اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گفته های فرزند آیت الله صانعی در دفاع از ساده زیستی هاشمی رفسنجانی



اخبار,اخبارسیاسی, هاشمی رفسنجانی


 روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی به قلم سعید صانعی فرزند آیت الله یوسف صانعی نوشت:

سال گذشته که ابوی گرانقدرم حضرت آیت‌الله صانعی به دلیل خونریزی داخلی در ناحیه مری مدتی را در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) تهران بستری بود علاوه بر آحاد مردم شریف و متدین و شخصیت‌های برجسته علمی و سیاسی، حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز با حضور در بیمارستان از دوست دیرین دوران حوزوی و انقلاب خود عیادت و جویای احوال ایشان گردید.

 

در همان ایام و به رسم ادب و احترام و تشکر و قدردانی از لطف ایشان در معیت عموی بزرگوارم حضرت آیت‌الله حاج شیخ حسن صانعی و برای دیدار ایشان رهسپار منزلشان شدیم. در این دیدار صمیمی آنچه که بیش از همه نظر مرا به خود جذب نمود وضعیت معیشتی و زندگی ساده و بی‌آلایش جناب آقای هاشمی بود. همان شخصیت ارزشمندی که این روزها آماج تیرهای زهرآلود کینه و تهمت متحجرین منفعت خواری شده است که عرصه و میدان را برای انتقام از امام (سلام‌الله علیه) و یاران امام مهیا دیده‌اند.


من اگر چه برای اولین بار فضای داخلی منزل حضرت آیت‌الله هاشمی را 15 سال قبل و متعاقب انتشار تصاویر سفر ولیعهد وقت عربستان به ایران و حضور وی در منزل جناب آقای هاشمی دیده بود اما عجب آن بود که در این مدت طولانی تغییری در وضعیت ظاهری و دکوراسیون منزل رخ نداده بود حتی مبلی که برای نشستن میهمانان قرار داده بودند همان مبلمان 15 سال پیش بود که در آن تصاویر دیده بودم، گو اینکه برای صاحبخانه تفاوتی هم نمی‌کند که میهمانان او که باشند؛ روستازاده هم ولایتی جناب هاشمی باشد یا امیرعبدالله ولیعهد وقت عربستان، کار پذیرایی از ما هم به عهده مهندس یاسر هاشمی بود! که با فنجانی چای و شیرینی‌ای معمولی صورت گرفت.


این وضعیت مرا به گونه‌ای متعجب نمود که بلافاصله و پس از خروج از منزل حضرت آیت الله، اندیشه درونم را خطاب به عمویم بر زبان جاری ساختم که آیت‌الله هاشمی با آن جایگاه علمی و اجتماعی و این زندگی ساده !.... و عمویم که از گذشته‌های دور خاطرات تلخ و شیرین مبارزات را با خود دارد و به شهادت حضرت امام (س) سرباز قدیم و گمنام انقلاب و امین امام است، علیرغم اینکه کم سخن می‌گوید و به تعبیر امام دانایی محتاط است در پاسخ به من مسائلی را متذکر شدند که برآیند آن را در دو مطلب ذیل بازگو می‌کنم.


اول آنکه: یاران امام (سلام‌الله علیه) نه تنها از نفاق و دو رویی به دورند بلکه اهل ریا و ظاهرسازی نیز نبوده و نیستند و شخصیتی همانند ایشان به گواه تاریخ انقلاب، در طول مجاهدت‌ها و خدماتشان، همواره راحتی مردم و آسایش آنان را به راحتی و آسایش خود و اطرافیانش ترجیح داده است. او اگرچه دارای تمکن مالی است اما این ثروت را چه در قبل و چه بعد از انقلاب در مسیر خدمت به دین و انقلاب و مردم عزیز هزینه کرده است.


