اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گوشت مرغ در مرز ۷۵۰۰ تومان/لغو جلسه بررسی مشكلات مرغ در ریاست جمهوری



گوشت مرغ در مرز ۷۵۰۰ تومان/لغو جلسه بررسی مشكلات مرغ در ریاست جمهوری

جلسه بررسی مشكلات تولید و بازار مرغ در نهاد ریاست جمهوری برگزار نشد و تصمیم گیری در این زمینه به هفته بعد موكول شده است.

در پی مشكلات به وجود آمده در خصوص تامین خوراك و گرانی نهاده های تولید مرغ و به تبع آن افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار مصرف مقرر شده بود روز سه شنبه(دیروز) در نهاد ریاست جمهوری جلسه ای با رییس جمهور، معاونان و مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شود و مشكلات تامین خوراك و نهاده های طیور، تولید گوشت مرغ و هم چنین قیمت آن در بازار مصرف بررسی شود تا تدبیری برای كاهش هزینه تمام شده تولید و كنترل قیمت گوشت مرغ در بازار مصرف اندیشیده شود.

در این زمینه مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی كشور به ایسنا گفت: دعوت نامه ای برای حضور در این جلسه ارسال نشد و این جلسه فعلا برگزار نشده است و بررسی مشكلات و آسیب شناسی صنعت مرغداری به هفته آینده موكول شده است.

حسین مقدم نیا اظهار كرد: در حال حاضر هیچ تصمیمی برای شرایط تولید و عرضه گوشت مرغ در بازار مصرف اتخاذ نشده است.

وی افزود: هم چنین هیچ گونه نهاده ارزان قیمت به تولید كننده داده نشده و هیچ تفاهمنامه ای اجرایی نشده و گوشت مرغ براساس هزینه تمام شده تولید در بازار مصرف عرضه می شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی كشور همچنین عنوان كرد كه روز گذشته تنها جلسه کارگروه کنترل بازار به ریاست معاون اول رییس جمهور برای تنظیم بازار مواد غذایی و کالاهای اساسی برگزار شد.

در حال حاضر هر كیلو گوشت مرغ در بازار مصرف ۷۵۰۰ عرضه می شود. در همین زمینه مهدی غضنفری ـ وزیر صنعت، معدن و تجارت ـ اعلام كرده است كه از هفته آینده گوشت مرغ را به كمتر از پنج هزار تومان خواهد رساند.

حال باید دید كاهش هزینه تمام شده گوشت مرغ و به تبع آن كاهش قیمت فروش این محصول در بازار مصرف و كنترل بازار با چه شیوه ای و چگونه از دوسه روز آینده اجرا خواهد شد؟/ایسنا


ویدیو مرتبط :
دوره رایگان پرورش مرغ محلی - پرورش مرغ تخمگذار - نیاز مرغ به گوشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نشست در ریاست‌جمهوری درباره تخم‌مرغ!



نشست در ریاست‌جمهوری درباره تخم‌مرغ!

اصغری خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از این وضعیت در جلسه‌ای که در ریاست جمهوری برگزار شد، برای تثبیت و متعادل کردن قیمت تخم‌مرغ در بازار تصمیم گیری شد، تا مازاد تخم‌مرغ خریداری و برای تنظیم بازار در ماه‌های پرمصرف وارد بازار شود.مدیرعامل اتحادیه تولید‌کنندگان مرغ تخم‌گذار گفت: در جلسه‌ ریاست جمهوری برای تثبیت قیمت تخم مرغ، خرید، ذخیره‌سازی و اجرای طرح ناجی تصمیم گیری شد.

هدایت اصغری با اعلام این خبر اظهار داشت:‌ در حال حاضر تولیدکنندگان تخم‌مرغ را کیلویی، 1000 تا  1200 تومان زیر قیمت تمام شده عرضه می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه تولید‌کنندگان مرغ تخم‌گذار گفت: در حال حاضر تولیدکننده، گله‌های مرغ در حال تولید را حذف می‌کند که علامت خوبی نیست و ادامه این وضع موجب کاهش تولید و افزایش قیمت می‌شود.

اصغری خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از این وضعیت در جلسه‌ای که در ریاست جمهوری برگزار شد، برای تثبیت و متعادل کردن قیمت تخم‌مرغ در بازار تصمیم گیری شد، تا مازاد تخم‌مرغ خریداری و برای تنظیم بازار در ماه‌های پرمصرف وارد بازار شود.

مدیرعامل اتحادیه تولید‌کنندگان مرغ تخم‌گذار (میهن) در پاسخ به اینکه آیا زمان محدود نگهداری تخم‌مرغ نمی‌تواند مشکل ساز باشد، گفت:‌ انبارداری به صورت چرخشی با تسهیلاتی که به مرغ‌داران داده می‌شود، اجرا می‌شود، ضمن اینکه در انبارهای مجهز تا سه ماه نیز امکان نگهداری تخم‌مرغ وجود دارد.

*طرح ناجی مرغداران

وی همچنین از اجرای طرح ناجی خبر داد و گفت:‌ با اجرای این طرح تمام نیازهای مرغ‌داران توسط خودشان ساماندهی می‌شود، قیمت کف و سقف تعیین شده و در طول سال تولید و قیمت پایدار خواهد بود.

اصغری گفت: ‌این طرح با محوریت تولید پایدار، اصلاح زیرساخت‌ها و صادرات انجام می‌گیرد.

مدیرعامل اتحادیه تولید‌کنندگان مرغ تخم‌گذار (میهن) اظهار داشت: به دنبال جلسه نهاد ریاست جمهوری، جلساتی با مدیرکل طیور و مرکز پشتیبانی امور دام برای عملی ساختن این تصمیم‌ها انجام شده و به زودی این دو طرح در کشور اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تولید‌کنندگان مرغ تخم‌گذار افزود: در حال حاضر تولید تخم‌مرغ در کشور به حد کافی است و ماهانه 10 تا 20 هزار تن مازاد تخم‌مرغ تولید می‌شود.

وی افزود: نیاز ماهانه کشور 60 هزار تن است، در حالی که 75 تا 80 هزار تن تولید می‌شود./فارس