اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گفته های معاون وزیر بهداشت درباره آلودگی آب تهران



اخبار,اخباراجتماعی,آلودگی آب


 اخباراجتماعی  - معاون بهداشتی وزیر بهداشت:
آلودگی آب تهران خبر سوخته است

معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: آلودگی آب تهران یک خبر سوخته است. مردم هیچ نگرانی نداشته باشند، آب شرب سراسر تهران کاملاً سالم است، میزان نیترات آن هم در کمتر از حد مجاز است.

علی اکبر سیاری در گفت و گو با فارس درباره وضعیت آب تهران توضیح داد: آلودگی آب تهران یک خبر سوخته است و هیچ مشکلی وجود ندارد، آب تهران کاملاً سالم است. البته در گذشته به علت خشکسالی و کمبود آب نگرانی هایی داشتیم اما با بارندگی های اخیر و اضافه شدن آب سد ماملو همه نگرانی ها بر طرف شده و آب کاملاً سالمی در اختیار مردم تهران قرار دارد.

وی گفت: آب تهران از دو منبع تأمین می شود یکی آب سدها که آب سطحی است و دیگری منابع آب زیرزمینی که از چاهها بعد از تصفیه شدن مورد استفاده قرار می گیرد. اگر میزان نیترات آب چاه بیش از حد مجاز باشد  نیترات آن گرفته و تصفیه می شود تا به حد استاندارد برسد و بعد وارد مدار می شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: تا چندی پیش به علت کمبود آب و خشکسالی نگرانی هایی داشتیم و ممکن بود به علت ادامه این روند و کمبود بارندگی نیترات آب در برخی مناطق تهران بالا برود اما با اضافه شدن سد ماملو به منابع آب تهران از بحران عبور کردیم و اگر آب این سد نبود ممکن بود نگرانی هایی ایجاد شود.

سیاری ادامه داد: با همکاری وزارت نیرو و ورود آب سد ماملو، کمبود آب و نگرانی ها بر طرف شد. وضعیت آب چاهها نیز تحت کنترل است، آب چاهها تصفیه می شود و با نظارتی که بر وضعیت آب تهران وجود دارد، جای هیچ نگرانی نیست.

معاون وزیر بهداشت گفت:‌ شایعات مطرح شده در مورد آلودگی آب تهران صحت ندارد و مستند نیست، بنابراین مردم با خیال راحت آب شرب تهران را مصرف کنند و حتی برای کودکان نیز می توان آب شرب تهران یا آب بطری را بعد از جوشاندن استفاده کرد.


 اخباراجتماعی  - فارس


ویدیو مرتبط :
نبض از شبکه خبر6آذر-معاون بهداشت وزیر بهداشت،دکتر سیاری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحات وزیر بهداشت در مورد آلودگی آب 8 منطقه از تهران



اخبار,اخبار اجتماعی ,آلودگی آب

 

اخبار اجتماعی - وزیربهداشت: خبر آلودگی آب خبر سوخته‌ای است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه هیچ دلیلی ندارد اگر اشکالی وجود دارد از مردم مخفی شود، گفت: خبر آلودگی آب خبر سوخته‌ای است.

به گزارش فارس سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه یازدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران در خصوص اظهارات حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورا مبنی بر آلودگی آب 8 منطقه از تهران اظهار داشت: بنده از وی تشکر می‌کنم، اما همانطور که قبلاً نیز گفته‌ام، آب تهران مشکلی ندارد.

او گفت: اگر آقای حافظی در رابطه با موضوع آلودگی آب مطالبی را دارند، به جای اینکه در تریبون عمومی بگویند، بهتر است این موضوعات را با وزیر نیرو و به صورت حضوری ارائه کنند و مدارک لازم را به وی نشان بدهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: من قبلاً نیز گفته‌ام که خبر آلودگی آب خبر سوخته‌ای است و عبارتی درست است و به گذشته مربوط می‌شود.

او ادامه داد: قبل از نزولات آسمانی این مشکلات وجود داشت و خدا کمک کرد و آب سدها افزایش یافت که مشکلات نیز برطرف شد.

هاشمی ادامه داد: برخی از چاه‌ها اشکالاتی را داشت و آمارشان را به وزارت نیرو دادیم و این وزارتخانه نیز در این زمینه مسئول است، ضمن اینکه وزارت نیرو مجهز به آزمایشگاه‌های خوبی در این زمینه است که بیش از 750 آزمایشگاه در این زمینه دارد، ضمن اینکه افراد مجربی نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند.

او گفت: حوزه بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزارت نیرو دو تریبون اصلی هستند که در این خصوص می‌توانند اظهارنظر کنند و هیچ دلیلی ندارد اگر اشکالی وجود دارد از مردم مخفی شود چرا که دوره مسئولیت‌ها کوتاه است و ما بنا نداریم که دینمان را به دنیا بفروشیم.

او در ادامه با اشاره به صحبت‌های خود در یازدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها گفت: در همین جلسه نیز اعلام نگرانی کردم و با توجه به اینکه سفره‌های زیرزمینی در حال برداشت هستند، در برخی از مناطق کشور خشکسالی است و در خصوص میزان نیترات مطالبی را مطرح نمودم.

وزیر بهداشت و آموزش پزشکی در جلسه هیأت دولت صبحت شده است و اعتبارات خوبی در این زمینه درنظر گرفته شده است.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا قبول دارید که 8 منطقه از تهران دچار آلودگی آب هستند یا خیر؟ گفت: سه الی چهار چاه بود که اعلام کردیم که میزان نیترات آن بالا بوده و آقای چیت‌چیان وزیر نیرو نیز دستور دادند که بهره‌برداری از این چاه‌ها متوقف شود. 

اخبار اجتماعی - فارس