و نکته دوم و مهمتر اینکه: جریان مخالف امام و انقلاب، پس از پیروزی انقلاب همواره با ظاهرسازی مزورانه و آراستن خود به زهد دروغین هر آنچه توانسته‌اند از نعمات و امکانات موجود در کشور بهره برده‌اند و برای اغوا و فریب مردم، پوستین وارونه زهد را به تن کرده‌اند و دیگران را متهم به چیزی کرده‌اند که خود عامل بدان بوده‌اند و چه فرق عظیمی است میان کسی که تمام تلاش و همت و اندیشه‌اش را در راه ایجاد رفاه و آسایش و بالا بردن سطح علمی جامعه به کار می‌بندد و زندگی خویش را با سادگی و بی‌آلایشی می‌گذراند و کسانی که تمام سعی و تلاششان نگاه داشتن مردم در فقر و جهل است کسانی که به خوبی آموخته‌اند که استعمار و استثمار انسان‌ها تنها از طریق دور نگه داشتن مردم از رفاه و آگاهی است.
 
 اخبار  سیاسی -  روزنامه  جمهوری  اسلامی  ایران 


ویدیو مرتبط :
حمایت هاشمی رفسنجانی از آیت الله صانعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عصبانیت سیانیوز از آیت الله هاشمی رفسنجانی



 

 

 

 


کیهان: عصبانیت سیانیوز از آیت الله هاشمی رفسنجانی

همان بهتر كه افرادی همچون رفسنجانی ها در جنبش سبز شركت نداشته باشند وگرنه آشكار می شود كه جنبش دنبال مبارزه با حكومت اسلامی نیست.

روزنامه كیهان در ستون اخبار ویژه امروز خود آورده است:

تیله نیندازید، من خودم تیله بازم!

یكی از كمونیست‌های فراری از رواج پدیده تیله اندازی در میان اپوزیسیون خبر داد. جمشید اسدی با بیان این كه "در جوانی در اردوگاه چپ بودم اما اكنون باورهای من بسیار دگرگون گشته اند و دیگر نه به مبارزه طبقاتی اعتقاد دارم و نه به ماتریالیسم تاریخی و پیروی از حزب پیشرو پرولتاریا "، نوشت: یكی از نكاتی كه از سال های حضور در كنفدراسیون CIS و سپس سازمان اتحاد و حزب رنجبران به یادم مانده، حكایت تیله است. آری همین تیله كوچك شیشه ای بازیچه سال های كودكی.

در آن سالها در جلسات و گفت وگو می گفتیم رفیق جان تیله نینداز! یعنی چه؟ یعنی بحثی خارج از موضوع جلسه مطرح نكن كه تمامی شركت كنندگان را همچون كودكان در پی تیله به دنبال خود بكشاند و موضوع از دستور خارج شود. البته بارها این اتفاق می افتاد و رفقا، برخی از سر سادگی و برخی از سر شیطنت، تیله می انداختند و ای بسا موفق می شدند كه بحث را از موضوع اصلی به جای دیگری و بیراهه بكشانند. حالا مدتی است كه گفته ها و اشاره های بسیاری از دوستان آشنا و بیگانه در اپوزیسیون مرا دوباره به یاد تیله می اندازد.

وی آنگاه در قبال بحث "مذمت تندروی در میان اپوزیسیون " به شگرد تیله اندازی متوسل شد و نوشت: این كه برخی كوشندگان اپوزیسیون بگویند ما در اوایل انقلاب بسیار تندروی كردیم و نتایج بدی گرفتیم و حتی به اسم اپوزیسیون هم نباید تندوری كرد، نوعی تیله انداختن است.

اسدی خشونت گریزی و مسالمت جو خواندن جنبش سبز را نوعی تیله اندازی در برابر بحث انتقاد از بی عملی موسوی و كروبی و عدم ارائه استراتژی از سوی آنها عنوان كرد و در عین حال در توجیه وابستگی و نوكری برای بیگانگان نوشت: "گفتن اینكه ما نباید از لج جمهوری اسلامی و مخالفت با آن، تن به استعمار و وابستگی به كشورها بدهیم، تیله اندازی است "(!)

