اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گفتگوی تلفنی جان کری و لاوروف درباره سوریه



اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,ان کری

 وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور و جان کری همتای آمریکایی وی تلفنی گفتگو کردند و  طرفهای مناقشه سوریه را به رعایت آتش بس دعوت کردند.

به گزارش صدا و سیما به نقل از رویترز،در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است این تماس تلفنی به درخواست طرف آمریکایی برقرار شد.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین در مورد تدابیری که باید از سوی دو طرف به عنوان اعضای گروه حمایت از سوریه اتخاذ شود، تبادل نظر کردند. کری و لاوروف همچنین در مورد بحران اوکراین و مناقشه قره باغ میان ارمنستان و آذربایجان گفتگو کردند.

 


ویدیو مرتبط :
وقتی جان کری لاوروف را مسخره می کند!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گفتگوی تلفنی لاوروف و کری درباره سوریه


وزرای خارجه آمریکا و روسیه، امروز در گفت‌وگویی تلفنی اوضاع سوریه و اوکراین را مورد رایزنی قرار دادند.

خبرگزاری تسنیم: وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور، امروز- پنجشنبه- در تماسی تلفنی با همتای آمریکایی خود «جان کری»، درخصوص اوضاع سوریه و اوکراین بحث و گفت‌وگو کردند.

در این بیانیه آمده است «همانگونه که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در پایان نشست‌شان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد مکلف کرده بودند، وزرای خارجه این دو کشور به رایزنی‌های درخصوص راه‌های حل بحران در سوریه، ضرورت اجتناب از وقوع حوادثی در آسمان سوریه، هماهنگی تلاش‌ها در مبارزه با گروه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی و همچنین پیشبرد روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه براساس توافق ژنو صادره در 30 ژوئن 2012 ادامه دادند.»