اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گم شدن نامه رهبر انقلاب در دولت احمدی‌نژاد


حجت‌الاسلام محمدی ری‌شهری در خاطرات خود به نامه رهبری و اقدام احمدی‌نژاد آن هم خلاف حکم آیت الله خامنه‌ای در الحاق سازمان حج و زیارت به سازمان میراث فرهنگی اشاره کرده و می‌گوید: سابقه داشت که وقتی احمدی‌نژاد با نظری مخالف بود، بعضی از نامه‌ها گم می‌شد.

باشگاه خبرنگاران جوان: حجت‌الاسلام محمدی ری‌شهری در خاطرات خود به نامه رهبری و اقدام احمدی‌نژاد آن هم خلاف حکم آیت الله خامنه‌ای در الحاق سازمان حج و زیارت به سازمان میراث فرهنگی اشاره کرده و می‌گوید: سابقه داشت که وقتی احمدی‌نژاد با نظری مخالف بود، بعضی از نامه‌ها گم می‌شد.

مشرق نیوز نوشت: ری‌شهری نماینده سابق ولی‌فقیه در امور حج درباره گم‌شدن نامه رهبر انقلاب در دولت احمدی‌نژاد و عدم توجه دولت به تذکر آیت‌الله خامنه‌ای درباره عدم ادغام سازمان میراث فرهنگی با سازمان حج و زیارت در زمان ریاست مشایی بر میراث فرهنگی می‌نویسد: به‌هرحال در وضعیت جدید با پیشنهاد آقای مشایی و پذیرش آن از سوی آقای احمدی‌نژاد، دولت به فکر ادغام کل سازمان حج و زیارت در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری افتاده بود و در تاریخ 88/1/29 نیز اعلام شد که در شورای اداری دولت، ادغام این دو سازمان مورد تصویب قرارگرفته است.

بلافاصله بعد از اعلام این خبر، طی تماس تلفنی با آقای حجازی، ماجرا را پرسیدم. ضمناً من شنیده بودم جلسه مزبور به ریاست آقای احمدی‌نژاد برگزار شده بود اما آقای حجازی اظهار داشت: سه‌شنبه هفته قبل در جلسه شورای اداری به ریاست آقای دکتر داوودی معاون اول رییس‌جمهور، ادغام این دو سازمان با یکدیگر به تصویب رسید که به دلیل مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با آن، قرار شد این مصوبه اعلام نشود ولی آقای احمدی‌نژاد بر خلاف نظر قبلی امروز دستور اعلام این خبر را داد.

پس‌ از آن در تاریخ 88/2/4 اطلاع دادند آقای بقایی قائم‌مقام آقای مشایی در سازمان میراث فرهنگی، پیگیر ملاقات این‌جانب برای برکناری آقای قهرودی بودند ... که من به ایشان پیغام دادم: با توجه به نظر مخالف مقام معظم رهبری با ادغام، ما نمی‌توانیم اقدامی دراین‌باره انجام دهیم ... "بقایی نیز گفته بود: نظر مقام معظم رهبری به ما ابلاغ نشده است.

"اتفاقاً آن شب آقای حجازی را دیدم و پاسخ آقای بقایی را با ایشان در میان گذاشتم و ایشان گفت: هفته قبل نظر مقام معظم رهبری طی نامه‌ای به‌صورت کتبی به رییس جمهوری ابلاغ‌ شده و فردا هم مجدداً نسخه‌ای از این نامه را ارسال خواهیم کرد. من تا آن موقع از این موضوع بی‌اطلاع بودم و لذا برایم سؤال شد که چگونه علی‌رغم ابلاغ نظر رهبری، آقای احمدی‌نژاد دست به چنین اقدامی زده است؟!

البته پیش از آن‌هم سابقه داشت که وقتی ایشان با نظری مخالف بود، بعضی از نامه‌ها گم می‌شد.

*خاطره‌ها، محمدی ری‌شهری، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1394، صص 756-757


ویدیو مرتبط :
گم شدن نامه در دولت احمدی نژاد یه امر طبیعی بود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای گم‌شدن نامه رهبر انقلاب در دولت احمدی‌نژاد



اخبار,اخبارسیاسی, دولت احمدی‌نژاد

 

الف نوشت: حجت‌الاسلام ری‌شهری، نماینده سابق ولی‌فقیه در امور حج درباره گم‌شدن نامه رهبر انقلاب در دولت احمدی‌نژاد و عدم توجه دولت به تذکر آیت‌الله خامنه‌ای درباره عدم ادغام سازمان میراث فرهنگی با سازمان حج و زیارت در زمان ریاست مشایی بر میراث فرهنگی می‌نویسد: «گم‌شدن نامه رهبر انقلاب در نهاد ریاست‌‌جمهوری، به ‌هرحال در وضعیت جدید با پیشنهاد آقای مشایی و پذیرش آن از سوی آقای احمدی‌نژاد، دولت به فکر ادغام کل سازمان حج و زیارت در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری افتاده بود و در تاریخ 29 فروردین سال 1388 نیز اعلام شد که در شورای اداری دولت، ادغام این دو سازمان مورد تصویب قرارگرفته است.»

بلافاصله بعد از اعلام این خبر، طی تماس تلفنی با آقای حجازی، ماجرا را پرسیدم. ضمنا من شنیده بودم جلسه مزبور به ریاست آقای احمدی‌نژاد برگزارشده بود، اما آقای حجازی اظهار کرد: «سه‌شنبه هفته قبل در جلسه شورای اداری به ریاست آقای دکتر داوودی، معاون اول رئیس‌جمهوری، ادغام این دو سازمان با یکدیگر به تصویب رسید که به دلیل مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با آن، قرار شد این مصوبه اعلام نشود، ولی آقای احمدی‌نژاد برخلاف نظر قبلی امروز دستور اعلام این خبر را داد.» پس‌ازآن در تاریخ 4 اردیبهشت 1388 اطلاع دادند آقای بقایی، قائم‌مقام آقای مشایی در سازمان میراث فرهنگی، پیگیر ملاقات این‌جانب برای برکناری آقای قهرودی بودند ... که من به ایشان پیغام دادم: «با توجه به نظر مخالف مقام معظم رهبری با ادغام، ما نمی‌توانیم اقدامی دراین‌باره انجام دهیم ... » بقایی نیز گفته بود: «نظر مقام معظم رهبری به ما ابلاغ نشده است.»

 

اتفاقا آن شب آقای حجازی را دیدم و پاسخ آقای بقایی را با ایشان در میان گذاشتم و ایشان گفت: «هفته قبل نظر مقام معظم رهبری طی نامه‌ای به‌صورت کتبی به رئیس‌جمهوری ابلاغ‌شده و فردا هم مجددا نسخه‌ای از این نامه را ارسال خواهیم کرد.» من تا آن موقع از این موضوع بی‌اطلاع بودم و لذا برایم سؤال شد که چگونه به‌رغم ابلاغ نظر رهبری، آقای احمدی‌نژاد دست به چنین اقدامی زده است؟! البته پیش از آن ‌هم سابقه داشت که وقتی ایشان با نظری مخالف بود، بعضی از نامه‌ها گم می‌شد!

اخبار  سیاسی  -  الف