اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گفتگو با خانم خلبانی که کارآفرین شده است+تصویر



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

کارآفرینی هوانوردی/ گفتگو با خانم خلبانی که کارآفرین شده است

کاپیتان فهیمه احمدی دستجردی می گوید: خلبانی از مشاغل سخت محسوب می شود اما من آن را سخت نمی دانم. برای خانم ها این حرفه بیشتر یک آرزوی دست نیافتنی است اما من می خواهم بگویم این گونه نیست چون من به این آرزو رسیدم پس دست یافتنی است.

پرواز رویای کودکی اش بود و شد اولین مهندس پرواز زن ایرانی. چنین جایگاهی نه در ایران که در تمام خاورمیانه و بسیاری از نقاط جهان در تسخیر مردان است و این زن جوان این قاعده را در ایران بهم زده است. شاید باورتان نشود ، اما 33 سال بیشتر ندارد اما صحبت از 3000 ساعت پرواز می کند آن هم با توپولف. دومین نمایشگاه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار، سالن 8 غرفه جامعه بانوان صنعت هوانوردی ایران پای هر زنی را سست می کند، چرا که پرواز رویای هرانسانی است. او را کاپیتان فهیمه احمدی دستجردی صدا می زنند؛

از آسمان تا کارآفرینی روی زمین ، چطور ؟ در نمایشگاه چه می کنید ؟
فارغ‌التحصیل رشته مهندسی پرواز و دارای لیسانس در رشته هوانوردی هستم . نوجوان كه بودم، حس كردم دوست دارم از دنیا رها باشم. دلم می‌خواست خلبان باشم. همین‌طور هم شد. تحصیل در دانشگاه هوانوردی را از سال 1382 و با خواندن دروس رشته مهندسی پرواز آغاز كردم . بعدتر دوره‌های آزاد دیسپچری، تعمیر و نگهداری هواپیما، آموزش پرواز با چتر و سقوط آزاد را هم گذراندم تا به عنوان مهندس پرواز هواپیمای توپولوف 154 انتخاب شدم. دوره‌های لازم برای رسیدن به كاپیتان (خلبان یك) شدن را گذراندم وسپس سازمانی به نام «جامعه بانوان صنعت هوانوردى ایران» كه كارش رسیدگی به نیازهای زنان شاغل در صنعت هوانوردی ایران است را تاسیس کردم . امروز هم اینجا هستم تا کمک کنم به همه بانوان دارای شرایطی که رویای پرواز دارند و می خواهند در آسمان باشند .

چه اهدافی را در سازمان مردم نهاد جامعه بانوان صنعت هوانوردی ایران دنبال می کنید ؟
اول اینکه دوست دارم تا راهی برایم گشوده شود برای کمک به بانوان با انگیزه. ارتقاء آگاهی و بینش جامعه زنان و توانمند کردن آنها از اهداف جامعه بانوان صنعت هوانوردی و من است . شناسایی توان علمی، فنی ومهارتی اعضای جامعه و هدایت آنها به مراکز مورد نیاز کشور از دیگر اهداف ماست . در این راستا از برگزاری سمینارها و همایش ها دریغ نخواهیم کرد .

کارآفرینی و ایجاد اشتغال در غرفه شما و جامعه بانوان صنعت هوانوردی ایران چه جایگاهی دارد؟
ما از تمام دختران ایرانی و بانوانی که علاقه به این حرفه داشته باشند و از سلامت جسم و روح برخوردار باشند حمایت می کنیم و آنها را راهنمایی کرده و آموزش می دهیم . البته بخشی از اقدامات لازم را سازمان هواپیمایی کشور انجام می دهد .

نظر شما خانم ها با داشتن کدام شاخص می توانند وارد حرفه پروازی شوند؟
اولین گام را علاقه مندی می دانم. بعد شناخت توانمندی های خود. باید اول توانمندی های لازمه یک شغل را پیداکنیم، اگر آن توانمندی ها وجود داشت می توان به سمت آن حرفهرفت و آن را ادامه داد . هر کسی می داند که تا چه حدی می تواند از خودش انتظار داشته باشد مثال خلبانی از مشاغل سخت محسوب می شود اما من آن را سخت نمی دانم. برای خانم ها این حرفه بیشتر یک آرزوی دست نیافتنی است اما من می خواهم بگویم این گونه نیست چون من به این آرزو رسیدم پس دست یافتنی است و بقیه هم می توانند با تلاش و پشتکار به این آرزو برسند.

 

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویر: شکلک خانم وزیر!



تصویر: شکلک خانم وزیر!

تابناک

 

  اخبار سیاسی,اخبار ایران,اخبار سیاسی روز