اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گلایه های یکی از پدران دانش آموزان شین آبادی



اخبار,اخبار اجتماعی ,دانش آموزان شین آبادی

 

اخبار اجتماعی - گلایه های یکی از پدران دانش آموزان شین آبادی

پدر یکی از دانش‌آموزان حادثه‌دیده‌ شین‌آبادی گفت: حتی یک ریال تحت عنوان دیه دریافت نکرده‌ایم.

جلال مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب افزود: وضعیت 12 کودک در آتش سوخته شین‌آبادی در مقایسه با 14 کودک دیگر بسیار وخیم است به نحوی که دیه 300 میلیونی تومانی برای برخی از این کودکان تعلق گرفته ولی ریالی پرداخت نشده است؛ بیمه ایران ادعا می‌کند که مبلغ قابل پرداخت در زمان حادثه دیدن دانش‌آموزان شین‌آبادی در سال 91، 114 میلیون بود، به طور مثال دیه یکی از این دانش‌آموزان را که 250 میلیون تومان است تقسیم بر 2 کرده و عنوان می‌کنند مبلغ 125 میلیون تومان از 114 میلیون تومان مورد تعهد در آن زمان بیشتر بوده است.

وی افزود: هم‌اکنون در سال 93، سقف تعهد بیمه 140 میلیون تومان است و طبق قانون باید به روز حساب شود، اما متاسفانه این بهانه‌ها را مطرح کرده و از پرداخت دیه سر باز می‌زنند.

پدر سیما مرادی در رابطه با وضعیت درمانی فرزندش گفت: در جلسه هیات دولت مطرح کردیم که از وضعیت درمانی این کودکان راضی نیستیم؛ وزیر وقت آموزش پرورش آقای حاجی بابایی به ما قول داده بود که کودکان‌مان را حتی اگر لازم باشد به خارج از کشور اعزام می‌کند ولی به قول خود عمل نکرد؛ امروز حتی کودکان‌مان را به بیمارستان‌های خصوصی منتقل نمی‌کنند.

وی اذعان کرد: از نحوه برخورد پزشکان گرفته تا خدمات پزشکی ارائه شده ناراضی هستیم، بیماران ما را از این اتاق به آن اتاق پاسکاری کرده و تحت عناوین مختلفی مانند کمبود پزشک، کمبود پرستار و نبود تخت از ارائه خدمات خودداری می‌کنند.

وی اظهار کرد: مشکلات زیادی داریم، بیشتر خانواده‌های دانش‌آموزان حادثه دیده جزو افراد فقیر بوده و زیر خطر فقر زندگی می‌کنند، حتی در تامین هزینه‌های ایاب و ذهاب نیز با مشکل مواجه‌ایم، به طوری‌که هر4 ماه یک بار نسبت به پرداخت هزینه‌های ایاب و ذهاب اقدام می‌کنند.

وی با بیان این‌که، "نوبخت" معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دولت قول رسیدگی به وضعیت این کودکان را داده است، اظهار کرد: امیدواریم قول‌های داده شده از سوی دولت تدبیر و امید نیز همانند دولت گذشته فقط در حد حرف نباشد.

پدر یکی از دانش‌آموزان حادثه دیده شین‌آبادی در رابطه با وضعیت روحی فرزند خود گفت: وضعیت روحی 12 کودکی که حال آنها وخیم است مناسب نیست، تقاضا دارم لحظه‌ای تصور کنید که دختر 13 و 14 ساله‌ای که گوش و انگشتان خود را از دست داده و صورتش سوخته است چگونه از نگاه کردن به آینه واهمه دارد!

وی در رابطه با نحوه برخورد مسئولان شهرستانی نیز اظهار کرد: متاسفانه فرماندار پیرانشهر به کودکان حادثه دیده شین‌آبادی نگاهی اجتماعی ندارد، فرماندار پیرانشهر حتی یک بار از این کودکان در خانه‌شان بازدید نکرده، آیا اگر دختر آقای فرماندار دچار حادثه می‌شد، ایشان عملکرد این چنینی داشتند؟! به هر حال امید ما به دولت تدبیر و امید است و تقاضا داریم که مراحل رسیدگی به فرزندان‌مان به طور جدی پیگیری شود. 

