اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گفتگوی تلفنی بایدن و مالکی



اخبار ,اخبار بین الملل,گفتگوی تلفنی بایدن و مالکی


 اخبار بین الملل - گفتگوی تلفنی بایدن و مالکی

به جزئیات این مکالمه تلفنی اشاره ای نشده است. در همین راستا اسکای نیوز عربی گزارش داد که ز وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده است باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور آمادگی دارد تا درباره عراق تصمیمات فوری اتخاذ کند.


گفتگوی تلفنی معاون رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر عراق و اظهارات مقامات بلندپایه واشنگتن درباره عراق از جمله خبرهای سیاسی این کشور به شمار می رود.

به گزارش  مهر به نقل از سومریه نیوز، جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در تماس تلفنی با نوری المالکی نخست وزیر عراق اوضاع امنیتی این کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به جزئیات این مکالمه تلفنی اشاره ای نشده است. در همین راستا اسکای نیوز عربی گزارش داد که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده است باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور آمادگی دارد تا درباره عراق تصمیمات فوری اتخاذ کند.

از سوی دیگر روسیا الیوم گزارش داد: باراک اوباما در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: واشنگتن تمامی گزینه ها را برای کمک به دولت عراق در مقابله با گروه های تروریستی مورد بررسی قرار می دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را برای مقابله به تروریست ها در عراق به کار خواهد گرفت گفت: من هیچ چیز را بعید نمی دانم.
اخبار بین الملل - مهر
 


ویدیو مرتبط :
گفتگوی تلفنی با موضوع خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال تعویق مذاکرات مسکو/همه چیز به گفتگوی تلفنی امروز جلیلی و اشتون بستگی دارد



دیپلمات های ایران و 1+5 , برنامه هسته ای


به گفته ی مقامات طرفین، قطع ارتباط بین تهران و قدرت های جهانی بر سر برنامه هسته ای بسیاری جدی است و ممکن است که باعث به تعویق افتادن مذاکرات مسکو شود.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از کریستین ساینس مانیتور، یک دیپلمات ایرانی در جریان مذاکرات گفت: اگر مذاکرت برنامه ریزی شده در 18 و 19 ژوئن برگزاری شود، طرفین بسیار سخت گیری خواهند کرد.

وی افزود: معتقدم که اگر حتی مذاکرت در زمان تعیین شده برگزار شود، گفتگوها به فرصتی برای شکایت ایران و قدرت های جهانی از یکدیگر تبدیل می شود و در پایان طرفین با برگزاری دور جدیدی از مذاکرات موافقت خواهند کرد.

این دیپلمات ایرانی گفت: سئوال این است که این وضعیت تا کی می تواند ادامه پیدا کند.

به نوشته ی کریستین ساینس ماینتور، طرفین یکدیگر را متهم به جدی نبودن در مذاکرات، به تاخیر انداختن آن و عدم تمایل به توافقی که می تواند ترس غرب و اسرائیل از ایران را از بین ببرد و تحریم ها را حذف کند و از حمله جلوگیری کند، می کنند. همه چیز به گفتگوی تلفنی امروز سعید جلیلی و کاترین اشتون بستگی دارد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، این گفتگوی تلفنی در بحوبحه ی اظهارات تند رد وبدل شده بین طرفین(که نشان می دهد چالش های روشنی بین ایران و و غرب باقی مانده است) بر قرار می شود.

دیپلمات های ایران و 1+5 ادعا می کنند که آنها بیش از حد به منظور موفقیت مذاکرات با نظرات یکدیگر موافقت کرده اند. انها همچنین ادعا می کند که آنها چیزی چز پاسخ های مبهم نشنیده اند.

به گفته ی یک دیپلمات اروپایی، در طول هفته گذشته، دو تماس تلفنی مستقیم بین باقری و اشمیت برقرار شده است

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، وی گفت: از اواخر ماه می، 5 نامه بین ایران و غرب رد و بدل شده است. ما حداقل یک هفته است که پیشنهاد تماس تلفنی جلیلی و اشتون را داده ایم که انها سرانجام موافقت کرده اند.

این دیپلمات اروپایی افزود: تمام تلاش های ما با هدف اطیمنان حاصل کردن از برقراری ارتباط با ایرانی ها بوده است . ما از هر راهی که می توانیم برای برقراری ارتباط با آنها استفاده می کنیم.

وی افزود: پس مسخره است که گناه عدم موفقیت نتابج مذاکرات مسکو به خاطر فرض عدم تمایل 1+5 به تعامل، به گردن ما انداخته شود.

به نوشته ی کریستین ساینس مانیتور، ار طرفی دیگر این ایرانی ها هستند که می گویند در تلاش برای تعامل و برقراری ارتباط هستند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، یک دیپلمات ایرانی گفت: ایرانی ها می خواهند نشان دهند که انها هستند که علاقه مند به همکاری هستند.

وی افزود: معتقدم که برجسته کردن گفتگوی تلفنی و تبادل نامه  نشان می دهد که ایران می خواهد به دنیا نشان دهد که علاقه مند به گفنگو است ، اما این 1+5 هست که از گفتگواجتناب می کند.

این دیپلمات ایرانی گفت: باقری در نامه اش به "اشمیت" نوشت، اگر شما برای مذاکرات مسکو خود را اماده نمی کنید باید انتظار شکست آن را داشته باشید.

وی اضافه کرد: ایران از این طریق، به دنیا می گوید، ما پیغام را فرستادیم اما انها آن را نادیده گرفتند.

کریستین ساینس مانیتور نوشت: وندی شرمن مذاکره کننده ارشد امریکا قرار است که امروز به فرانسه سفر کند. وی قصد گفتگو با مسئولان 1+5 در خصوص مذاکرت مسکو را دارد.../انتخاب