اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گلایه از «کیهان نخریدنِ» ریاست جمهوری!


مسئولان ذی‌ربط در نهاد ریاست جمهوری، توزیع روزنامه کیهان در این نهاد را ممنوع کردند.

روزنامه کیهان: مسئولان ذی‌ربط در نهاد ریاست جمهوری، توزیع روزنامه کیهان در این نهاد را ممنوع کردند.

این مسئولین ضمن تماس خواستار قطع سهمیه ارسالی کیهان به نهاد ریاست جمهوری شدند و این در حالی است که روزنامه کیهان طی چند دهه اخیر مانند سایر روزنامه‌ها به نهاد مذکور ارسال و توزیع می‌شد. مسئولان مذکور همچنین خواستار قطع ارسال کیهان عربی و انگلیسی شده‌اند.

عجیب اینکه پیش از این خبرهایی مبنی بر تهیه بولتنی جهت‌دار - و بعضا تحریف‌آمیز- درباره نشریات منتقد دولت منتشر شده بود.

مسئولان ذی‌ربط نهاد ریاست جمهوری توضیح نداده‌اند که کدام نگرانی باعث ممنوعیت توزیع کیهان در سطح این نهاد شده و آیا قرار است آن مجموعه کاملا کانالیزه شود؟!


ویدیو مرتبط :
صحبت های جنجالی نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ ریاست جمهوری به گلایه کارمند معلول


در پی انتشار خبری در یکی از سایت‌های خبری در تاریخ 92.5.12 مبنی بر گلایه کارمند معلول (روشندل) نهاد ریاست جمهوری درباره تبدیل وضعیت استخدامی خود در این ارگان، نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد که استخدام وی با مدرک تحصیلی سوم راهنمایی، با توجه به قوانین استخدامی جاری امکان‌پذیر نیست و نامبرده هم‌اکنون به صورت قرارداد انجام کار مشخص در نهاد مشغول بکار است.

خبرگزاری ایسنا: در پی انتشار خبری در یکی از سایت‌های خبری در تاریخ 92.5.12 مبنی بر گلایه کارمند معلول (روشندل) نهاد ریاست جمهوری درباره تبدیل وضعیت استخدامی خود در این ارگان، نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد که استخدام وی با مدرک تحصیلی سوم راهنمایی، با توجه به قوانین استخدامی جاری امکان‌پذیر نیست و نامبرده هم‌اکنون به صورت قرارداد انجام کار مشخص در نهاد مشغول بکار است.

 متن کامل پاسخ نهاد ریاست جمهوری به شرح زیر است:

«بسمه‌تعالی

1- بر اساس ماده 48 از قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1380.11.27 کلیه وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی و شرکت‌های دولتی، که به نحوی از انحا از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند و نیز کلیه موسسات و شرکت‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است مکلفند یکی از فرزندان کارکنان شهید، جانباز بیست و پنج درصد و به بالا و آزاده (اعم از شاغل، فوت شده و یا از کار افتاده) را که واجد شرایط عمومی استخدام می‌باشند علاوه بر سهمیه استخدامی ایثارگران در همان دستگاه استخدام نمایند. بر همین اساس تعدادی از کارکنان مشمول در نهاد فرزندان خود را جهت استفاده از قانون فوق معرفی نمودند.

2- از آنجا که به استناد بند «و» ماده 42 قانون مدیریت خدمات کشوری، دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی از شرایط عمومی استخدام در دستگاه‌های اجرایی می‌باشد، نامبرده دارای مدرک تحصیلی سیکل و فاقد مدرک دانشگاهی است. لذا هرگونه تبدیل وضعیت استخدامی نامبرده فاقد وجاهت قانونی خواهد بود.

3- شایان ذکر است معلولین دارای مدرک دانشگاهی شاغل در نهاد با استفاده از سه درصد سهمیه استخدامی ویژه معلولین مطابق قوانین و مقررات در حال سیر مراحل اداری جهت استخدام هستند.

4- لازم به ذکر است که استخدام ایشان با مدرک تحصیلی سوم راهنمایی با توجه به قوانین استخدامی جاری امکان‌پذیر نیست.

5- مساعدت‌های ممکن در خصوص ایشان انجام شده است و هم‌اکنون به صورت قرارداد انجام کار مشخص در نهاد مشغول بکار هستند.»