده اند، اقدامی خلاف جهات معمول رنگ های ساده در چند سال اخیر. در این میان می توان نام چندین شرکت بزرگ از جمله نوکیا و سامسونگ را مشاهده کرد که سعی کرده اند تا انواع رنگ ها را در محصولات خود به کار ببرند.

قرمز

اخبار,اخبارگوناگون,گوشی‌های رنگی

رنگی فوق العاده روشن که هنوز محصولات بسیاری با آن تولید نمی شوند. از مشهورترین گوشی های قرمزی که تا کنون وارد بازار شده اند می توان به HTC One، Nokia Lumia 1520 و نکسوس 5 ال جی اشاره کرد.
این دستگاه ها با سخت افزاری عالی و طراحی زیبا می توانند به راحتی نظر طرفداران رنگ قرمز را به خود جذب کنند.

نارنجی

اخبار,اخبارگوناگون,گوشی‌های رنگی

با سیستم عامل تحت وب فایرفاکس گوشی های نارنجی روز به روز در حال بیشتر شدن هستند، در میان شرکت های معروف نیز می توان به تلفن های Nokia's Lumia 1320 و Galaxy S4 Active اشاره کرد.

طلایی

اخبار,اخبارگوناگون,گوشی‌های رنگی

اخبار,اخبارگوناگون,گوشی‌های رنگی

رنگی که با ورود کوشی آیفون 5 اس به بازار توانست به شهرت بسیاری دست یابد. این گوشی با ظاهری زیبا و طراحی بسیار جالب توانست در روزهای ابتدایی ورودش به دلیل تقاضای بالا به قیمتی چند برابر در بازار آزاد به فروش رسد.
پس از این تلفن بود که شرکت های سامسونگ و HTC نیز مدلی طلایی از محصولات خود را وارد بازار کردند.

زرد

اخبار,اخبارگوناگون,گوشی‌های رنگی

اگر به دنبال محصولی با رنگ بسیار روشن زرد هستید می توانید با خیال راحت به سراغ Nokia's Asha 503 بروید. این دستگاه علاوه بر رنگ زرد در رنگ های بسیار دیگری نیز وارد بازار شده است.

سبز

اخبار,اخبارگوناگون,گوشی‌های رنگی

نوکیا در سال های اخیر پس از اینکه سهم بزرگی از بازار خود را از دست داد تلفن هایی با رنگ های متفاوت وارد بازار کرده است. از جمله رنگ سبز که در اکثر محصولات این شرکت موجود است. اگر هم از طرفداران شرکت نوکیا نیستید می توانید به سراغ Iphone 5C بروید که در رنگ سبز هم وارد بازار شده است.

فیروزه ای

اخبار,اخبارگوناگون,گوشی‌های رنگی

با اینکه میان این رنگ و آبی چندان تفاوتی وجود ندارد، اما هنگامی که دو دستگاه با این رنگ ها در کنار هم قرار گیرند تفاوت آن کاملا مشهود است. در این قسمت می توانید تلفن همراه Galaxy S4 Active و HTC One را با این رنگ خریداری کنید.

آبی

اخبار,اخبارگوناگون,گوشی‌های رنگی

یکی از گوشی های ویندوزی شرکت HTC  با نام  8x از این رنگ استفاده می کنید. تلفن زیبا و جالب. دستگاه بسیار دیگری از جمله محصولات Galaxy  و سری Iphone 5c با این رنگ یافت می شوند.

بنفش

اخبار,اخبارگوناگون,گوشی‌های رنگی

گوشی Ryhm از شرکت HTC  از رنگ زیبای بنفش استفاده می کند، رنگی که شاید چندان معمول نباشد. از تلفن های قابل توجه دیگری که با این رنگ وارد بازار شده اند می توان به Xperia Z,Z1,Z2 Sony اشاره کرد.

صورتی

اخبار,اخبارگوناگون,گوشی‌های رنگی

شاید این رنگ در میان خریداران طرفداران چندانی نداشته باشد اما با این حال افراد بسیاری علاقه دارند تا تلفن همراهشان از رنگی روشن استفاده کند. از جدیدترین گوشی هایی که با این رنگ وارد بازار شده اند می توان به Galaxy S4 Mini اشاره کرد.

اخبارگوناگون - بازارخبر

 


ویدیو مرتبط :
تصاویر رنگی از جنگ جهانی دوم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یادی از گوشی‌های قدیمی در ایران + تصاویر



 

 

 

حس نوستالژیکی که این روزها با به خاطر آوردن آن‌ها به ما دست میدهد شاید یکی از قشنگترین حس‌ها باشد. این گوشی‌ها در زمان خودشان آنقدر زیاد شده بودند که شاید از بدست گرفتن آن‌ها خجالت میکشیدید اما این روزها به داشتن آن‌ها افتخار میکنید.

