اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گمانه‌ زنی درباره معاونان جدید صدا و سیما


یک سایت خبری، بدون اشاره به منبعی خاص، نام گزینه‌های احتمالی برای انتصاب در سمت معاونت‌ها و مدیریت‌های جدید سازمان صدا و سیما را منتشر کرده‌ است.

خبرگزاری ایسنا: یک سایت خبری، بدون اشاره به منبعی خاص، نام گزینه‌های احتمالی برای انتصاب در سمت معاونت‌ها و مدیریت‌های جدید سازمان صدا و سیما را منتشر کرده‌ است.

«بانی‌فیلم آنلاین» با اشاره به انتصاب محمد سرافراز به عنوان رئیس جدید سازمان صدا و سیما، درباره معاونان و مدیران جدید این سازمان، می‌نویسد: «نام محمدرضا جعفری جلوه مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، حسین کرمی مدیر فعلی شبکه‌های نمایش و نسیم و علی‌اصغر پورمحمدی مدیر سابق شبکه سه و مسئول مرکز رسانه قوه قضائیه در میان گزینه‌های جانشینی علی دارابی به عنوان معاونت سیما دیده می‌شود.

دیگر گزینه‌های احتمالی برای سایر پست‌ها نیز از این قرارند:

قائم‌مقام: حسن خجسته، محمدحسین صوفی، محمد ابوطالبی.

معاونت سیاسی: کرم‌رضا پیریایی، مرتضی تمدن، حمیدرضا مقدم‌فر و عبدالرضا بوالی.

معاونت صدا: حسین تقی‌پور، حسن خجسته، علیرضا نوری و منصور کریمیان.

معاونت برون‌مرزی: منوچهر متکی، سید احمد سادات و مهدی مجتهد.

معاونت آموزش و پژوهش: حسن خجسته و مسعود ابوطالبی.

معاونت برنامه‌ریزی و نظارت: علی طلوعی و عبدالکریم خیامی.

معاونت توسعه و فناوری مجازی: سعید انبارلویی، صابری اقدم و افراسیابی.

معاونت اداری و مالی: فریدون همتی، عبدالرضا ساور و آق ملا.

معاونت امور مجلس و استان‌ها: محمدحسین صوفی، محمود عاطفی و کرم‌رضا پیریایی.

مرکز موسیقی و سرود: حسین تقی‌پور و غفور.

بسیج: علی‌اصغر جعفری و محمود عاطفی.

حوزه ریاست: سعید انبارلویی، رضا شاکری و علی اصغر جعفری.

مدیر روابط عمومی: سیدتقی سهرابی، رضا رضایی و علی مقدسی.

البته در این میان هنوز نام کاندیداهای جانشینی مدیران شبکه‌های سیما دیده نمی‌شود.»


ویدیو مرتبط :
سوتی خفن صدا و سیما-گفتن جیــگر به مجری دختر صدا و سیما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین گمانه زنی از انتصاب مدیران صدا و سیما


حکم انتصاب علی اصغر پورمحمدی که جای خالی او در صدا و سیما احساس می شد به عنوان معاون سیما امضا شد. در این گزارش کوتاه، آخرین گمانه زنی ها از دیگر مدیرانی که سرافراز می‌تواند در دوران مدیریتش‌ روی آنها حساب بیشتری باز کند را برشمرده‌ایم.

خبرگزاری مهر: حکم انتصاب علی اصغر پورمحمدی که جای خالی او در صدا و سیما احساس می شد به عنوان معاون سیما امضا شد. در این گزارش کوتاه، آخرین گمانه زنی ها از دیگر مدیرانی که سرافراز می‌تواند در دوران مدیریتش‌ روی آنها حساب بیشتری باز کند را برشمرده‌ایم.

بحث تغییرات در صداوسیما با حضور محمد سرافراز به عنوان رییس جدید رسانه ملی به موضوع روز در این سازمان تبدیل شده و هم گمانه‌زنی‌های فراوانی شنیده می‌شود و هم عده‌ای آرزوها و خواسته‌هایشان را در قالب پیش بینی مدیران جدید صداوسیما مطرح می‌کنند.

در این بین به نظر می‌رسد اتفاقات خوبی در انتصاب مدیران رسانه ملی رخ خواهد داد و همانطور که عزت‌الله ضرغامی در یکی از آخرین گفتگو‌هایش با مهر پیش بینی‌ کرده بود، سازمان در انتظار تحولات مثبتی قرار دارد.

