اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گفت وگوی ظریف و نخست وزیر لبنان


محمد جواد ظریف وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای دیداری رسمی از لبنان در بیروت به سر می برد در نخستین برنامه خود با تمام سلام نخست وزیر این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

خبرگزاری ایرنا: محمد جواد ظریف وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای دیداری رسمی از لبنان در بیروت به سر می برد در نخستین برنامه خود با تمام سلام نخست وزیر این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

 در این دیدار که ساعتی بعد از ورود ظریف به بیروت در کاخ نخست وزیری لبنان برگزار شد و اعضای هیات ایرانی و محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز حضور داشتند، دو طرف در باره راه های گسترش و تقویت همکاری های تهران و بیروت در همه زمینه ها گفت وگو کردند.

ظریف عصر سه شنبه در راس هیاتی و در اولین ایستگاه از دور دوم سفرهای منطقه ای خود بعداز توافق هسته ای با گروه 1+5 برای دیدار و گفت وگو با مقامات رسمی و حزبی لبنان وارد بیروت پایتخت این کشور شد.

وی در گفت وگو با خبرنگاران در پاویون فرودگاه رفیق الحریری بیروت تاکید کرد: بار دیگر از کشورهای مسلمان منطقه می خواهم برای تامین منافع دولت ها و ملت های منطقه به دعوت ایران برای گفت وگو و همکاری پاسخ مثبت دهند.

وزیر امور خارجه ایران اظهارداشت که توافق هسته ای یک فرصت تاریخی در منطقه فراهم کرده تا بتوانیم ضمن مقابله با چالش ها و تهدیدهای خطرناکی مانند رژِیم صهیونیستی و تروریسم بتوانیم با یکدیگر همفکری، تشریک مساعی و همکاری کنیم.

وی گفت: امیدوارم در طول اقامتم در لبنان با مسئولین مختلف لبنانی درباره صلح و امنیت در منطقه و همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و لبنان در منطقه به عنوان دو کشور دوست و برادر صحبت کنم تا بتوانیم زمینه های همکاری بین دو کشور را گسترش بدهیم.

گفت وگو با نبیه بری رییس مجلس، جبران باسیل وزیر امور خارجه ، دیدار با مسئولان گروه های فلسطینی مقیم لبنان و کنفرانس خبری از دیگر برنامه های اعلام شده دومین سفر ظریف در مقام وزیر امور خارجه دولت یازدهم ایران به لبنان اعلام شده است.

ظریف دهه سوم دی ماه سال 1392 نیز به عنوان وزیر امور خارجه دولت یازدهم به لبنان سفر کرده است.

وی درسفر گذشته خود به لبنان با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله دیدار و گفت وگو کرده بود.

وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است فردا چهارشنبه در پایان سفر به لبنان، بیروت را به مقصد دمشق برای گفت وگو با مقامات ارشد سوری ترک کند.

وی قرار بود قبل از بیروت عازم ترکیه شود که این سفر به زمانی دیگر موکول شد.

سفر به پاکستان، هند و روسیه از جمله برنامه های کاری چند روز آینده دکتر ظریف اعلام شده است.


ویدیو مرتبط :
گفت وگوی متفاوت با فرهاد ظریف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تماس تلفنی ظریف با وزیر خارجه لبنان



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,انفجار در بیروت

 

اخبار سیاست خارجی - تماس تلفنی ظریف با وزیر خارجه لبنان

وزیر خارجه ایران در تماس با همتای لبنانی‌اش حمله تروریستی در مقابل رایزنی فرهنگی ایران در بیروت را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با جبران باسیل، وزیر امور خارجه جدید لبنان، با ابراز تاسف و تسلیت به مناسبت شهادت چند تن از اتباع لبنانی در جریان انفجار امروز در مقابل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت، این اقدام تروریستی را محکوم کرد و با ابراز هم‌دردی بر ضرورت مقابله با این‌گونه اقدامات تروریستی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه لبنان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابراز تاسف از این اقدام تروریستی و با تشکر از حمایت همیشگی جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم لبنان اظهار کرد: دولت لبنان خود را متعهد به پیگیری این موضوع و حمایت و حفاظت از مراکز دیپلماتیک می‌داند.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا