اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گوجه‌ فرنگی 4000 تومان شد!


گزارش های میدانی حاکی است قیمت گوجه فرنگی در سطح شهر تهران از 2500 تا 4000 تومان عرضه می‌شود.

خبرگزاری فارس: گزارش های میدانی حاکی است قیمت گوجه فرنگی در سطح شهر تهران از 2500 تا 4000 تومان عرضه می‌شود.

علی حاج فتحعلی دبیر اتحادیه بارفروشان در واکنش به قیمت 4000 تومان گوجه فرنگی گفت: این قیمت بی‌انصافی است که در مغازه‌ها عرضه می‌شود زیرا قیمت گوجه فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران کیلویی 1500 تا 2000 تومان است.

وی در پاسخ به دلیل بالا رفتن قیمت گفت: هنوز محصول گوجه‌فرنگی جنوب کشور وارد بازار نشده است و تقاضای زیاد در برابر عرضه کم قیمت را افزایش داده است.

حاج فتحعلی تصریح کرد: قیمت گوجه فرنگی از اوایل بهمن که محصول مناطق جنوب وارد بازار می‌شود متعادل‌ خواهد شد.

افزایش قیمت محصولات صیفی که قدرت انبارداری کمتری دارند و زمان برداشت آنها هم نیست هر ساله در این فصل افزایش دارد اما می‌توان با تقویت تولید محصولات گلخانه‌ای از شدت نوسان در این فصل کاست.

هزینه‌های تولید محصولات گلخانه‌ای که مصرف انرژی بیشتری دارند بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها به شدت افزایش یافته و قیمت تمام شده تولید را بالا برده است به همین دلیل تقاضا برای تولید محصولات گلخانه‌ای کمتر شده است.


ویدیو مرتبط :
گوجه فرنگی کیلویی 250 تومان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گوجه‌فرنگی كیلویی ۳ هزار تومان؛شکسته شدن قیمت تا هفته آینده



 

گوجه‌فرنگی كیلویی ۳ هزار تومان؛شکسته شدن قیمت تا هفته آینده

 

هر ساله فصل زمستان مصرف كنندگان با كاهش عرضه ی گوجه فرنگی و افزایش شدید قیمت آن مواجه می شوند كه امسال این افزایش قیمت زودتر از فصل زمستان در بازار حاكم شده و قیمت سه هزار تومانی هر كیلو گوجه فرنگی مصرف كنندگان را متعجب كرده است.

به گزارش خبرنگار كشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالی كه هنوز بیش از یك ماه به آغاز فصل زمستان باقی مانده بود و در اواسط فصل پاییز قرار داشتیم گوجه فرنگی در بازار مصرف مقداری كاهش یافت و قیمت آن حدود ۱۰ برابر قیمت عرضه ی تابستانی شد.

البته این شرایط داستان تكراری هر سال كشورمان است و این محصول از سوی مسوولان امر لوكس محسوب می شود و ضرورتی ندارد مصرف كنندگان آن را با قیمت بالا تهیه كنند!

در این زمینه مجید خلیلی خشنود معاون وزیر جهاد كشاورزی به خبرنگار ایسنا، اعلام كرد: تا یك هفته ی دیگر گوجه فرنگی های تولید جنوب كشور وارد بازار می شوند و قیمت ها متعادل خواهد شد.

وی علت افزایش قیمت گوجه فرنگی را ناشی از طولانی شدن خلأ عرضه ی گوجه فرنگی مناطق سردسیری و زمان برداشت و عرضه ی محصول مناطق گرمسیری به دلیل شرایط اقلیمی و بارندگی های اخیر دانست.

معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد كشاورزی تصریح كرد: هر ساله وقفه ای بین اتمام عرضه ی محصولات سردسیری تا زمان برداشت و عرضه ی محصولات گرمسیری ایجاد كه باعث افزایش قیمت گوجه فرنگی می شود و امسال این خلأ به دلیل بارندگی های پیاپی و شرایط اقلیمی بیشتر شد.

خلیلی خشنود تاكید كرد: هیچ كمبودی در تولید محصول گوجه فرنگی وجود ندارد و گوجه فرنگی های كشت مناطق جنوبی تا هفته ی دیگر به بازار عرضه و قیمت ها شكسته می شود..... /  خبرگزارى ایسنا