اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گفتگوی کوتاه شاه و آیت الله مکارم درسال 35


در روزنامه اطلاعات سه‌شنبه هفتم فروردین 1335 در صفحه‌ 14 به برندگان جایزه کتاب سال و دیدار آنان با محمدرضا پهلوی اشاره شده است.

پارسینه: در روزنامه اطلاعات سه‌شنبه هفتم فروردین 1335 در صفحه‌ 14 به برندگان جایزه کتاب سال و دیدار آنان با محمدرضا پهلوی اشاره شده است.

با اشاره به این مطلب، در ادامه به بازنشر این مطلب پرداخته است. این مطلب بدین شرح است:

جایزه بزرگ سلطنتی طبق معمول به بهترین تصنیفات سال تعلق گرفت و در این رشته آقای ناصر مکارم شیرازی مصنف کتاب فیلسوف‌نماها برنده شناخته شد.

ناصر مکارم شیرازی، از محصلین حوزه علمیه قم می‌باشد که در بین اقران باطلاع و ابتکار و مجاهدت در تحقیق و تتبع معروف است. روز اول فروردین، هنگامی‌که برندگان جایزه سلطنتی برای دریافت جوائز خود شرفیاب شدند، اعلیحضرت از آقای مکارم شیرازی سؤال فرمودند که «شما از کجا به این فکر افتادید؟» آقای مکارم شیرازی توضیح داد که از چندی به این‌طرف در حوزه علمیه قم عده‌ای از طلاب علوم به‌ مطالعه در باب مکاتب فلسفی همت گماشته و بخصوص در اطراف مکتب ماتریالیسم که اساس مکتب کمونیسم می‌باشد به مطالعه و تحقیق پرداخته‌اند.

این نهضت فلسفی بوسیله حجت‌الاسلام آقای سیدمحمدحسین طباطبائی تدریجاً پایه‌گذاری شده که آقای ناصر مکارم شیرازی نیز یکی از شاگردان تربیت‌یافته مکتب معظم‌له می‌باشد.

کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم که سال گذشته برنده جایزه سلطنتی شد تصنیف حجت‌الاسلام طباطبائی تبریزی بود که مشتمل بر پنج جلد خواهد بود و دو جلد آن از طبع خارج و جلد سوم آن تحت طبع می‌باشد. کتاب «فیلسوف‌نماها» تألیف آقای ناصر مکارم شیرازی که برنده جایزه اول سلطنتی سال گردید به سبک رمان نگارش یافته و مکتب کمونیسم را از جنبه فلسفی مورد تجزیه و تحلیل و انتقاد قرار داده است.»

بر اساس این گزارش، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی متولد 1305 در شیراز بوده و از مراجع تقلید شیعه ایرانی است.


ویدیو مرتبط :
سخنرانی کوتاه و زیبای آیت الله مکارم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی



 

 

آيت الله مکارم: نظام اسلامي به برکت خون شهيدان جاويدان مانده است.

 


آیت الله مکارم شیرازی

 

 

قم- حضرت آيت الله "ناصر مکارم شيرازي" از مراجع عظام تقليد گفت:نظام اسلامي به برکت خون شهيدان و انسانهاي جهادگر و عظيم الشان ماندگار و جاويدان باقي مانده است.

 

 

به گزارش ايرنا، وي در پيامي به مناسبت اولين همايش پيشگامان بصيرت و مدافعان ولايت درقم بيان کرده است: درتاريخ ملت هاي جهان روزهاي سخت و حوادث و اتفاقاتي پيش مي آيد که بدون نثار خون و تقديم قربانيان بسيار خطرها برطرف نمي شود و اهداف بزرگ و مقدس محفوظ نمي ماند.

 

 

وي در اين پيام افزوده است: شهيدان به عنوان اشخاص مجاهدي که براي اين اقدام داوطلب مي شوند ،در حقيقت همان کساني هستند،که اسلام و اهداف مقدس آن را محافظت مي کنند.

 

 

آيت الله مکارم شيرازي با بيان روايتي از پيامبر گرامي اسلام حضرت محمد مصطفي (ص)در اين باره آورده است: بنا به اين روايت هنگامي که يک نفر تصميم بر عزم به ميدان جنگ مي کند، آتش جهنم از او دور مي شود و هنگامي که سلاح خود را بر مي دارد فرشتگان بر او افتخار کرده و هنگامي که از همسر و فرزند خود خداحافظي مي کند همه گناهان او پاک مي شود.

 

 

در بخش ديگري ازاين پيام آمده است: از اين لحظه به بعد فقط آنچه که براي او است، همه نوشتن ثواب و پاداش از جانب خداوند متعال است و هر روز حضور شهيد در ميدان جنگ و جهاد به اندازه عبادت هزار عابد نيکوکار براي او پاداش منظور مي شود.

 

 

آيت الله مکارم شيرازي دراين پيام ادامه داده است: هنگامي که تصميم مقابله با دشمن را مي گيرد ، هيچ کدام از مردم جهان قادر به وصف پاداش مضاعف آن نيستند،و هنگامي که کار به نبرد تن به تن و شمشير و نيزه مي کشد ،فرشتگان اطراف آن را احاطه مي کنند و مي گويند، بهشت واقعي اين جا است.

 

 

وي دراين پيام ضربه هاي شمشير دشمن را بر بدن شهيد گواراتر از نوشيدن آب خنک در روز گرم تابستان توصيف کرده و افزوده است : شهيد از روي مرکب خود هنوز به زمين نرسيده خداوند همه نعمت هاي فراوان مادي و معنوي را در اختيار او قرار مي دهد.

 

 

آيت الله مکارم شيرازي افزود : هنگامي که به زمين رسيد نعمت هايي از طرف خداوند به او داده مي شود که نه هيچ گوشي شنيده و نه چشمي ديده و نه به قلب هيچ انساني راه يافته است.

 

 

درقسمت ديگري ازاين پيام آمده است: خداوند بر طبق فرمايش پيامبر از اين زمان سرپرستي خانواده و بستگان آن شهيد را برعهده مي گيرد و مي فرمايد، هرکس که آنها را خشنود کند مرا خشنود کرده و هر کس آنها را خشمگين کند مرا خشمگين نموده است.

 

 

آيت الله مکارم در بخش ديگري از پيام خود تصريح کرده است : خانواده هاي شهيدان و به ويژه پدران آنها بايد نسبت به اينکه چنين هداياي ارزشمندي را به درگاه خداوند ارزاني داشته اند ،افتخار کنند.

 

 

وي همچنين با تبريک به مناسبت دهه ولايت خطاب به والدين شهيدان و مردم متدين قم و همچنين دست اندرکاران برگزاري اين همايش بيان کرده است: قدر ومنزلت شهيدان بايد حفظ شود ،چرا که شهيدان زندگاني جاويدانند که در نزد خداوند متعال صاحب مقام بوده و روزي مي خورند.