در سال‌های اخیر به زعم کارشناسان و فعالان رسانه ملی در حوزه رادیو و البته تلویزیون، دو مدیر موفق حضور داشتند که استعفای اولی و برکناری دومی کام بسیاری را در صدا و سیما تلخ کرد؛ نخست حسن خجسته معاون سابق صدا بود که از دوران حضور او در این معاونت به عنوان دوران طلایی رادیو نام برده می‌شود و دیگری علی اصغر پورمحمدی که به دلیل بروز برخی مشکلات و اختلاف نظرها حوالی دو سال پیش بود که از شبکه سه سیما رفت.

در حالی که قائم مقام سازمان صداوسیما در زمان ضرغامی، بیشتر پُستی تشریفاتی به نظر می‌رسید ولی قطعا جدی‌تر گرفتن این جایگاه می تواند به سازمان صدا و سیما کمک کند و استفاده از تجربیات خجسته که هم در رادیو مدیریت شایسته‌ای داشت و هم در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت در ابعاد دیگری فعالیت کرده، نیز اتفاق مبارکی خواهد بود.

درباره پورمحمدی هم که یکی از بهترین مدیران صداوسیما در ۳۰ سال گذشته به حساب می‌آید می‌توان روی معاونت سیما حساب کرد. سرافراز با اعتماد به پورمحمدی جسارت را به تلویزیون برمی‌گرداند و حضور چهره‌های گوناگونی که به نوعی از تلویزیون فاصله گرفته‌اند نیز با حضور او امری بدیهی است.

همچنین با توجه به شناخت پورمحمدی از ساختار تلویزیون و همچنین آشنایی او با مدیران مختلف، سرافراز می‌تواند برای چینش مدیران دیگر بخش‌های سازمان نیز روی کمک او حساب کند و این مدیر اجرایی را به عنوان مسئول کمیته انتصابات خود برگزیند.

با این وجود اگر این پیشنهادها عملی شوند باید منتظر تغییرات گسترده در مدیران شبکه‌ها باشیم. حتی خبر می رسد ممکن است پورمحمدی با اتکا به موفقیت فضل‌الله شریعت‌پناهی مدیر فعلی گروه اجتماعی شبکه سه او را به عنوان مدیران یکی از شبکه‌ها انتصاب کند یا شاهد بازگشت محمودرضا تخشید به تلویزیون باشیم. از سوی دیگر امکان قائم مقامی مهدی فرجی مدیر شبکه یک که او هم یکی از بهترین مدیران است، در معاونت سیما وجود دارد.

در این بین برخی از دیگر مدیران نیز هستند که سابقه زیادی در رسانه ملی دارند و پیش بینی می شود سرافراز بخش‌های دیگر را به آنها بسپرد از جمله محمود اشتری که به عنوان مدیر کل صداوسیمای قم وارد سازمان شد و ریاست حوزه ریاست، قائم مقام امور استانهای معاونت سیما، قائم مقام معاونت اداری مالی و قائم مقامی معاونت سیما را برعهده دارد و شنیده شده در پست خطیری چون حراست مشغول به فعالیت شود.

حوزه معاونت صدا نیز از این تغییرات بی نصیب نخواهد ماند و طبق گمانه زنی ها علیرضا نوری، مدیر اسبق رادیو جوان و رادیو ایران و رییس دفتر سازمان صداوسیما در مالزی نیز جزو گزینه‌هایی است که برای معاونت صدا مطرح شده است.

شنیده می‌شود، در مدیریت سرافراز قرار است تنها چند شبکه اصلی داشته باشیم و دیگر شبکه‌ها به عنوان کانال زیرمجموعه آنها قرار بگیرند. به طور مثال شبکه دو شبکه اصلی خواهد بود و پویا یکی از کانال‌های این شبکه است. یا شبکه چهار به عنوان شبکه اصلی و شبکه‌های آموزش و مستند به عنوان کانال در زیرمجموعه آن قرار می‌گیرد.

ضمن اینکه شبکه‌های سه گانه جام جم نیز دیگر در معاونت سیما نخواهند بود و در مجموعه معاونت برون مرزی قرار می‌گیرند.

سرافراز پیش از این محمد اخگری را به عنوان معاون برون مرزی، شاکر طاهری ذی حساب سازمان و مهدی طائب رییس دفتر ریاست برگزیده و امین صدیقی را به عنوان مشاور فرهنگی‌اش معرفی کرده بود.