اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گفت‌وگوی جنجالی بازیکن صرب پرسپولیس


هافبک سابق پرسپولیس گفت: ‌علی دایی به من می‌گفت یا قراردادت را با باشگاه فسخ کن یا هر روز دور زمین بدو که من سه ماه این کار را انجام می‌دادم.

خبرگزاری فارس: هافبک سابق پرسپولیس گفت: ‌علی دایی به من می‌گفت یا قراردادت را با باشگاه فسخ کن یا هر روز دور زمین بدو که من سه ماه این کار را انجام می‌دادم.

مارکو سپانوویچ، هافبک دفاعی اهل مونته‌نگرو که در تیرماه سال جاری به پرسپولیس پیوسته بود قبل از آنکه تهران را ترک کند با خبرنگار خبرگزاری فارس درباره مسائل مختلف گفت‌وگو کرد.

این فوتبالیست اروپای شرقی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا در فصل حاضر تنها در یک یا دو بازی به میدان رفت گفت:هواداران می‌خواهند این را بدانند، اما من خودم هم دوست دارم دلیل این موضوع را بدانم.

سپانوویچ در ادامه درباره حضورش در تمرینات پرسپولیس و اینکه آیا انگیزه‌اش از سخت‌کوشی‌اش در تمرینات دریافت مبلغ قراردادش بوده گفت: «من یک بازیکن خارجی هستم. برای تعطیلات به اینجا نیامده‌ام. باید بازی می‌کردم، اما تنها در یک بازی به کار گرفته شدم.»

وی افزود:من وقتی که تنها در یک مسابقه بازی کردم با علی دایی صحبت کردم و او هم با آقای رویانیان صحبت کرد که ایشان هم گفته بود مارکو می‌تواند در صورت تمایلش برود. ما تلاش کردیم توافق کنیم، اما توافق حاصل نشد، چون آنها چیزی که من می‌خواستم را نخواستند و من به آنها گفتم اگر توافق شود من حاضرم در اینجا بمانم.

این بازیکن اروپایی که هنگام عقد قرارداد بیستمین پرسپولیسی از اروپای شرقی لقب گرفته بود تأکید کرد:من یک بار دیگر تکرار می‌کنم برای تعطیلات اینجا نیامده بودم و می‌خواستم پولم را بگیرم. اما من اینجا خوشحال نبودم چون فقط در یک بازی به میدان رفتم. اما پرسپولیس باشگاهی واقعا بزرگ با هواداران عالی است. پرسپولیس یکی از بزرگترین باشگاه‌ها، نه تنها در ایران بلکه در کل آسیا است اما به هر حال زندگی اینطور است و علی دایی به من گفت اگر نمی‌خواهی قراردادت را فسخ کنی، هر روز دور زمین بدو.من هم یک بازیکن حرفه‌ای هستم و به مدت سه ماه هر روز به دویدن ادامه  می دادم!

هافبک دفاعی 30 ساله پرسپولیس درباره اینکه عده‌ای از منتقدانش او را یکی از بدترین خرید‌های پرسپولیس در فصل جاری می‌دانند گفت :در این مورد خودم را مقصر نمی‌دانم. من از یک کشور دیگر به ایران آمده بودم و برای داشتن عملکردی بهتر به فرصت و زمان نیاز داشتم.

سپانویچ گفت: «اگر اشتباهی صورت گرفته باشد و من تنها در یک بازی به کار گرفته شدم. من مقصر نیستم بلکه فکر می‌کنم مربی مقصر است که من را آورده و از من پرسیده می‌خواهی در پرسپولیس بازی کنی یا نه. او از من خواست که قرارداد امضا کنم. من واقعاً مقصر نیستم، اگر من بازی کرده بودم و بد بازی کرده بودم، موردی نبود. اما من فقط در یک بازی به کار گرفته شدم و خوب بازی نکردن در بازی اول امری طبیعی است.»

بازیکن پرسپولیس در ادامه تصریح کرد: در صورتی که مبلغ قراردادم را دریافت نکنم، از پرسپولیس به فیفا شکایت خواهم کرد.

سپانوویچ ضمن اشاره به اینکه تهران را ترک می‌کند، گفت:اینکه من در تهران نیستم، به معنی این نیست که نمی‌توانیم با مسئولان باشگاه به توافق برسیم.

وی تأکید کرد در صورتی که با تیم پرسپولیس به توافق برسد شکایتی صورت نخواهد گرفت: اگر توافق باشد باز تکرار می‌کنم من در اینجا نخواهم بود اما همیشه برای توافق در دسترس هستم. اما اگر پول من را ندهند من باید به فیفا بروم، چون می‌دانید که این یک امر طبیعی است. من نمی‌خواهم پولم را از دست بدهم.

هافبک دفاعی پرسپولیس درباره عملکرد ضعیف پرسپولیس در فصل جاری گفت: «همان‌طور که می‌دانید من در کشورهای زیادی بازی کرده‌ام. من در آن کشورها خیلی از اوقات اگر باشگاه پول نداشت را نمی‌فهمیدم. پرسپولیس باشگاه بزرگی است و ما در تمام فصل پول نداشتیم. ما در نیم فصل اول قهرمان شدیم و بعد از آن وقتی نیم فصل دوم شروع شد و ما به رده‌های پایین‌تر رفتیم. اما به من بگویید، چطور می‌شود بدون پول قهرمان شد؟»

هافبک دفاعی پرسپولیس از مسئولان پرسپولیس انتقاد کرد و درباره دریافت پول، به زبان فارسی گفت: آنها می‌گفتند «فردا، پس فردا و فرداهای دیگر...». مسئولان پرسپولیس دائما وعده می‌دادند پول‌های بازیکنان صد در صد هفته آینده پرداخت می‌شود.

وی در  پاسخ به  این سوال که گفت شما خوب فارسی صحبت می‌کنید: «این را یاد گرفتم چون همیشه می‌شنیدم.»

این بازیکن صرب‌تبار تأکید کرد که در همه جای دنیا در صورتی که مشکلات مالی برای مدتی وجود داشته باشند حل و فصل می‌شوند. من مطمئنم پرسپولیس بهترین تیم در ایران است و امیدوارم که آنها قهرمان شوند.

سپانویچ اینکه اعتصابات اخیر اثری در عملکرد پرسپولیس داشته است را رد کرد و گفت که مشکلات مالی مهم‌ترین مشکل پرسپولیس هستند. اگر ما سر موقع پول می‌گرفتیم پرسپولیس قهرمان می‌شد. بدون پول هیچ تیمی قهرمان نمی‌شود. این را من هرگز در زندگی‌ام ندیده‌ام.

هافبک دفاعی پرسپولیس درباره اینکه تا کنون هیچ مصاحبه‌ای انجام نداده گفت من هنگام حضور در ایران به مدیر برنامه‌هایم گفتم نمی‌خواهم تا زمانی که بازی نکرده‌ام در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها باشم.

سپانویچ تأکید کرد: این کار حرفه‌ای نبود. اینکه من وقتی بازی نمی‌کردم مصاحبه می‌کردم حرفه‌ای نبود. من یک قانون را در زندگی‌ام یاد گرفتم. من می‌خواهم مصاحبه کنم و به حرفهای روزنامه‌نگاران گوش کنم اما باید این کار را در زمان مناسب انجام دهم.

بازیکن پرسپولیس در پایان تاکد کرد:  در اینجا از بخت مناسب برخوردار نبوده و یک سال زندگی‌اش را از دست داده است؛ اما زندگی همین است و من برای پرسپولیس و بازیکنان این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم. بازیکنان پرسپولیس واقعاً عالی هستند. کسانی که در پرسپولیس کار می‌کنند بسیار دوست‌داشتنی بودند و با من رفتار دوستانه‌ای داشتند. من طی هشت ماهی که در اینجا بودم هیچ مشکلی نداشتم.


