اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گفته های وزیر بهداشت درباره نتیجه عمل چشمان شوخان



اخبار,اخباراجتماعی,چشم پزشکی

 

 اخباراجتماعی - وزیر بهداشت: چشمان شوخان بعد از دو بار پیوند قرنیه رو به بهبودی است

  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: چشم های شوخان پس از دو پیوندی که روی آنها انجام شده، نتایج خوبی داشته، بطوریکه این کودک اکنون می تواند اطرافیان خود را ببیند و رنگ ها را تشخیص دهد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از از وزارت بهداشت، دکتر «سیدحسن هاشمی» روز گذشته پس از حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، بار دیگر چشمان شوخان را مورد معاینه قرار داد.

او در تشریح جدیدترین معاینات بر چشم شوخان گفت: برای چنین کودکانی در این سن، وقتی پیوندی بر روی چشم انجام می شود، باید 3 تا 6 ماه صبر کرد تا نتیجه نهایی آن معلوم شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اکنون چشم های شوخان پس از دو پیوندی که روی آن انجام شد، نتایج خوبی داشته، گفت: این کودک اکنون می تواند اطرافیان خود را ببیند و رنگ ها را نیز تشخیص دهد.

دکتر هاشمی ادامه داد: خانواده شوخان با توجه به اینکه در یکی از روستاهای کشور زندگی می کنند، باید برای مراقبت از چشم وی توجه بیشتری کنند، زیرا اینگونه پیوندها احتمال پس زدن وجود دارد و نباید محل بخیه ها عفونی شود، اما در مجموع امیدواریم چشم های شوخان به شرایطی بر گردد تا بتواند به زندگی عادی خود ادامه دهد.

او درباره تکنیک های جدید جراحی چشم در کشور توضیح داد: خوشبختانه تکنیک های متعددی در جراحی و پیوند چشم در کشور ما صورت می پذیرد که از آن جمله می توان به پیوندهای لایه ای، قرنیه مصنوعی و سلولهای بنیادی اشاره کرد. خوشبختانه در اغلب مراکز دانشگاهی کشور نیز این خدمات ارائه می شود.

دکتر هاشمی درباره علت این عارضه در چشمان شوخان گفت: متاسفانه یکی از عوارض داروهای خانواده پنی سیلین، تاول زدن در چشم است که این عارضه نه تنها در کشور ما، بلکه در تمام سیستم های درمانی دنیا اتفاق می افتد و تمام چشم پزشکان دنیا گرفتار این عوارض هستند، بنابراین شوخان نیز پس از استفاده از این پنی سیلین دچار این عارضه شد.

وزیر بهداشت با تاکید بر حمایت های آموزش و پرورش برای ادامه تحصیل شوخان، برای این کودک کردستانی که از ناحیه دو چشم دچار آسیب شده بود و تا چندی قبل به نوعی نابینا بود از خدای منان آرزوی بهبودی کرد.

چشمان شوخان پس از دو بار پیوند اکنون درصدی از بینایی خود را پیدا کرده بطوریکه این کودک کردستانی می تواند چهره پدر و مادر خود را مشاهده کند و رنگ ها را نیز تشخیص دهد.
اخبار اجتماعی - خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
سفر وزیر بهداشت بهداشت به استان مرکزی- خبر سیمای آفتاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چشم میرحسین را وزیر بهداشت عمل کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار سیاسی - چشم میرحسین را وزیر بهداشت عمل کرد

چشم‌های میرحسین موسوی را خودِ وزیر بهداشت (دکتر قاضی‌زاده‌ی هاشمی) در بیمارستان خصوصی خودش (نور) عمل کرده است..

محمدرضا جلایی پور در صفحه ی شخصی خود در این باره نوشت: هم چشم‌پزشک حاذقی است و هم عمل موفق آب مروارید مهندس در بهترین کلینیک چشم‌پزشکی ایران انجام شده است.

ظاهراً زهرا رهنورد نیز، موسوی را در بیمارستان همراهی کرده است.

اخبار سیاسی - تیک