اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گودرزی نقطه عطف تاریخ ورزش ایران است


پدر تربیت بدنی ایران و نخستین دکترای این حوزه با ابراز خشنودی از انتخاب دکتر محمود گودرزی به عنوان وزیر ورزش و جوانان، انتخاب او را نقطه عطفی در تاریخ ورزش ایران دانست.

ایسنا: پدر تربیت بدنی ایران و نخستین دکترای این حوزه با ابراز خشنودی از انتخاب دکتر محمود گودرزی به عنوان وزیر ورزش و جوانان، انتخاب او را نقطه عطفی در تاریخ ورزش ایران دانست.

دکتر مهدی نمازی‌زاده در یادداشتی آورده است: در وهله‌ی اول به شخص ریاست جمهوری جناب آقای دکتر روحانی برای اعتمادی که به دانشگاهیان و اهالی متخصص در عرصه‌ی ورزش داشته‌اند تبریک می‌گویم و از ایشان تشکر می‌کنم. خوشحالم که پس از معرفی چندین وزیر پیشنهادی برای عرصه‌ی ورزش و جوانان، در نهایت جناب آقای دکتر گودرزی مورد توجه مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و از مجلس برای این اعتماد و انتخاب تشکر و تمجید می‌کنم. من به عنوان یکی از پیشکسوتان عرصه‌ی تربیت بدنی که 45 سال در بخش‌های مختلف سازمان تربیت بدنی، فدراسیون‌ها، کمیته ملی المپیک و ... فعالیت کرده‌ام قلبا احساس مسوولیت کردم تا از کلیه‌ی همکاران محترم در هیات‌های علمی و نهادهای مختلف که در حوزه‌ی ورزش مشغول فعالیت هستند برای کمک به دکتر گودرزی درخواست همکاری کنم. مطمئنا انتخاب ایشان به عنوان وزیر، نقطه عطفی در تاریخ ورزش ایران خواهد بود. امیدوارم در این فرصت به دست آمده از ظرفیت‌های بسیاری که در بعد انسان‌سازی، پرورش قهرمان و ... در عرصه‌ی ورزش وجود دارد نهایت استفاده را داشته باشیم.

امروز شخصی به عنوان وزیر انتخاب شد که خود دردآشنای عرصه‌ی ورزش است و با کوله‌باری از تجربه‌ی علمی و تجربی در این حیطه حضور پیدا کرده است. امیدوارم با اتکا به خداوند متعال و حمایت‌های مجلس محترم و دولت و تمامی همکارانمان در عرصه‌ی تربیت بدنی و افرادی که در حوزه‌ی ورزش نقش دارند بتوانیم صفحه‌ی جدیدی را در تاریخ ورزش ایران باز کنیم. در پایان برای جناب آقای دکتر گودرزی آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم به زودی شاهد تحولات جدی در عرصه‌ی ورزش باشیم.


ویدیو مرتبط :
توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی نقطه عطف قرارداد 25 ساله ایران و چین است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مذاکرات ژنو، نقطه عطف تاریخ ایران و جهان


ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های كلی اقتصاد مقاومتی در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام پیگری و 4 بند دیگر از این سیاست‌ها به تصویب رسید.

عصرایران: هاشمی رفسنجانی، رهنمودهای اخیر رهبری معظم انقلاب را به‌ویژه در مقطع كنونی در مورد حمایت از تیم مذاكره‌كننده جمهوری اسلامی ایران بسیار راهگشا و بامعنا دانست و گفت:این رهنمودها، عزم نمایندگان سیاسی ایران را برای ادامه گفتگوها جدّی‌تر كرد و دنیا هم متوجه شد مذاكره‌كننده‌ها پشتیبانی رهبری و تبع آن پشتیبانی مردم و مسئولان را هم دارند و اگر جدّی نبودند، آنها هم جدّی نمی‌شدند و وزرای خارجه 5+1 راهی ژنو نمی‌شدند و مذاكره 5 ساعته آقای ظریف با آقای كری و خانم اشتون دلیل خوبی بر جدّیت دو طرف است.

ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های كلی اقتصاد مقاومتی در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام پیگری و 4 بند دیگر از این سیاست‌ها به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ابتدای این جلسه، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در سخنانی، با گرامی داشت حماسه عاشورای حسینی و تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، واقعه عاشورا را، رخدادی مهم و تأثیرگذار در تاریخ اسلام به‌ویژه تاریخ معاصر دانست و گفت: قیام امام حسین(ع) در واقع معنا و تفسیر كامل این جمله معروف است كه امام حسین(ع) مصباح‌الهدی و سفینه‌النجاه است. هادی بشر برای نجات از جهالت و گمراهی، و مسیر نجات به سمت رستگاری و نور خواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام لقب جاودان ثارالله را برای حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) عنوانی پرمعنا و محتوا ذكر كرد و گفت: خون‌بهای خون خدا، همان تحقق اهدف قیام امام حسین(ع) است كه باید ریشه‌ها و نمادهای ظلم و ستم، تجاوز و سلطه در جهان كنده شود و تنها در این صورت است كه راه و هدف امام حسین(ع) محقق خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع روز كشور، مذاكرات جاری در ژنو اشاره كرد و از آن به عنوان نقطه جدّی و عطف در تاریخ ایران، منطقه و جهان نام برد و گفت: شرایط كنونی ایجاد شده برای جمهوری اسلامی ایران، تحمیلی و ظالمانه است و حل منصفانه این شرایط می‌تواند موجب اطمینان خاطر دنیا برای رفع تبعیض و تأمین انرژی سالم و مسالمت‌آمیز هسته‌ای برای كل جهان باشد و اگر این مذاكرات مثبت پیش برود كار بزرگی است كه عواقب آن، امنیت استفاده از انرژی در سطح بین‌المللی را به همراه خواهد آورد و منطقه آرام و مطمئن خواهد بود.

هاشمی رفسنجانی، رهنمودهای اخیر رهبری معظم انقلاب را به‌ویژه در مقطع كنونی در مورد حمایت از تیم مذاكره‌كننده جمهوری اسلامی ایران بسیار راهگشا و بامعنا دانست و گفت: این رهنمودها در حالی ارائه شد كه عده‌ای سعی داشتند در آستانه مذاكرات، جوّ سیاسی جامعه را ملتهب، دوگانه و‌ تیم مذاكره‌كننده را سازشكار معرفی كنند بنابراین این رهنمودها، عزم نمایندگان سیاسی ایران را برای ادامه گفتگوها جدّی‌تر كرد و دنیا هم متوجه شد مذاكره‌كننده‌ها پشتیبانی رهبری و تبع آن پشتیبانی مردم و مسئولان را هم دارند و اگر جدّی نبودند، آنها هم جدّی نمی‌شدند و وزرای خارجه 5+1 راهی ژنو نمی‌شدند و مذاكره 5 ساعته آقای ظریف با آقای كری و خانم اشتون دلیل خوبی بر جدّیت دو طرف است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح جمهوری اسلامی ایران را در این دور از مذاكرات، جامع و هوشمندانه توصیف كرد و گفت: این طرح نشان می‌دهد ایران به دنبال ساخت و استفاده از سلاح هسته ای نیست و تنها به دنبال تحقق حقوق خود و جامعه بین‌الملل برای استفاده از فواید و منافع انرژی هسته‌ای است.

وی جامعیت طرح جمهوری اسلامی ایران را دلیل عصبانیت رژیم غاصب اسرائیل و تندروهای آمریكا ذكر كرد و گفت: جمله صریح نتانیاهو كه با خشم گفته ایران هر چه می‌خواست از این مذاكرات به دست آورد و غرب چیزی نگرفت، گرچه برای تحریك آنها گفته شده خیلی معنادار است.

