اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گفتگوی بایدن و بارزانی در مورد اوضاع عراق



اخبار,اخباربین الملل,بحران عراق


 اخبار بین الملل - گفتگوی بایدن و بارزانی در مورد اوضاع عراق

مسعود بارزانی در تماسی تلفنی با معاون رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که در هر گونه حل‌وفصل اوضاع عراق باید واقعیت جدید مدنظر قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق، دفتر ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای با اعلام این که جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا تماس تلفنی با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان برقرار کرد، تاکید کرد که دو طرف در خصوص اوضاع سیاسی و امنیتی عراق و برگزاری جلسه پارلمان و تشکیل دولت جدید در این کشور بحث و گفت‌وگو کردند.

در این بیانیه آمده است که بایدن و بارزانی تاکید کردند که باید دولت جدید عراق تمام مشکلات و بحران‌هایی را که عراق از آن رنج می‌برد، حل کند.

معاون رئیس جمهوری آمریکا همچنین از "نقش پیشمرگ‌های کرد و جانفشانی‌ های آن‌ها در مقابله با تروریسم" قدردانی کرد.

رئیس اقلیم کردستان در این تماس تاکید کرد که در هرگونه حل و فصل مشکلات کنونی عراق باید تغییرات و واقعیت جدید مد نظر قرار بگیرد.
 اخباربین الملل - ایسنا


ویدیو مرتبط :
گفتگوی صدای آمریکا با مسعود بارزانی،رئیس اقلیم کردستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گفتگوی تلفنی روحانی و نخست وزیر عراق / اوباما: آماده اقدام نظامی در عراق هستیم / واکنش ناتو



اخبار جدیدگفتگوی تلفنی روحانی و نوری المالکی


اخبار بین الملل - گفتگوی تلفنی روحانی و نخست وزیر عراق

دکتر روحانی رییس جمهوری کشورمان عصر پنجشنبه با نوری المالکی نخست وزیر عراق گفت وگو و آخرین وضعیت تحولات شمال عراق را بررسی نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در این مکالمه تلفنی دکتر روحانی با اشاره به ضرورت مبارزه با تروریسم و خشونت و ضمن محکوم کردن جنایات فجیع تروریست‌ها و کشتار مردم بی‌گناه آن کشور و نیز ابراز خرسندی از وحدت و یکپارچگی مردم این کشور در مبارزه با ترویسم و خشونت، به نقش مرجعیت شیعه اشاره کرد و اظهار داشت: اینکه مرجعیت بزرگوار شیعه، آیت الله سیستانی اعلام نمود که همه باید در مبارزه با تروریست‌ها مشارکت داشته باشند، نقش مهمی در بسیج مردم عراق در مقابله با جنایت و کشتار تروریستی خواهد داشت.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه ملت و دولت ایران در کنار مردم و دولت عراق هستند، افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران تمامی تلاش‌های خود در حوزه بین‌المللی و منطقه‌ای را برای مقابله با این امر به کار خواهد گرفت و اجازه نخواهد داد که حامیان تروریست‌ها با صدور تروریسم به کشور عراق، امنیت و ثبات این کشور را برهم بزنند.

نوری المالکی نخست وزیر عراق نیز در این مکالمه تلفنی با تشکر از حمایت‌های ایران از ملت عراق در صحنه بین‌المللی و منطقه‌ای گزارش مفصلی از تحولات شمال عراق و موفقیت دولت و ارتش آن کشور در سرکوب تروریست‌ها ارائه کرد.

مالکی گفت: بسیج مردم عراق و عشایر آن کشور در حمایت و کمک ارتش توانسته است اقدامات تروریستی را سد نموده و به زودی خواهند توانست عراق را از لوث آنها پاکسازی کنند.

دکتر روحانی در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد پربرکت صاحب‌الزمان (عج) ابراز امیدواری کرد برکت این ایام سبب بازگشت ثبات و امنیت به کشور دوست و مسلمان عراق شود.

 

-----------------------------

به شرط تهدید امنیت ملی واشنگتن
اوباما: آماده اقدام نظامی در عراق هستیم

رئیس جمهور آمریکا درباره حوادث اخیر در عراق ابراز نگرانی کرد و گفت که باید اقدام نظامی فوری و محدود در عراق انجام گیرد.

رئیس جمهوری آمریکا از حوادث چند روز اخیر در عراق ابراز نگرانی کرد.

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، رئیس جمهوری آمریکا از حوادث چند روز اخیر در آمریکا ابراز نگرانی کرد.

آقای اوباما افزود اگر افراد مسلح در عراق جای پایی پیدا کنند به نفع ما نیست.

رئیس جمهور آمریکا افزود واشنگتن در صورتی که منافع مرتبط با امنیت ملی کشورش در عراق به خطر بیفتد آماده هرگونه اقدام نظامی است.

این اظهار نظر اوباما بیش از همه پیامی برای کشورهایی است که در شرف امضای توافقنامه امنیتی با آمریکا هستند چرا که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها در صورتی پایبند به تعهدات خود بر اساس توافقنامه‌های امنیتی دو جانبه هستند که اول از همه منافع ملی دولت آمریکا را تأمین کند نه مصالح و منافع کشور هدف را.

- همچنین دبیرکل ناتو اعلام کرد این سازمان برنامه ای برای دخالت نظامی در عراق ندارد.
اخبار بین الملل - فارس