ما نیز سعی کردیم تا گزارشی از این گوشی‌های بسیار نوستالژیک تهیه کنیم و مروری داشته باشیم بر تعدادی از آن‌ها که برای ما و شما یادآور خاطرات تلخ و شیرین هستند:

 

 

 

 

نوکیا ۱۱۰۰:

 


خاطرات من,موبایل, گوشی‌, خاطرات ,گوشی‌های نوکیا

 

 

نوکیا ۱۱۰۰ به عنوان یکی از مهمترین گوشی‌های بازار ایران به شمار می‌آید. این گوشی به گفته خیلی‌ها هیچوقت از یادها نمیرود. بیش از ۹۰ درصد از افرادی که این گوشی را خریداری کردند از آن راضی هستند و به طور خاصی روی آن تعصب دارند. یکی از ویژگی‌های فراموش نشدنی این گوشی چراغ قوه آن بود که در زمان‌های حساس واقعا به کمک صاحبانش میشتافت. این گوشی در طی زمان‌های مختلف به نام‌هایی مانند:

گوشکوب، یازده دو سوراخ، یازده چراغ قوه معروف بود.

یکی دیگر از ویزگی‌های این گوشی که بیشتر زبان زد شد سفت و محکم بودن آن بود. همیشه وقتی با صاحبان این گوشی‌ها صحبت کنید خاطراتی مبنی بر سقوط از ارتفاع یا رد شدن ماشین از روی آن میشنوید.

 

 

 

نوکیا ۶۶۰۰:

 


خاطرات من,موبایل, گوشی‌, خاطرات ,گوشی‌های نوکیا

 

 

 


این گوشی جزء اولین گوشی‌هایی است که دارای سیستم بلوتوث بود. البته در آن زمان این فناوری زیاد کابرد نداشت زیرا گوشی‌های دیگر تنها قابلیت‌های ابتدایی داشتند. نوکیا ۶۶۰۰ به عنوان یکی از گوشی‌هایی شناخته میشود که توانست انقلابی را در عرصه موبایل ایجاد کند.

این گوشی توانایی پخش بعضی از فرمت‌های تصویری را داشت و به خاطر طراحی زیبا و جذابی که دارا بود توانست خیلی زود جای خود را در بین جوانان ایرانی باز کند. البته در آن زمان گوشی‌هایی مانند ۷۶۱۰ نیز در بازار وجود داشت،اما در کنار فروش زیاد این گوشی شاید خیلی به چشم نمی‌آمد. البته دوربینVGA و همچنین ۶ مگابایت حافظه داخلی نیز از دیگر امکانات این گوشی بود.

نوکیا ۶۶۰۰ به خاطر شکل خاصی که داشت بیشتر به نام‌هایی مانند: کتلت یا آجر شناخته می‌شد.

از دیگر گوشی‌های نوکیا که در دوره‌های متفاوت توانستند اسم و رسم خوبی برای خود دست و پا کنند میتوان به N70 یا N73 که در زمان خود بسیار همه گیر شده بودند اشاره کرد. نوکیا همچنان به ارائه گوشی‌های ساده ادامه میدهد اما در تولید گوشی‌های لمسی نیز بیکار نیست و گوشی‌هایی مانند:N8 یا ۵۸۰۰ تولید می‌کند.

یکی دیگر از شرکت‌هایی که آن روزها در بین مردم طرفداران بسیاری داشت و توانسته بود نظر افراد زیادی را به سمت

خود جلب کند سونی اریکسون بود. این شرکت نیز بعد از نوکیا بازار فروش خوبی در کشور ما داشت. این فروش خوب به این معنا است که حتما گوشی‌های خاطره انگیز نیز تولید کرده است.

 

 

سونی اریکسون P910:

 

 

 

 

خاطرات من,موبایل, گوشی‌, خاطرات ,گوشی‌های نوکیا

 

 

 

این گوشی با صفحه ۳ اینچی و لمسی خود توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. شاید این اولین گوشی لمسی ای نبود که وارد کشور ما شد اما باید به جرات بگوییم که جزء اولین گوشی‌های این سبک بود که به قدرت و محبوبیت رسید. از مزایای آن میتوان به یک دوربین VGA و بلوتوث و درگاه مخصوص اتصال به کامپیوتر نام برد. همچنین به غیر از صفحه نمایش لمسی این گوشی دارای یک صفحه کیبورد QWERTY نیز بود. از اجداد این گوشی که در ایران هم وجود داشتند میتوان به P810 و P900 اشاره کرد که آن‌ها نیز بازار نسبتا خوبی داشتند.

چندی پیش که در بازار موبایل قدم میزدم که متوجه یکی از این گوشی‌ها بابرچسب “فروشی نیست” شدم و وقتی علت را از صاحب مغازه پرسیدیم او در جواب گفت: ” این گوشی تنها برای تزئین و زیبایی ویترین اونجاست و خیلی دوستش دارم”. این جمله شاید سندی برای محبوبیت زیاد این گوشی باشد.