وی افزود: حضور وزرای خارجه كشورهای 5+1 در ژنو، حاكی از این است كه مذاكرات وارد مرحله جدیدی شده است و امیدواریم با شجاعت و صراحت تیم مذاكره‌كننده جمهوری اسلامی ایران كه قطعاً در چارچوب منافع و مصالح نظام و رهنمودهای رهبری حركت خواهند كرد، نتایج گفتگوهای سخت پیش رو، به سمت پیشرفت باشد.

هاشمی رفسنجانی گفت: البته امروز رژیم اسرائیل در دنیا منزوی و عصبانیت آن به دلیل ضعف در مقابل اراده و عزم دولت و مردم ایران است و 5+1 اگر صداقت دارند نباید تحت تأثیر تندروها زیاده‌خواهی كند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأكید بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی در داخل كشور و پرهیز جدی از اظهار سخنان تفرقه افكنانه كه گاهی منطبق با اظهارات نتانیاهو و مك‌كین می‌شود، موجب سوءاستفاده بیگانگان و دشمنان می‌شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال تحقق منافع و مصالح ملی خود است و باید به‌‌گونه‌ای عمل و اظهارنظر كنیم كه در این راه همه متحد و یكپارچه هستیم.

هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خود، یاد و خاطره مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی را به عنوان همرزم، همكار صمیمی و فعال خود و اعضای مجمع گرامی ‌داشت و با اشاره به اینكه در جلسه امروز به جای ایشان گُل گذاشته‌ایم، گفت: سابقه آشنایی بنده با ایشان و دوستانش به قبل از شروع مبارزات دوران انقلاب مربوط می‌شود و طی سالهای قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایشان از جمله دوستان و همراهان خوب و دلسوز یاران انقلاب بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، یكی از خصوصیات خوب مرحوم عسگراولادی را ایمان به خدا و حركت و اقدام برای جلب رضای حق ذكر كرد و گفت: ایشان به قول خودشان یار زندان و ایوان بود و سعی كرد از مسیر درست اعتقادی خود خارج نشود و فردی خداترس و همكاری منصف برای مجموعه نیروهای انقلاب بود.

هاشمی رفسنجانی، فقدان ایشان را به خانواده محترم، دوستان، اعضای مجمع تشخیص و مردم ایران تسلیت گفت و از درگاه خداوند علوّ درجات و سعادت محشور شدن با شهدای همرزمش را آرزو كرد.

در این جلسه كه علاوه بر اكثریت اعضا، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس كمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های كلی اصل 44 قانون اساسی از مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، پس از طرح موارد پیشنهادی كمیسیون اقتصاد كلان، بازرگانی، اداری مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص سیاست‌های كلی اقتصاد مقاومتی و بحث و بررسی مبسوط اعضا، موارد ذیل به تصویب رسید:

1- مدیریت مصرف با تأكید بر اجرای سیاست‌های كلی اصلاح الگوی مصرف و ترویج مصرف كالاهای داخلی همراه با برنامه‌ریزی برای ارتقای كیفیت و رقابت‌پذیری تولید.

2- اصلاح و تقویت همه‌جانبه‌ی نظام مالی كشور با هدف پاسخ‌گویی به نیازهای اقتصاد ملی، ایجاد ثبات در اقتصاد ملی و پیشگامی در تقویت حركت‌های توسعه‌ای بخش واقعی.

3- حمایت همه‌جانبه‌ی هدفمند از صادرات كالاها و خدمات به تناسب ارزش افزوده و با خالص ارزآوری مثبت از طریق:

- تسهیل مقررات و گسترش مشوق‌های لازم.

- گسترش خدمات تجارت خارجی و خدمات زیرساختی ترانزیت.

- تشویق سرمایه‌گذاری خارجی برای صادرات.

4- توسعه پیوندهای راهبردی و گسترش همكاری و مشاركت با كشورهای منطقه و جهان به ویژه همسایگان.