اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گوشت برزیلی، کارآفرین را راهی زندان کرد



مرد جوانی که قصد داشت زندگی اقتصادی خود و پدر و مادر پیرش را رونق ببخشد، به‌خاطر واردات گوشت یخ‌زده برزیلی ورشکست شده و پشت میله‌های زندان است.

به گزارش جام جم آنلاین ، مرد جوانی که علاوه بر همسرش، پدر و مادر خود را نیز تحت تکفل داشته، تصمیم می‌گیرد رؤیای ایام گذشته خود را عملی کند و از طریق کسب و پیشه دلخواهش، رزق و روزی حلال به خانه ببرد و در قامت یک کارآفرین، موجبات اشتغال چند نفر دیگر را در شهر و دیار خود فراهم کند.

مرد جوان داستان ما تصمیم به احداث و راه‌اندازی واحد پرواربندی گوساله می‌کند و برای اینکه بتواند سرمایه اولیه این کار را تأمین کند از بانک‌های متعددی وام می‌گیرد و از همان ابتدا زیر بار بازپرداخت اقساط سنگین وام‌های بانکی می‌رود.

کسب و کار این کارآفرین تازه‌کار پیش می‌رود تا اینکه زمان به نتیجه نشستن زحمت‌هایش فرا می‌‌رسد اما در همان ایام یعنی در سال 89 با واردات گوشت یخ‌زده برزیلی مواجه می‌شود و به همین خاطر قیمت گوشت افت می‌کند و مرد جوان داستان ما متحمل هزینه‌های هنگفتی می‌شود.

از سوی دیگر زمان بازپرداخت اقساط بانک‌ها می‌رسد و او که گوساله‌ها را با قیمت بالا خریده بود برای تسویه وام‌ها با قیمت کمتری به فروش می‌رساند و همین مسئله باعث می‌شود مرد جوان کارآفرین در همان ابتدای راه ورشکست شود.

مرد جوان برای اینکه بتواند تمام وام‌های بانکی را به‌طور تمام و کمال تسویه کند، از دوستان و آشنایان خود پول قرض کرده و بار دیگر اقدام به خریداری گوساله می‌کند و در نهایت موفق به تسویه بدهی بانک‌ها می‌شود؛ قرار بوده پس از تسویه بدهی، بانک‌ها مجدداً به او وام بدهند اما زیر قول خود می‌زنند و مرد جوان می‌ماند و تعدادی طلبکار.

طلب‌کاران که از دریافت طلب خود ناامید شده بودند، داد خود را به دادگستری می‌برند تا شاید به نتیجه برسند و دادگاه نیز در نهایت حکم به محکومیت مرد جوان می‌دهد و در نهایت کارآفرین داستان ما امروز به‌جای اینکه شاهد گسترش کسب و کار خود باشد، با سوء‌مدیریت مسئولان یا شاید هم بدشانسی، پشت میله‌های زندان است و پدر، مادر و همسرش در یک خانه استیجاری روزگار می‌گذرانند.

جالب اینکه بدهی مرد جوان پیش از ورود به زندان 450 میلیون تومان بود که با تلاش و پیگیری و تسویه برخی از آنها، بدهی خود را به 117 میلیون و 300 هزار تومان می‌رساند؛ حالا امروز به‌رغم اینکه ستاد دیه از محل کمک‌های مردم و خیّرین، 58 میلیون و 650 هزار تومان کمک کرده اما همین مقدار یعنی 58 میلیون دیگر برای رهایی مرد نگون‌بخت از زندان نیاز است.

 اخبار اقتصادی  -  تسنیم


ویدیو مرتبط :
تروریست ازادشده از زندان گوانتانامو و راهی شده به سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گوشت منجمد برزیلی بخوریم یا نخوریم؟




 

 

گوشت منجمد برزیلی بخوریم یا نخوریم؟

 

این روزها مصرف گوشت های منجمد برزیلی به دلیل قیمت ارزانی که دارند، افزایش یافته است.

از سوی دیگر بسیاری از هموطنان در مصرف آنها شک دارند و گمان می کنند از آنجا که این گوشت ها منجمد هستند و مسافتی طولانی را برای رسیدن به کشور طی کرده اند، فاقد ارزش غذایی بوده و حتی مصرف حبوبات به آنها ارجحیت دارد.

در حقیقت، تفاوت گوشت منجمد با گوشت تازه در این است که بعد از کشتار دام، گوشت به کمک روش های خاصی فریز می شود. این روش انجماد در فریزهای بزرگ و صنعتی صورت می پذیرد که در آنها هم می توان گوشت با استخوان و هم گوشت فیله شده را فریز کرد. برای آنکه آب موجود در گوشت کاملا یخ بزند روش های یاد شده موثرتر هستند تا کریستال های یخ خیلی ریز باشند و به بافت گوشت بعد از رفع انجماد صدمه نرسد. وقتی گوشت یا هر ماده غذایی دیگری منجمد شود، مدت نگهداری آن طولانی تر خواهد شد زیرا وقتی آب داخل مواد غذایی منجمد می شود، میکروارگانیسم ها قادر به رشد در ماده غذایی نبوده و بنابراین قابلیت نگهداری ماده غذایی افزایش می یابد. این همان اتفاقی است که در فریزهای خانگی هم رخ می دهد با این تفاوت که در فریزرهای خانگی روند انجماد خیلی آهسته اتفاق می افتد.

گوشت منجمد الزاما باید در فریزر و در دمای ۲۰- تا ۱۸- سانتی گراد تا زمان مصرف نگهداری شود. به این ترتیب می توان گوشت را تا دو سال هم ذخیره کرد؛ البته به طور صنعتی. از آنجا که فاصله ایران تا برزیل زیاد است، بنابراین چاره ای جز فریز کردن گوشت نیست و امکان واردات گوشت تازه نخواهد بود. البته تفاوت چندانی بین ارزش غذایی گوشت منجمد و تازه نیست؛ به شرطی که رفع انجماد به درستی انجام شود و خونابه به وجود نیاید. یخ زدایی گوشت به کمک حرارت سبب ایجاد خونابه شده و همراه با این خونابه ویتامین و املاح هم به مقدار زیادی از دست می رود. یادتان باشد که گوشت منجمد هنگام مصرف باید ابتدا از فریزر به یخچال منتقل شده و کم کم در عرض چند ساعت از حالت انجماد خارج شود. در این حالت، خونابه کمتری تشکیل شده و اکثر مواد مغذی گوشت حفظ خواهند شد.

به عبارت دیگر، در اثر نگهداری طولانی مدت، آهن افت زیادی نمی کند اما از ویتامین ها تا حدی کاسته می شود. هنگام رفع انجماد اگر این کار به درستی صورت نگیرد، آهن گوشت نیز به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می یابد ولی اگر رفع انجماد صحیح باشد، آهن گوشت منجمد در مقایسه با آهن گوشت تازه چندان فرقی نخواهد داشت. دلیل ارزان تر بودن این گوشت ها هم این است که در برزیل قیمت تمام شده گوشت و سایر موادغذایی نسبت به ایران پایین تر است و بنابراین هیچ مشکلی در پی مصرف آنها سلامت مصرف کننده را تهدید نمی کند.

منبع:aftab.ir