اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گلایه‌های پدر کودک آسیب‌ دیده در طوفان تهران


والدین "نیما امانی" کودک 13 ساله آسیب دیده در طوفان سهمگین پایتخت که بر اثر سقوط نمای ساختمان دچار ضربه مغزی شده بود،‌ گفت: تاکنون حدود 4 میلیون تومان از هزینه‌های درمانی مربوط به ام آر آی، سی‌تی اسکن و سایر هزینه‌های مرتبط همچون آژانس و ... که در روند درمان فرزندم هزینه کرده‌ایم، پرداخت نشده است.

خبرگزاری ایسنا: والدین "نیما امانی" کودک 13 ساله آسیب دیده در طوفان سهمگین پایتخت که بر اثر سقوط نمایه ساختمان دچار ضربه مغزی شده بود،‌ گفت: تاکنون حدود 4 میلیون تومان از هزینه‌های درمانی مربوط به ام آر آی، سی‌تی اسکن و سایر هزینه‌های مرتبط همچون آژانس و ... که در روند درمان فرزندم هزینه کرده‌ایم، پرداخت نشده است.

علیرضا امانی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه حتی دو روز گذشته 600 هزار تومان مربوط به سی‌تی اسکن و ام‌آر آی پرداخت کردیم افزود: در دو روز گذشته به ترتیب دو مبلغ 300 هزار تومان که مجموعا 600 هزار تومان می شد مربوط به ام‌آر ای و سی‌تی اسکن فرزندم را در درمانگاه شهرداری منطقه 5 و نیز مرکز تصویربرداری جام جم پرداخت کردیم.

وی همچنین در مورد پرداخت دیه فرزندش خاطرنشان کرد:‌ کسی در مورد دیه پاسخگوی ما نیست. در روزنامه همشهری پس از واقعه طوفان اعلام کردند که هزینه‌های مربوط به خسارات، دیه و غرامت توسط شهرداری پرداخت می‌شود اما ما پس از آنکه به دادگستری شهرستان ری مراجعه کردیم در حالی که در آن‌جا پرونده داریم به ما گفتند که چیزی معلوم نیست و مهندس ناظر و مالک در صورتی که مقصر تشخیص داده شوند باید دیه را پرداخت کنند.

پدر این کودک آسیب دیده در طوفان ادامه داد: به ما گفته‌اند این که دیه بخواهد توسط شهرداری پرداخت شود در حد حرف است و تنها به ما قول‌هایی را در این زمینه داده‌اند.

به گفته امانی بابت هزینه‌های عمل جمجمه، عمل دست و داروهای کودکش هزینه‌ای توسط بیمارستان دریافت نشده است.

امانی با اشاره به اینکه دندان‌های بالا و پایین و دماغ کودکش بر اثر حادثه طوفان پایتخت شکسته شده اظهار کرد: یک عمل دیگر جمجمه نیز پیش رو داریم و تمام مدارک مربوط به جراحات وارده به فرزندم از پزشکی قانونی موجود است و باید کودکم مجددا 20 روز دیگر در بیمارستان برای عمل جراحی دیگرش بستری شود.

مادر نیما امانی نیز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه چند روز قبل از مدیریت بحران شهر برای سرکشی به فرزندش به خانه‌ها مراجعه کرده‌اند گفت: آن‌ها 2 میلیون تومان را تنها با عنوان سرکشی به ما دادند و در این دیدار از فرزندم سرکشی کردند.

به گزارش ایسنا، تشکر سایت شهرداری تهران امروز در خبری از تشکر خانواده نوجوان حادثه دیده توفان از حمایت‌های شهرداری تهران

خبرداده و اعلام کرده است خانواده این نوجوان در جریان عیادت مدیران سازمان مدیریت بحران ضمن تشریح جزییات حادثه و نحوه پذیرش و مداوا در مراکز درمانی ، از توجه و حمایت های رییس شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران تقدیر و تشکر کردند و خواستار تداوم این حمایت ها تا بهبودی کامل فرزندشان شدند.

بر اساس این گزارش، امیر دارابی معاون مالی – اداری و پشتیبانی و علیرضا پناهی - رئیس حوزه ریاست سازمان ضمن دلجویی از خانواده و پرس‌و‌جو از کم و کیف اقدامات انجام شده در طول درمان و نحوه خدمات و حمایت‌های دریافتی تاکید کردند که هماهنگی‌ها و اقدامات لازم را برای تداوم این حمایت‌ها بعمل خواهند آورد.

سایت سما اعلام کرده است که در جریان این عیادت، مادر نوجوان گفته است: حادثه بر اثر سقوط یک قطعه سنگ نمای ساختمان شش طبقه و اصابت آن بر سر فرزندم رخ داده، اورژانس با تاخیر رسید و پذیرش در بیمارستان و رسیدگی پزشکی به فرزندم با مشکلاتی مواجه شد اما در کنار این مسائل با عنایت مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی و نماینده شهرداری تهران حمایت‌های لازم از مراحل درمان فرزندم بعمل آمد و از این بابت از مدیران محترم متشکریم و خواهان تداوم این حمایت‌ها در ادامه درمان فرزندم هستیم.


ویدیو مرتبط :
رفتن داخل طوفان شبیه طوفان تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آسیب طوفان تهران به چند بنای تاریخی


چند بنای تاریخی براثر توفانِ روز گذشته (دوشنبه، 12 خردادماه) در تهران آسیب دیدند.

خبرگزاری ایسنا: چند بنای تاریخی براثر توفانِ روز گذشته (دوشنبه، 12 خردادماه) در تهران آسیب دیدند.

دبیر کمیته‌ پیگیری خانه‌های تاریخی تهران اظهار کرد: براثر طوفان روز گذشته، دیوار تاریخی مسجد امام خمینی (ره) در خیابان 15 خرداد فرو ریخت و به‌دنبال آن، دو نفر زخمی شدند. همچنین موزه‌ی «13 آبان» (استاد صنعتی) بر اثر وزش باد و طوفان آسیب دید.

سجاد عسگری گفت: با توجه به این‌که در سال‌های گذشته، یکی از درها و چند پنجره موزه‌ استاد صنعتی به‌دلیل بی‌توجهی مسوولان همیشه باز بود، ورودی موزه‌ استاد صنعتی که پشت ورودی مترو «15 خرداد» قرار دارد، کنده شد و با توجه به شدت وزش باد، احتمال آسیب دیدن مجسمه‌های استاد صنعتی نیز وجود دارد.

او افزود: ساختمان روزنامه‌ «اطلاعات» در خیابان «خیام» نیز در طوفان تهران تهدید شد؛ با توجه به انجام عملیات ساختمانی در ساختمان کناری که در حال زدن سقف کاذب بود، وزش باد سبب فرو ریختن سقف شد و احتمال ریختن آن روی ساختمان قدیمی روزنامه‌ی «اطلاعات» وجود داشت.