اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گفتگو با بازیگر ایرانی و قهرمان تای بوکس


کارگردان مطرح آلمانی هانس بوکینگ فیلم سینمایی «زندانی‌ها» را با موضوع ابونیدال فلسطینی از 10 مهر کلید می زند.

خبرگزاری صبا: کارگردان مطرح آلمانی هانس بوکینگ فیلم سینمایی «زندانی‌ها» را با موضوع ابونیدال فلسطینی از 10 مهر کلید می زند.

انوشیروان محسنی بازیگر سینما در گفتگو با ما ؛ گفت: از سوی کارگردان مطرح آلمانی «هانس بوکینگ» برای کار دعوت شده و قرار است از 10 مهر این فیلم کلید بخورد.

«زندانی‌ها» با دعوت هانس بوکینگ از 10 مهر کلید می‌خورد/ برای اعتبار نام ایران در عرصه جهانی همه تلاشم را می‌کنم

این بازیگر ایرانی الاصل مقیم اتریش در خصوص اثر جدیدش گفت: این اثر «زندانی‌ها» نام دارد و درباره ابونیدال فردی اهل رام‌الله است که با دو نفر فلسطینی دیگر در سال 1985 در فرودگاه وینا 15 اسرائیلی را به همراه دو پلیس اتریشی به رگبار بست. دو نفر همراهش کشته شدند و او بعد از اصابت گلوله به پایش دستگیر و در زندان «اشتین» که بدترین زندان اتریش است زندانی و سپس به حبس ابد محکوم می‌شود. 5 سال بعد ابونیدال در آشپزخانه زندان آشپز و دو همکار خانم او را به مدت 48 ساعت  گروگان می‌گیرد.

وی ادامه داد: فیلم از این صحنه شروع می‌شود و با فلاش بک صحنه‌های کشتن اسرائیلی‌ها در فرودگاه را نشان می‌دهد. در صحبت‌هایی که بین او و گروگان‌ها رد و بدل می‌شود، معلوم می‌شود عضویت او در  P.L.O و کشتن اسرائیلی‌ها به دلیل کشته شدن پدر و مادرش در بمب‌گذاری فلسطین و نیز به گلوله بستن دخترش در جلوی چشمان وی توسط آن‌ها بوده است. بعد از این قسمت است که ابونیدال با حرف‌های گروگان‌ها مبنی بر اینکه ما چه گناهی کرده‌ایم و تو هم مرتکب همان اقدام اسرائیلی‌ها شده ای متنبه شده و از آشپزخانه بیرون می‌آید و توسط گاز اشک آوری که نیروهای زندان به چشمانش می‌زنند مهار می‌شود.

محسنی در مورد پیام فیلم «زندانی‌ها» گفت: در واقع پیام فیلم «زندانی‌ها» این است که با وجود قتل توسط یک انسان ذاتا در او درستی وجود دارد و به جهت شرایط مختلف دچار این عمل شده است.            

 بازیگر «شاخ کرگدن» گفت: حامی و تامینن کننده هزینه تولید این فیلم رادیو و تلویزیون اتریش است. سه سال برای خلق این فیلمنامه زمان و تلاش صرف شد و متن فیلمنامه حاصل گفت و گو با ابونیدال در زندان است.                             

 محسنی در ادامه افزود: من با ابونیدال چند جلسه‌ای را در زندان صحبت کردم. او در زمان ارتکاب جرم ۲۳ ساله بوده است، با وجود اینکه پیر شده اما هنوز سالم، ورزیده و در زندان دارای اعتبار میان زندانیان است.                                             

قهرمان چهار دوره تای بوکس جهان درباره چگونگی بازی در «زندانی‌ها» گفت: در دیدار و گفتگوهایم با ابونیدال به ریزترین جزییات رفتاری او توجه و دقت داشتم تا بتوانم در بازی، آنها را برای مخاطب ملموس کنم. دختر او در کنارش جان داد و به من در حالی که می‌گریست گفت در آن زمان همه وجودم پر از اشک و احساس پدرانه بود.                          

محسنی در پایان گفت: همه تلاسم را برای به تصویر کشیدن صحنه کشته شدن دختر ابونیدال و احساسات او می کنم به خصوص که این صحنه جزو بهترین صحنه‌های فیلم است.افتخارم سر بلندی ایران است و برای اعتبار نام ایران در عرصه جهانی همه تلاشم را می کنم.

انوشیروان محسنی که  فیلم‌هایی چون  «شیرین غیرتِ خواهرِ من»، «رقص آخر»، «دلاور»، «قصر مرکن اشتین» و «شاخ کرگدن» محسن محسنی نسب را در کارنامه  دارد چندی پیش فیلمنامه «شب‌های طولانی» به او پیشنهاد شد اما وقتی روز فیلمبرداری رسید  فیلمنامه دیگری به او داده شده که درآن به مردان و زنان ایرانی  توهین شده  بود،  فیلمنامه را پاره و جلوی آنها ریخت. وقتی متوجه شد سرمایه گذار عربستانی پشت این ماجراست خونش از توهین به ملت ایران به جوش آمد،  او را سر جای خود نشاند و از او شکایت کرد. رفتار محسنی باعث شده آن‌ها این روزها فیلمبرداری را با وجود کناره گیری وی، بدون توهین به ملت ایران بسازند.


ویدیو مرتبط :
گفتگو با مهدی قربانی - قهرمان بوکس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ قهرمان سابق بوکس جهان و بازیگر فیلم "راکی 5" بر اثر ایدز



مرگ قهرمان سابق بوکس جهان,تامی موریسون

مرگ قهرمان سابق بوکس جهان و بازیگر فیلم "راکی 5" بر اثر ایدز

تامی موریسون قهرمان سابق سنگین وزن بوکس جهان در سن 44 سالگی درگذشت.

گفته می‌شود موریسن که سابقه بازیگری سینما نیز داشته است بر اثر بیماری ایدز درگذشته است اما رسما چیزی عنوان نشده است.

همسر وی اعلام کرده او به خاطر سندرم میلرفیشر درگذشته است. این در حالی است که در سال 1996 اعلام شد وی مبتلا به ایدز است درست زمانی که این بوکسور 27 ساله بود. البته حدود 10 سال بعد اعلام شد که آزمایشی که تشخیص داده بود او به اچ آی وی مبتلا است، اشتباه بوده است اما بر سر این موضوع و صحت تستهای انجام شده اختلاف نظرهایی وجود داشت.

البته در سال 2011 نیز وقتی کمیسیون بوکس کبک کانادا به وی اعلام کرده بود که برای مسابقه دادن باید آزمایش ایدز بدهد، موریسون از این کار خودداری کرده بود.

 

مرگ قهرمان سابق بوکس جهان,تامی موریسون
تامی موریسون در نبرد با جرج فورمن


مادر او نیز ماه پیش در گفت‌وگو با شبکه Espn اعلام کرده بود که فرزندش به خاطر ایدز در حال مردن است.

موریسون در سال 1990 پا به عرصه بازیگری هم گذاشت و به همراه سیلوستر استالون در فیلم راکی 5 بازی کرد.

موریسون آمریکایی در دوران مبارزه‌اش 48 برد و سه باخت داشت که 42 برد آن ناک‌اوت بوده است. او در سال 1993 نیز عنوان WBO سنگین وزن جهان را با شکست دادن جورج فورمن افسانه‌ای به دست آورده بود.

موریسون دو بار نیز در سال‌های 2006 و 2007 نیز مسابقه داده بود. این در حالی بود که این بوکسور در روزهای آخر زندگی‌اش شرایط وخیمی داشته است. /ایسنا