اخبار اجتماعی - ایسنا

  


ویدیو مرتبط :
بسته خبری از تجربه تلخ دانش‌آموزان تا گلایه‌های شغل پر زحمت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام جزئیات نظام رتبه بندی معلمان/ پرداخت تمامی حقوق دانش آموزان شین آبادی



اعلام جزئیات نظام رتبه بندی معلمان,رتبه بندی معلمان, آزمون استخدام مربیان پیش دبستانی

اعلام جزئیات نظام رتبه بندی معلمان/ پرداخت تمامی حقوق دانش آموزان شین آبادی

وزیر آموزش و پرورش با تشریح نظام رتبه بندی معلمان گفت: در تلاش هستیم تا با کمک مجلس تعریف معلم در چارچوب مدیریت خدمات کشوری نبوده و نظام رتبه بندی معلمان در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری قرار بگیرد.

به گزارش مهر، حمیدرضا حاجی بابایی در نشست خبری گفت: تدوین نظام رتبه بندی معلمان از 11 ماه قبل با جلسات مشترکی که با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس داشتیم آغاز شد و امروز نظام رتبه بندی معلمان از سوی هیئت دولت تصویب شده است.

وی با بیان اینکه رتبه بندی و جذب معلم دو مقوله تفکیک ناپذیر است، افزود: تحقیقات صورت گرفته به صورت کتابچه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد همچنین همزمان پیشنهاداتی به رئیس جمهور ماده واحده ای به مجلس داده شد چرا که برخی از قسمت ها باید از سوی دولت و مجلس مصوب شود و بخش های دیگر توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی.

به گفته وزیر آموزش و پرورش با توجه به بار مالی نظام رتبه بندی معلمان نامگذاری و نحوه ارتقا باید بخش هایی از آن را دولت مصوب می کرد.

وی درباره اینکه چه بخشهایی را دولت مصوب کرده است، تصریح کرد: رتبه بندی و نحوه جذب در 10 بند، شیوه نامه رتبه بندی حرفه ای شامل تعاریف و اصطلاح، اهداف رتبه بندی، عناوین رتبه ها، مشمولان این نظام، ساختار اجرایی، گروه درسی، شورای گروه، گواهینامه سلامت حرفه ای، ارزشیابی شایستگی های تخصصی از جمله مواردی بود که در دولت مصوب می شد که خوشبختانه این اتفاق افتاد.

حاجی بابایی ادامه داد: در حال حاضر معلم دارای چهار رتبه مربی - معلم، استادیار- معلم، دانشیار- معلم و استاد- معلم است که بر اساس مصوبه دولت آموزش و پرورش سه سال فرصت دارد تا نظام رتبه بندی را اجرا کند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ما از مجلس کمک می خواهیم تا معلم در چارچوب مدیریت خدمات کشوری تعریف نشود که در چارچوب این قانون نظام رتبه بندی معلمان دیده شود که پیشنهاد لازم به دولت برای ارائه لایحه به مجلس داده شده است.

حاجی بابایی اعلام کرد: با تدوین نظام رتبه بندی معلمان جایگاه معلم مشخص است و کسی شرایط تدریس در کلاس را پیدا می کند که مراحل حرفه ای معلمی را در یک دوره شش ماهه برای ورود به کلاس ببیند ضمن آنکه معلمان از این به بعد تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه رجایی و در مواردی خاص از طریق آزمون و کسب گواهینامه حرفه ای استخدام آموزش و پرورش خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: با نظام رتبه بندی معلمان، مهندسی نیروی انسانی در آموزش و پرورش شکل می گیرد و 70 درصد از اعتبارات که برای نظام رتبه بندی هزینه می شود از طریق مهندسی نیروی انسانی صورت می گیرد.

حاجی بابایی گفت: در نظام رتبه بندی معلمان دیگر حقوق مربی- معلم نباید از 80 درصد حقوق مربی- معلم دانشگاه کمتر باشد.

