اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گنبد و گلدسته «پایتخت۲» نذر مسجد شد


گنبد و گلدسته سریال پایتخت دو که این روزها به پر بیننده‌ترین سریال نوروزی سیما بدل شده است، در انتها به مسجدی در فارس می‌رسد.

خبرگزاری فارس: گنبد و گلدسته سریال پایتخت دو که این روزها به پر بیننده‌ترین سریال نوروزی سیما بدل شده است، در انتها به مسجدی در فارس می‌رسد.
 
در سریال پایتخت 2 که این روزها از شبکه یک پخش می‌شود، نقی قرار است یک گُنبد و دو گلدسته را از تهران به روستایی در قشم ببرد، در این سفر هر بار که این کامیون به شهری می‌رسد، مردم شهر به استقبال این کامیون می‌آیند.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «پایتخت 2» در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: گنبد و گلدسته‌ای که در این سریال استفاده می‌شود، در نهایت نذر مسجدی در استان فارس است.

سیروس مقدم افزود: از روزی که گنبد و گلدسته را سفارش دادم، سازنده آن به ما گفت پس از پایان کار آن را برگردانید، من مبلغی از قیمت آن کم می‌کنم و پولش را به شما برمی‌گردانم.

وی ادامه داد: این گنبد و گلدسته برای من گران تمام شد اما به خاطر اینکه نذری را چند سالی است که دارم، به همین منظور از آن برای ادای دینم استفاده می‌کنم.

مقدم تصریح کرد: گنبد و گلدسته را نذر مسجدی در استان فارس کرده‌ام که مدتی است تاسیس شده اما سازندگان آن استطاعت تهیه گنبد و گلدسته را نداشته‌اند.

به گزارش فارس، ساعت 9 صبح روز اول فروردین ماه جاری نیز تعدادی از عوامل این سریال که برای ضبط آن به جزیره قشم سفر کرده بودند به صورت زمینی به تهران بر می‌گشتند که در جاده سیرجان ـ کرمان دچار حادثه شده و سه نفر مجروح شدند که پای یکی از آنان به‌نام جواد باقری از زانو قطع شد.

سریال «پایتخت 2» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوریان از ابتدای نوروز از سیمای جمهوری اسلامی ایران در حال پخش است و مراحل ضبط این سریال هنوز به پایان نرسیده است.


ویدیو مرتبط :
ای بقیع میسازم ایوون طلاتو گنبد و گلدسته هاتو-شور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بخشی از کاشی های گنبد "مسجد امام" فرو ریخت + عکس



اخبار,اخبار اجتماعی ,مسجد امام

 

اخبار اجتماعی - به دلیل باد کردن و عدم رسیدگی:
 بخشی از کاشی های گنبد "مسجد امام" فرو ریخت + عکس

بخشی از کاشی های گنبد "مسجد امام" در میدان نقش جهان فرو ریخت.

به گزارش ایمنا به نقل از یک منبع آگاه؛ بعدازظهر روز جمعه ۲۴ مرداد ماه تعدادی از کاشی های ضلع جنوبی مسجد امام اصفهان به مساحتی حدود ۲ متر و نیم فرو ریخت.


وی ادامه داد: این کاشی ها از مدتی پیش طبله (باد کردن) کرده بودند و کارشناسان احتمال ریزش آن را می دادند. علاوه بر اینکه احتمال ریزش مجدد و رخ دادن تلفات انسانی بر اثر فرو ریختن آن بر سر عابران نیز وجود دارد.


شایان ذکر است؛ کاشی های این اثر تاریخی به دلیل تردد وسایل نقلیه در اطراف، تابش مستقیم نور خورشید، یخ زدگی، آلودگی های هوا و صوتی نیاز به ترمیم و بهسازی دارند و عدم انجام آن در فواصل زمان منجر به ریزش آن می شود.

اخبار اجتماعی - ایمنا