اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گمانه زنی های تازه برای آینده طلا/فروش طلا در حال حاضر با ریسک بالایی همراه است



گمانه زنی های تازه برای آینده طلا؛ توقف یا صعود تا 1730 دلار؟

 با ادامه تضعیف نرخ برابری دلار در مقابل یورو و در آستانه سخنرانی جمعه رییس کل بانک مرکزی آمریکا ، قیمت جهانی هر اونس طلا در محدوده 1656دلار تا 1657 دلار متوقف شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در حالی که رشد اقتصادی آمریکا همچنان پایین و نرخ بیکاری این کشور رو به افزایش است بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که احتمال اجرای دور جدید سیاستهای انبساطی پولی در این کشور زیاد است.

اگر بانک مرکزی آمریکا تصمیم بگیرد تا دور سوم سیاستهای انبساطی پولی را اجرا کند این مساله موجب کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت طلا خواهد شد.

بانک مرکزی آمریکا که نرخ بره بانکی را از ماه دسامبر سال 2008 میلادی نزدیک به صفر نگه داشته و قول داده است این میزان را به منظور رونق اقتصاد این کشور تا پایان سال 2014 میلادی حفظ کند.

براساس این گزارش ، دور قبلی طرح خرید اوراق قرضه توسط بانک مرکزی آمریکا دلار را ضعیف کرد، بازار های سهام جهانی را تقویت بخشید و به درخشندگی طلا به عنوان پناهگاهی امن و رشد بهای آن افزود.

خبرگزاری رویترز به نقل از "نیک ترونتان" تحلیلگر ارشد فلزات گرانبها در سنگاپور نوشت:" در صورتی که برنانکی سیاست های پولی مورد انتظار سرمایه گذاران را اتخاذ نکند سطح حمایتی اونس جهانی طلا در محدوده 1630 تا 1650 دلار در نوسان خواهد بود."

بر پایه گمانه زنی رویترز، برنانکی، رئیس بانک مرکزی آمریکا قرار است روز جمعه (31 آگوست) در نشست خود به منظور حفظ بازار در خصوص اجرای دور جدید خرید اوراق قرضه سخنرانی کند اما به احتمال زیاد وی اجرای این طرح را به ماه آینده محول خواهد کرد.

چرا که دولت آمریکا روزگذشته اعلام کرد:" ‌نرخ رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال میلادی جاری 1.7 درصد بود که از نرخ رشد 1.5 درصدی سه ماهه نخست امسال بیشتر است."

بانک مرکزی آمریکا نیزاعلام کرد که اقتصاد این کشور به رشد تدریجی خود ادامه می دهد.

نشست آتی مقامهای بانک مرکزی آمریکا در حالی قرار است 12 و 13 سپتامبر(مهر ماه) برگزار شود که کارشناسان اقتصادی بر این باورند در آن زمان احتمال اجرای سیاستهای انبساطی جدید از سوی بانک مرکزی آمریکا افزایش خواهد یافت.

در همین حال پایگاه اینترنتی پی آر نیوز، اعلام کرد:"با ادامه سیاستهای انبساطی بانک مرکزی آمریکا جای تعجب نخواهد بود اگر قیمت طلا تا هفته های آینده به 1700 دلار در هر اونس برسد و تا 4 الی 5 سال آینده نیز قیمت هر اونس طلا به بیش از 5000 دلار برسد."

تحلیل های تکنیکال نیز نشان می دهد که  بهای طلا در کوتاه مدت با سطح مقاومتی 1730 دلار مواجه خواهد شد.

لذا فروش طلا در حال حاضر با ریسک بالایی همراه است./شاخص آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
PERSIAN RAG رَنگ طلا - رَگِ طلا -رِنگ طلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۲۰ مثقال طلا مهریه زنی که دائم رژیم داشت



 

۲۰ مثقال طلا مهریه زنی که دائم رژیم داشت

 

زنی که مهریه اش ۲۰ مثقال طلا بود و دائم رژیم غذایی داشت، در دادگاه خانواده به خاطر دادخواست طلاق شوهرش حضور پیدا کرد.

مردی با مراجعه به دادگاه خانواده ۲ (ونک) دادخواست جدایی خود را به قاضی حسن عموزادی رئیس شعبه ۲۶۸ این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد.

این مرد در برابر قاضی این شعبه با بیان اینکه ۶ سال از زندگی مشترکمان می گذرد و طی این مدت یک بار با یکدیگر به خوشی زندگی نکردیم، اظهار داشت: همسرم طی این ۶ سال به غیر از یک سال اول زندگیمان، دائم از من طلاق می خواهد و جانم را به لبم رسانده است.

وی با اشاره به اینکه ما یک فرزند پسر ۵ ساله داریم، ادامه داد: همسرم طی این همه سال زندگی، نه بچه داری و خانه داری کرده و نه خوشرو بوده است؛ در واقع همیشه با رفتار هایش مرا عذاب می داد.