وی در باره عدم تحقق مطالبات فرهنگیان و اضافه کار آنها، افزود: تمامی حقوق و اضافه کار معلمان پرداخت شده است و اگر در استانی با مشکل برخورد کرده اند، به دلیل کوتاهی مدیرکل آن استان بوده است. ضمن آنکه مطالبات تمامی حق التدریسی ها تا پایان فروردین ماه پرداخت شده است.

آزمون استخدام مربیان پیش دبستانی براساس قانون باید برگزار شود

وی در پاسخ به خبرنگاری برای استخدام مربیان پیش دبستانی توضیح داد: آموزش و پرورش بر اساس قانون دو سال فرصت دارد تا آزمون جذب مربیان را برگزار کند به این معنی که آموزش و پرورش باید همزمان با برگزاری آزمون اعلام کند که نیروهای خود را در چه رشته ای، با چه جنسیتی، در کدام مناطق نیاز دارد و پس از آن آزمون را برگزار کرده و افراد می توانند با کسب نمره لازم جذب آموزش و پرورش شوند.

حاجی بابایی با بیان اینکه پیش دبستانی ها همواره در قانون به عنوان نهادی غیر دولتی ذکر شده اند، تصریح کرد: مجلس با تصویب این قانون خواست که آزمون برگزار شود تا اگر کسانی شائبه ای در جذب شدنشان وجود دارد مشکلشان حل شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه آیا این آزمون برای مربیان پیش دبستانی آخرین آزمون کشوری این وزارتخانه است، توضیح داد: این موضوع را نمی توانم تایید کنم چرا که ممکن است یک منطقه یا چندین منطقه در سالهای آینده نیازمند جذب نیرو باشند که در این صورت آزمون سراسری برای همان مناطق برگزار خواهد شد.

وی درباره اینکه موارد خاص جذب نیرو در آموزش و پرورش چه مواردی است، گفت: ممکن است در یک منطقه محروم نیازمند یک یا چند نیرو باشیم که همان شهرستان این موضوع را اعلام کرده و افراد صلاحیت دار در آزمون شرکت می کنند و پس از کسب نمره لازم شش ماه دوره ورود به کلاس را می بینند و بعد از جذب مدارک حرفه ای به عنوان معلم به استخدام آموزش و پرورش در می آیند.

حاجی بابایی در پاسخ به خبرنگار مهر درباره تحقیق و تفحص از آموزش و پرورش که قرار است این هفته در مجلس صورت گیرد، گفت: این موضوع مربوط به خواسته یک نماینده از استان خود است البته حق نمایندگان مجلس است که سئوال پرسیده و یا تحقیق و تفحص کنند ولی من در رفت و آمدهایم به مجلس هیچ تنشی با نمایندگان مشاهده نمی کنم.

تمامی وعده های داده شده به دانش آموزان شین آبادی محقق شده است

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر درباره اعتراض برخی از والدین دانش آموزان شین آبادی و عدم تحقق وعده ها، گفت: من با دو نفر از والدین این دانش آموزان دیدار خصوصی داشته که آنها از من خواستند فرزندانشان در بیمارستان ساسان بستری شوند که بلافاصله در تماس با وزیر بهداشت این اتفاق افتاد.

حاجی بابایی ادامه داد: تمامی هزینه های مربوط به دانش آموزان شین آباد بدون هیچ پیش شرطی به آنها داده می شود. تمامی خواسته هایشان اجرا شده و بر اساس مصوبه دولت فرزندانشان پس از رسیدن به سن قانونی می توانند به استخدام وزارت آموزش و پرورش دربیایند.

وی در پاسخ به خبرنگار دیگری درباره احتمال تعطیل نشدن پنجشنبه ها در دولت یازدهم، تصریح کرد: تمامی اقداماتی که در قالب سند تحول بنیادین در دولت دهم انجام شده است بر اساس قانون تعطیلی پنجشنبه ها نیز مستثنی از این امر نیست ضمن آنکه هیچ دلیلی ندارد تا زمانی که وزیر جدید برنامه های خود را اعلام نکرده تنش در میان دانش آموزان و خانواده هایشان ایجاد کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه خوب آموزش و پرورش در برنامه کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: تمامی کاندیداها سند تحول را به عنوان یک امر حتمی پذیرفته اند. البته ممکن است انتقادهایی به آموزش و پرورش داشته باشند، ما نیز آن را قبول داشته و باید حرکت در جهت اصلاح باشد همان گونه که در سند ابلاغی مقام معظم رهبری از اقدامات خوب آموزش و پرورش همچون راه اندازی دانشگاه فرهنگیان تقدیر شد و امروز بسیار خوشحالم  به همه آنچه که آرمان و آرزویم در این وزارتخانه بوده، رسیده ام.

وی درباره علت عدم اجرای 3-3-3-3 گفت: در مرحله اول نظام آموزشی جدید به شکل 6-3-3- اجرا شد چرا که برای اجرای 3-3-3-3 نیازمند شش سال زمان بودیم و برای جلوگیری از شتابزدگی در گام نخست به این شکل نظام را اجرا کردیم.

حاجی بابایی افزود: اما برای مهرماه امسال 15 تا 20 درصد مدارس به شکل 3-3-3-3 اجرا می شوند و نمی خواهیم مردم دچار اذیت و خستگی شوند.

وزیر آموزش و پرورش درباره تغییر محتوای کتابهای سوم و اول متوسطه و همچنین تامین کتاب نابینایان گفت: تغییر کتاب ها از تابستان سال قبل شروع شده و کتاب معلمان برای دوره ضمن خدمت چاپ شده است، سایر کتابها نیز تا 15 شهریور چاپ و توزیع می شوند. کتاب نابینایان سوم و اول متوسطه نیز به روال سابق تغییر و به خط بریل تدوین و توزیع می شود.

ثبت نام دانش آموزان تا 15 تیرماه به اتمام می رسد

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود توضیح داد: ثبت نام دانش آموزان تا 15 تیرماه باید به اتمام برسد و کلاس بندی دانش آموزان تا پایان مرداد انجام خواهد شد.

حاجی بابایی درباره محدوده های ثبت نام و مشکلات والدین گفت: هدف مدیران جلب رضایت والدین است. گاهی اوقات دو مدرسه در فاصله کم وجود دارد که در چنین مواردی برای جلوگیری از تراکم بهتر است دانش آموزان تقسیم شوند اما در مواردی که مدرسه با خانه فاصله زیاد دارد والدین می توانند با مراجعه به آموزش و پرورش مشکل خود را حل کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در مدارس شهر تهران با مشکلات جدی مواجه هستیم، اظهار داشت: امسال برای مهرماه تعداد 134 تا 135 میلیون جلد کتاب درسی چاپ و توزیع می شود.

حاجی بابایی در پایان در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره دریافت پول به هنگام ثبت نام از سوی مدیران گفت: چهار یا پنج قانون وجود دارد که اولیا می توانند برای کارهای فوق برنامه پول از والدین دریافت کنند البته ضرورتی نیست که این پول به هنگام ثبت نام از اولیا گرفته 

 شود اما اگر انجمن اولیا و مربیان مدرسه برنامه های فوق برنامه را تصویب کند باید پول پرداخ شود ضمن آنکه قوانین مدارس سمپاد، شاهد، هیات امنایی و نمونه دولتی با یکدیگر متفاوت است و هر کدام قوانین خاص خود را دارد.

وی درباره اینکه برخی مدارس نمونه دولتی پول های خارج از میزان تعیین شده دریافت می کنند، گفت: برخی مدارس ممکن است به ازای سرویس ایاب و ذهاب، غذای خوب، سفر زیارتی و ... این پول ها را دریافت کنند. والدین با رضایت کامل و با امضا کردن چک این پول را به آنها می دهند و در چنین مواردی نمی توان کاری از پیش برد. بسیاری از والدین می خواهند برای تحصیل فرزندانشان هزینه کنند./مهر