اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گواهینامه افراد بیسواد تمدید نمی شود


از سال ۹۵ این گروه از افراد جهت تمدید یا دریافت گواهینامه رانندگی باید حداقل مدرک تحصیلی سواد آموزی را داشته باشند.

پارسینه: از سال ۹۵ این گروه از افراد جهت تمدید یا دریافت گواهینامه رانندگی باید حداقل مدرک تحصیلی سواد آموزی را داشته باشند.

معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان قم گفت: از ابتدای سال 1395 راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی برای افراد بی سواد زیر 50 سال گواهینامه رانندگی صادر یا گواهینامه این گونه افراد را تمدید نخواهد کرد.

محمد حسن کلهری روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: بنابر بند 3 مصوبه شماره 145901/ت50117 هیات محترم دولت از ابتدای سال 95 راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از صدور وتمدید گواهینامه رانندگی برای افراد زیر پنجاه سال که بی سواد می باشند خودداری به عمل خواهد آورد.

وی ادامه داد: از سال 95 این گروه از افراد جهت تمدید یا دریافت گواهینامه رانندگی باید حداقل مدرک تحصیلی سواد آموزی را داشته باشند.

وی گفت: به منظور جلوگیری از بروز مشکل برای رانندگان بخش حمل و نقل عمومی جاده ای، اسامی رانندگان بی سواد و کم سواد به انجمن های صنفی رانندگان بخش مسافر و کالا استان ابلاغ شده است.

عصر خودرو کلهری با تاکید بر دریافت مدرک سواد آموزی ازسوی این گروه از رانندگان بخش حمل و نقل جاده ای استان گفت: با توجه به اینکه داشتن گواهینامه رانندگی معتبر یکی از الزامات رانندگی می باشد، از عدم ارایه خدمات و نیز عدم تمدید کارت هوشمند این گروه از رانندگان بی سواد از ابتدای سال 95 خبر داد.


ویدیو مرتبط :
مردهای بیسواد!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تمدید 180 روزه معافیت 11 کشور از تحریم علیه ایران/ اعمال دور تازه‌ای از تحریم‌ها علیه افراد...



دورتازه تحریم ها علیه ایران,تحریمهای جدید آمریکا


سیاست یک بام و دو هوای آمریکا در قبال ایران ادامه دارد؛
تمدید 180 روزه معافیت 11 کشور از تحریم علیه ایران/ اعمال دور تازه‌ای از تحریم‌ها علیه افراد و شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت ایران

در راستای سیاست یک بام و دو هوای آمریکا در قبال ایران، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد بار دیگر معافیت ژاپن و 10 کشور اروپایی را از تحریم‌های نفتی اعمال شده علیه ایران تمدید کرده است، این در حالیست که وزارت دارایی آمریکا تحریم‌های تازه‌ای علیه افراد و شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت ایران اعمال کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، "جان کری"، وزیر امور خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرده است، ژاپن و 10 کشور اروپایی از معافیت ۱۸۰ روزه  برخوردار خواهند شد.

به ادعای کری این معافیت در راستای پاسخ به همکاری این کشور‌ها در کاهش قابل توجه خریداری نفت خام از ایران صورت گرفته است.

در بیانیه وزیر امور خارجه آمریکا آمده است: من خرسندم اعلام کنم که بر اساس کاهش چشمگیر مضاعف میزان واردات نفت خام از ایران، ژاپن مجددا شرایط مستثنی شدن از تحریم‌های مندرج در بند ١٢۴۵ قانون جواز دفاع ملی (NDAA) سال مالی ٢۰١٢ را کسب کرده است.

جان کری تصریح کرده است که ده کشور عضو اتحادیه اروپا یعنی؛ بلژیک، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، لهستان، اسپانیا و بریتانیا که از اول ژوئیه ۲۰۱۲ از ایران نفت نخریده اند نیز از تحریم‌های نفتی معاف شده‌اند.

وی اضافه کرده است: مجموع ٢۰ کشور و اقتصاد به کاهش قابل ملاحظه خرید نفت خام خود از ایران ادامه داده‌اند.

جان کری ادعا کرده است: ایالات متحده و جامعه جهانی همچنان به اعمال فشار بر ایران متعهد است.

 آمریکا  تاکنون معافیت از تحریم‌های نفتی علیه ایران را برای شماری از کشورها تمدید کرده است.

به گزارش رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا در دسامبر سال جاری میلادی در خصوص معافیت کشورهایی نظیر  چین، هند و کره جنوبی از تحریم‌های نفتی ایران را بررسی خواهد کرد.

این در حالیست که در راستای سیاست یک بام و دو هوای آمریکا در قبال ایران، همزمان، وزارت دارایی آمریکا از افزوده شدن نام ۶ فرد و ۴ شرکت مرتبط با صنعت نفت ایران به فهرست تحریم های این کشور خبر داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرده که این افراد و شرکت‌ها تحریم‌های صادرات نفت علیه ایران را نقض کرده‌اند و این تلاشی برای جلوگیری از دور زدن تحریم ایران است.

بر اساس این بیانیه، "دیوید کوهن" معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم مدعی شده است که تحریم‌های اعمال شده علیه ایران بخش مهمی از فشار آمریکا علیه تهران است./باشگاه خبرنگاران