زن ۲۷ ساله در دادگاه خانواده حضور داشت و با بیان اینکه من طلاق نمی خواهم و اگر طلاق می خواستم مهریه و حق و حقوقم را به اجرا می گذاشتم، گفت: شوهرم فقط می خواهد ثابت کند که مرد است و به این دلیل دادخواست طلاق داده است.

وی بیان کرد: مهریه من ۲۰ مثقال طلاست که اگر طلاق می خواستم ، می توانستم آن را درخواست کنم اما من زندگیم را دوست دارم و حاضر به جدایی و آوارگی فرزند ۵ ساله ام نیستم.

قاضی عموزادی خطاب به مرد گفت: حاضرم از همسرت تعهد بگیرم تا فرصتی برای ادامه زندگی به او بدهی؛ در واقع حیف است چرا که ۶ سال در کنار هم زندگی کردید.

مرد بار دیگر در مقابل قاضی عموزادی بیان کرد: ما با یکدیگر توافق کردیم که از یکدیگر جدا شویم و من از درخواستم منصرف نمی شوم.

زن خطاب به مرد اظهار داشت: ما چنین توافقی نکرده و من اصلاً حاضر به جدایی نیستم چرا که زندگی و شوهرم را دوست دارم؛ طی زندگی مشترکمان زمانی که دعوایمان می شد، فقط به صورت لفظی به او می گفتم که طلاق می خواهم ولی منظوری نداشتم.

وی ادامه داد: طی هر دعوایی حرف هایی پیش می آید که از صمیم قلب نیست و دست خود آدم نیست بنابراین می خواهم زندگی ام را حفظ کنم.

مرد در ادامه بیان کرد: همسرم به خاطر حق و حقوش می خواهد به زندگی با من ادامه دهد؛ در واقع او ۶ سال طلاق می خواست و در حال حاضر که من راضی شدم، او هر کاری می کند تا این امر انجام نشود؛ من از دست همسرم به ستوه آمدم و می خواهم از او جدا شوم.

زن گفت: به دلیل گرفتن حق و حقوقم نیست که می خواهم به زندگی با شوهرم ادامه دهم بلکه یک فرصت برای جبران کار ها و رفتار های اشتباهی که انجام دادم از او می خواهم و زندگی ام را دوست دارم.

مرد بیان کرد: همسرم یک بار هم غذا درست نکرده و به دلیل اینکه خودش رژیم دارد، هیچ وقت برای ما غذا درست نمی کند، در واقع هیچ یک از رفتارهای او در زندگی زناشویی خوب نبود.

زن اظهار داشت: همه افراد در زندگی مشترک مشکلاتی دارند و من حاضرم هر کاری انجام دهم تا شوهرم از من جدا نشده و فرصتی دوباره به من بدهد.

مرد در برابر قاضی عموزادی گفت: همسرم نقش بازی می کند و همیشه دست روی قرآن گذاشته و قسم خورده که رفتارش تغییر کند ولی هر روز بدتر شده است بنابراین دیگر جانم به لبم رسیده و حاضر به ادامه زندگی نیستم.

قاضی عموزادی خطاب به مرد بیان کرد: این خودت هستی که دردسر درست می کنی چرا که باید تمام حق و حقوق زنت را بدهی تا از او جدا شوی؛ در واقع چون همسرت راضی به طلاق نیست و تو طلاق می خواهی، باید مهریه همسرت که ۲۰ مثقال طلاست را بپردازی.

مرد درباره شغل خود، گفت: حسابدار پدر زنم در یک کارخانه مصالح ساختمانی هستم و می دانم جدایی باعث می شود که کارم را از دست بدهم ولی زنم جانم را به لبم رسانده است.

وی ادامه داد: پدر زنم خانه و ماشین نیز به من داده ولی کار نکردن و غذا درست نکردن همسرم همچنین بهانه گیری ها و رفتار هایش مرا به ستوه آورده است.

قاضی عموزادی گفت: از نظر اسلام زن وظیفه ندارد که در خانه غذا درست کند بنابراین نمی توانی این توقع را از او داشته باشی.

زن بار دیگر در حضور رئیس شعبه ۲۶۸ دادگاه خانواده ونک اظهار داشت: می خواهم که شوهرم یک فرصت دیگر به من بدهد تا اشتباهاتم را جبران کنم؛ شوهرم طی این ۶ سال بارها مرا کتک زده و به من فحاشی کرده است ولی من کوتاه آمدم تا زندگی ام را حفظ کنم.

بعد از اظهارات طرفین، قاضی عموزادی حکم پرداخت مهریه زن را صادر کرد تا در صورت پرداخت حق و حقوق زن، مرد بتواند زن را طلاق دهد..... / گزارش : خبرگزارى فارس