اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گفتگوی روحانی و اوباما سوژه طنز کیهان


روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود به طنز نوشت که گفت: بالاخره معلوم نشد آقای روحانی درخواست تماس تلفنی با اوباما را کرده است یا اوباما پیشقدم شده بود؟

خبرآنلاین: روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود به طنز نوشت که گفت: بالاخره معلوم نشد آقای روحانی درخواست تماس تلفنی با اوباما را کرده است یا اوباما پیشقدم شده بود؟

گفتم: آقای ظریف گفته است حرف آمریکایی‌ها که می‌گویند درخواست برای تماس تلفنی از طرف آقای روحانی بوده است، اعتبار ندارد.

گفت: وقتی حرف رئیس‌جمهور آمریکا در این حد و اندازه هم اعتبار ندارد، پس آقایان با چه تحلیل و توجیهی به آمریکا اعتماد کرده و این همه درباره آن تبلیغ می‌کنند؟!

گفتم: چه عرض کنم؟! آدم قالتاقی از خیلی‌ها پول قرض گرفته و پس نمی‌داد. قاضی حکم کرد فردا او را سوار یک الاغ کنند و در شهر بگردانند و جار بزنند که او آدم قالتاقی است و بدهی‌های خود را نمی‌پردازد. غروب فردا صاحب الاغ که یک روز او را در شهر گردانده و جار زده بود از او کرایه الاغ را خواست و یارو گفت؛ مرد حسابی! از صبح تا حالا داری جار می‌زنی که من بدهی خود را نمی‌دهم حالا با چه رویی کرایه خرت را می‌خواهی؟!


ویدیو مرتبط :
اوباما و روحانی در گفتگوی تلفنی چه گفتند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کیهان به نقل از ظریف :مکالمه روحانی با اوباما و دیدار طولانی من با جان‌کری نابجا بود!



مکالمه روحانی با اوباما

کیهان به نقل از ظریف :مکالمه روحانی با اوباما و دیدار طولانی من با جان‌کری نابجا بود
کیهان نوشت:
در جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که به منظور توضیح و تشریح روند مذاکرات و اقدامات انجام گرفته هیئت ایرانی در سفر نیویورک تشکیل شده بود، دکتر ظریف در پاسخ رئیس کمیسیون که نظرایشان را درباره اقداماتی پرسیده بود که رهبر معظم انقلاب آنها را «به جا» ندانسته بودند، در کمال صداقت گفته بود:

 

«ما فکر می‌کردیم مکالمه‌ها و گفت‌وگوها در حدی که انجام شده، در این حد مجوز داریم ولی وقتی حضرت آقا اشاره کردند، برداشت ما این است که ایشان اولاً؛ به گفت‌وگوی دکتر روحانی با اوباما انتقاد دارند و این را یکی از اقدامات نابجا می‌دانند و طولانی شدن مذاکرات بنده و جان‌کری را از اقدامات نابجای دیگر سفر می‌دانند.»


این برخورد صادقانه و در خور تحسین وزیر امور خارجه کشورمان در حالی است که برخی از جریانات سیاسی بدسابقه و شماری از دولتمردان محترم از گفت‌وگوی تلفنی دکتر روحانی و اوباما با عنوان «شکسته شدن تابو»، گام اول برای آغاز مذاکرات و رابطه با آمریکا یاد می‌کردند.

 

بعد از برخورد خصمانه اوباما،‌ جان‌کری، کنگره و برخی دیگر از مقامات آمریکایی با خوشبینی و صداقت ارائه شده از سوی هیئت ایرانی انتظار می‌رفت که جریانات و دولتمردان مورد اشاره با عبرت گرفتن از این واکنش خصمانه و پی‌بردن به این واقعیت که دولت آمریکا شایسته اعتماد نیست، به اظهارنظرهای یاد شده خاتمه دهند ولی با کمال تعجب مشاهده شد که نه فقط به این واقعیت ملموس کمترین توجهی نکردند بلکه پا را فراتر نهاده و حتی از گفت‌وگوی روحانی و اوباما با عنوان «عنایت الهی»! یاد کردند.


شرایط و فضای سیاسی توهم‌انگیزی که رسانه‌های داخلی و خارجی درباره گفت‌وگوی روحانی و اوباما فراهم آورده بودند، اهمیت و ارزش برخورد صادقانه دکتر ظریف با منویات اعلام شده رهبر معظم انقلاب را مضاعف می‌کند و حاکی از آن است که ایشان در اجرای دیپلماسی تحت مسئولیت خود،‌نظر رهبر معظم انقلاب را بر صدر می‌نشانند.


گفتنی است دکتر ظریف در جلسه رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور محترم و به هنگام ارائه برنامه کاری خود تأکید کرده بود که «سیاست خارجی باید ملی، فراجناحی و براساس قانون اساسی و تحت نظارت مستقیم مقام معظم رهبری باشد».


شایان ذکر است که آقای دکتر روحانی، رئیس جمهور محترم کشورمان نیز در جلسه یکشنبه شب هیئت دولت ضمن تشکر از حمایت‌های رهبرمعظم انقلاب اسلامی از دولت، تاکید کرد: دولت در حرکت رو به جلوی خود براساس منافع ملی و رهنمودهای مقام معظم رهبری گام برخواهد داشت./خبرآنلاین