ویدیو مرتبط :
مبین میردورقی بازیکن جنجالی پرسپولیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گفت‌وگوی خواندنی با سرپرست جنجالی پرسپولیس/ شیرینی: استقلال از ریشه مشکل داشت



محمد رویانیان , باشگاه پرسپولیس

گفت‌وگوی خواندنی با سرپرست جنجالی پرسپولیس/ شیرینی: استقلال از ریشه مشکل داشت

من در این مملکت چه‌کاره هستم که بتوانم ارز مرجع بگیرم و ماشین وارد کنم؟

در 14سالگی کارگری یک مغازه طلافروشی را شروع کرد، در 20سالگی با لباس بلوچ به افغانستان طالبان سفر می‌کرد و جنس به ایران می‌آورد،‌ در 34سالگی مشاور رئیس ستاد سوخت بود و در 36سالگی سرپرست پرهوادارترین تیم فوتبال ایران.

 

به دنیاآمده محله درخونگاه و گذرلوطی صالح است. آن‌طور که خودش می‌گوید به‌شدت فراموشی دارد و گاهی فراموش می‌کند دو فرزندش چندساله هستند. کیف مخصوص کلیدهای محبوبش را دارد و هر روز بیش از 100دسته کلید با خودش حمل می‌کند. تلفن همراه او 850مرتبه در یک روز زنگ‌خور دارد و بالاخره این‌که به ادعای خودش، یک ریال هم برای باشگاه پرسپولیس از جیب هزینه نکرده است.

مجله تماشاگر با سعید شیرینی، پرپرست پرحاشیه پرسپولیس گفت‌وگویی جالب انجام داده که متن کامل آن شنبه در این مجله منتشر می‌شود و این گزیده‌ای از آن است: «دوره راهنمایی در بین دوستانی قرار گرفتم که پرسپولیسی بودند. من هم قرمز شدم. الان هم خوشحالم که این اتفاق افتاد. فکر می‌کنم اگر کسی فوتبال را درست و حسابی نگاه کند، باید پرسپولیسی شود. تعارف که نداریم، استقلال از ریشه مشکل داشت. تیمی که مردمی نبود و دربار ساخته بود»:


شما ماشین را با ارز مرجع وارد می‌کنید، به بازیکنان با قیمت بازار می‌فروشید و آن‌ها همین را در بازار با قیمت کارخانه رد می‌کنند. قبول دارید؟
متوجه نمی‌شوم. اصلا چرا باید این پروسه طی شود؟

شما یک ماشین را با 30میلیون وارد ایران می‌کنید، بعد به ازای قیمت بازاری این ماشین یعنی مثلا صد میلیون تومان به بازیکن تحویل می‌دهید اما بازیکن در بازار آزاد مجبور است آن را 90میلیون تومان آب کند.
اصلا صحت ندارد. مملکت حساب و کتاب دارد. مگر می‌شود یک نفر بتواند با ارز مرجع ماشین وارد کند آن هم به تعداد بالا؟

از تعداد ماشین‌ها اما چیزی نگفتیم.
من کلی عرض می‌کنم. ریال به ریال این‌ها حساب و کتاب دارد. طریقه مصرف ارز مرجع حتما جایی هست که ثبت شود. من در این مملکت چه‌کاره هستم که بتوانم ارز مرجع بگیرم و ماشین وارد کنم؟

شما نه، اما دوستان‌تان شاید شناخته‌شده‌تر باشند.
اگر منظورتان آقای رویانیان است که اصلا چنین چیزی نیست. آقای رویانیان یک‌ریال تا به حال از این طریق برای باشگاه نیاورده است. شما بروید همه مبادی ورودی گمرک در ایران را چک کنید. اگر یک جنس به نام رویانیان یا شیرینی یا باشگاه پرسپولیس وارد ایران شده باشد، بیایید هرچه می‌خواهید بگویید.

به نام نفر سومی هم نبوده؟ این‌ها شایعاتی است که مطرح است. مثلا می‌گویند یک خانم به نمایندگی از باشگاه خریدها را انجام می‌داده است.
اصلا. اسم این خانم را بگویید ببینیم چه کسی بوده که به نام باشگاه رفته تخلف کرده. ماجرای مدیریت باشگاه مثل ماجرای زندگی بروسلی است. این همه کار کردیم هنوز خیلی‌ها دنبال قاتل بروسلی هستند./قانون آنلاین