 

 

سونی اریکسون K750:

 


 

خاطرات من,موبایل, گوشی‌, خاطرات ,گوشی‌های نوکیا

 

 

 


شاید معروف ترین گوشی در ایران همین K750 باشد. تقریبا ۹۹ درصد از مردم با این گوشی به خوبی آشنا هستند و کمتر کسی است که آن را ندیده و یا نشناسد. بعد از شنیدن کلمه همه گیر یا در اصطلاح عامیانه “خز” شاید اولین چیزی که به ذهن شما میرسد همین گوشی باشد.

K750 گوشی ای ساده و با امکانات نه چندان زیادی مانند دوربین ۲ مگاپیکسلی و البته وزن کم و متناسب بود. اما همین امکانات نسبتا کم توانست سر وصدای زیادی را به پا کند به طوری که در بعضی مقاطع این گوشی نایاب نیز شد. البته همانطور که میدانید گوشی‌هایی که طرفداران زیادی دارند حتما اسم‌های خاص نیز دارند. از مهمترین اسم‌های این گوشی میتوان به آجر اشاره کرد.

البته پس از این گوشی مدل‌های جدیدتری از آن نیز وارد بازار شدن مانند:K800 که آن نیز به دسته گوشی‌های همه گیر پیوست اما نتوانست خاطرات K750 را دوباره زنده کند.

اما در بین گوشی‌های سونی اریکسون شاید انصاف نباشد که از سری W نام نبریم.

 

 

 

W700:

 

 


خاطرات من,موبایل, گوشی‌, خاطرات ,گوشی‌های نوکیا

 

 


در بین گوشی‌های این سری شاید مهمترین و محبوب ترین گوشی W700 بود. سری W در سونی اریکسون با هدف افزایش قدرت صوتی و تصویری به بازار آمد. البته نباید از این مسئله غافل شویم که این سری از گوشی‌های این شرکت بسیار خوب و کارآمد بودند.

W700 به علت سبک ساده و قدرت زیادی که داشت توانست خیلی سریع در بین مردم جایی برای خود پیدا کند به طوری که گاهی دیده میشد که تمام اعضای یک خانواده از این گوشی استفاده میکنند.

نکته جالب اینکه در حین گشت و گذار در یکی از بازارهای موبایل شرق تهران بافردی روبرو شدیم که یک W700 در دست داشت. از او در مورد تلفن اش سوالی پرسیدیم و جواب جالبی نیز دریافت کردیم. او در پاسخ به اینکه آیا از گوشی خود راضی هست یا نه گفت: “این گوشی ۴ ساله داره کار میکنه، دوربینش خرابه،صفحش شکسته، بعضی از دکمه‌هاش کار نمیکنه اما هنوز بسیار عالیه و قصد عوض کردش را ندارم”.

در اینجا

باید به این اشاره کنیم که به جز این دوشرکت در زمان‌های گذشته گوشی‌ها و شرکت‌هایی بوده اند که در دوره ای از زمان همه گیر شده اند. از بین این شرکت‌ها میتوان به SONY یا ALCATEL اشاره کرد. همچنین گوشی‌هایی مانند Z5 نیز خاطرات زیادی برای شما یادآوری میکند. همچنین گوشی‌هایی مانند نوکیا۸۱۱۰ نیز هستند که خاطراتی را برای اولین افرادی که تلفن همراه داشتند یادآوری میکند.

برای اینکه با نظر مردم و مغاره داران نیز بیشتر آشنا بشویم سری به یکی از بازارهای موبایل زدیم. در ابتدا پس از صحبت با مغازه داران از آنها خواستیم تا نظراتشون در مورد گوشی‌ها بگویند.

یکی از نکات مشترکی که در بین همه افراد وجود داشت تمجید آن‌ها از گوشی۱۱۰۰ بود. همه این گوشی را به عنوان یکی از قدرتمندترین و بهترین گوشی‌های  ساخته شده در جهان می‌دانستند. تقریبا ۹۰ درصد از افرادی که از آن‌ها سوالاتی پرسیدیم خاطراتی با این گوشی داشتند.

در مورد دیگر گوشی‌ها نیز جملات جالبی را عده ای به زبان آوردند. وقتی ازیک نفر در مورد گوشی ۳۳۱۰ سوال کردیم او در جواب گفت: “منفجر میشد اما کارمیکرد”.

یا هنگامی‌که از یک دانش آموز در مورد همین گوشی پرسیدیم او گفت:“این گوشیا به سن من قد نمی‌ده”.

جملاتی که در مورد K750 و ۶۶۰۰ شنیدیم بیشتر در این حوزه که : “دست همه بود”.

این روزها مردم بیشتر به گوشی‌های ظریف، با کاربری بالا، هوشمند و قالبا صفحه لمسی روی آورده اند. گوشی‌هایی که شاید با یک زمین خوردن از بین بروند.