عصبانیت سیا نیوز از هاشمی رفسنجانی!

اظهارات اخیر آیت الله هاشمی رفسنجانی باعث آزردگی خاطر سایت گویا نیوز-تبلیغاتچی علنی سازمان سیا- شد.

هاشمی رفسنجانی اخیراً گفته بود "مهمترین هدف دلسوزان نظام در شرایط فعلی باید مراقبت از اصل نظام جمهوری اسلامی باشد و همه باید در این مسیر حركت كنیم. " در پی این اظهارنظر، گویا نیوز در مطلبی به قلم ناصر مستشار (از طرفداران علنی حمله نظامی به ایران) نوشت: همان بهتر كه افرادی همچون رفسنجانی ها در جنبش سبز شركت نداشته باشند وگرنه آشكار می شود كه جنبش دنبال مبارزه با حكومت اسلامی نیست. از همان اول هم هویدا بود كه در هاشمی پتانسیل مبارزه جدی علیه حكومت اسلامی وجود ندارد چرا كه خود یكی از مسئولان عملكرد 20ساله اول جمهوری اسلامی است. به جنبشی كه رفسنجانی ها پرچمدارش باشند، باید به دیده شك و تردید نگاه كرد. خانم ]...[ از بستگان هاشمی رفسنجانی در روز انتخابات گفت احتمال تقلب زیاد است و مردم باید فردای انتخابات به خیابان بریزند. باز هم بگویید زنان ضعیفه هستند! كاش هاشمی نصف شهامت حاج خانم ]...[ را كه فرمان بیرون آمدن را صادر كرد، داشت.

فرقی نمی كند یا به ما امتیاز بدهید یا به آمریكا

ارگان رسمی سازمان سیا به نقل از یكی از اصلاح طلبان فراری فاش كرد آمریكا با تهدید نظامی می خواهد از حاكمیت ایران امتیاز بگیرد یا حاكمیت را وادار به دادن امتیاز به رقبای داخلی خود كند.

رادیو فردا در تحلیل سخنان مایكل هایدن رئیس سابق سیا مبنی بر اینكه احتمال حمله نظامی وجود دارد و این بدترین گزینه نیست، از قول علیرضا نامور حقیقی نوشت: ایران برای مقابله با تحریم و جنگ احتمالی دو راه بیشتر ندارد یكی اینكه با آمریكا سازش كند. دیگر اینكه مصالحه داخلی كند ]![ و از نیروهای معترض بعد از انتخابات دلجویی نماید. یعنی یا باید به دولت های خارجی امتیاز بدهد یا به رقبای داخلی.

این مهره فراری توضیح نداد كه به چه دلیل رژیم های مستكبر خارجی و اپوزیسیون داخلی را یكی می بیند اما در عین حال گفت: بخشی از جناح های محافظه كار و جمهوری خواه در آمریكا مایلند دولت اوباما را به سمت جنگ سوق بدهند و از این طریق سیاست های اجتماعی دولت اوباما مانند بیمه همگانی را با مشكل مواجه كنند. دموكرات ها معمولاً وقتی وارد جنگ می شوند معلوم و مشخص نیست كه در انتخابات بعدی بتوانند رأی بیاورند چون از جنبه بودجه مشكلات جدی پیدا خواهند كرد و سیاست های رفاهی شان با مشكلات جدی مواجه خواهد شد.

شایان ذكر است دولت آمریكا در روزگار قدرت اصلاح طلبان، از آنها به عنوان متحدان خود كه باید حمایت شوند یاد كرد. بوش بارها گفته بود ما از اصلاح طلبان در ایران حمایت می‌كنیم، ما به كمك آنها توانستیم برنامه هسته ای ایران را تعطیل كنیم...../تحلیل:عصرایران