اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گفته های حماس درباره خبر پیشنهاد آتش بس!



اخبار,اخبار بین الملل,حملات  اسرائیل به غزه


 اخبار بین الملل - حماس: خبر پیشنهاد آتش بس صحت ندارد

همزمان با اعلام پرواز چندین پهپاد مقاومت برای اجرای ماموریت هایی خاص در عمق فلسطین اشغالی، « سامی ابوزهری» از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تاکید کرد که خبر پیشنهاد آتش بس به این جنبش با شروطی مشخص صحت ندارد.

ابوزهری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا درغزه، افزود: تلاش ها و ارتباط هایی برای توقف تجاوزهای رژیم اسراییل به غزه وجود دارد اما مقاومت فلسطین همچنان حمله به اهدافی در سرزمین های اشغالی برای ضربه زدن به رژیم صهیونیستی را ادامه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: اسراییل در اقداماتی بسیار خطرناک هدف قرار دادن منازل شهروندان عادی در غزه را گسترش داده و مقاومت هم در پاسخ حملات به سرزمین های اشغالی را افزایش داده است.

عضو حماس تاکید کرد که حمله ارتش اسراییل به منازل و هدف قرار دادن کودکان و زنان از جمله جنایات جنگی محسوب می شود.

ابوزهری که به پرسشی در خصوص آتش بس با توجه به ورود رژیم اسراییل به مرحله جنگ زمینی پاسخ می گفت، اظهار داشت: مقاومت از توان و قدرت کافی برای مقابله با حمله زمینی به نوار غزه بهره مند است و این توان را با هدف قراردادن عمق سرزمین های اشغالی اثبات کرده است.

وی گفت که مقاومت فلسطین برای متوقف کردن تجاوزهای ارتش صهیونیستی هنوز از قدرت شگفت انگیز خود استفاده نکرده است.

عضو حماس افزود: طبیعی است که مقاومت فلسطین از همه وسائل و امکانات در اختیار خود برای حمایت از ملت فلسطین در مقابل تجاوزهای رژیم اسراییل استفاده کند.

ابوزهری خاطرنشان کرد: ملت قهرمان فلسطین در نوار غزه مقاوم و پایدار است و رژیم اسراییل با جنگنده های خود نمی تواند اراده ، مقاومت و پایداری این ملت را درهم بشکند.

برخی رسانه های صهیونیستی ادعا کرده اند که « اسراییل با رفع محاصره غزه و گشودن گذرگاه رفح در مقابل خلع سلاح غزه مشابه از میان بردن مواد شیمیایی سوریه تحت نظارت سازمان ملل موافق است ولی حماس خلع سلاح را غیرممکن اعلام کرده است.
اخبار بین  الملل - ایرنا 


ویدیو مرتبط :
حماس رسما پیشنهاد آتش بس را رد کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حماس: پیشنهاد آتش بس را نمی پذیریم



اخبار,اخبار بین الملل,حماس


 اخبار بین الملل - حماس: پیشنهاد آتش بس را نمی پذیریم

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز سه شنبه و پس از اعلام موافقت رژیم صهیونیستی با پیشنهاد مصر در زمینه آتش بس در نوار غزه، بار دیگر بر غیرقابل قبول بودن پیشنهاد مذکور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا ˈسامی ابوزهریˈ دقایقی پس از اعلام موافقت کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با پیشنهاد آتش بس مصر به خبرگزاری ˈآسوشیتد پرسˈ گفت که حماس مفاد این پیشنهاد را قابل قبول نمی داند و آن را نمی پذیرد.

شاخه نظامی حماس نیز امروز پیشنهاد مصر در باره آتش بس در غزه را نوعی ˈتسلیمˈ دانسته و آن را رد کرده بود.

ˈگردان های عزالدین قسامˈ شاخه نظامی حماس، در بیانیه خود تاکید کرد که بر شدت نبردش با دشمن صهیونیستی خواهد افزود.

این در حالی است که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی تحت فشار هزینه های سنگین ناشی از حمله به غزه، امروز در نشستی این پیشنهاد را پذیرفت.

مصر اواخر روز دوشنبه پیشنهاد داد که رژیم صهیونیستی و ˈحماسˈ از امروز راس ساعت شش بامداد به وقت گرینویچ به درگیری ها خاتمه دهند.

حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غیر نظامیان نوار غزه از هشت روز پیش آغاز شده و هم چنان ادامه دارد و در نتیجه این حملات دست کم 186 فلسطینی که بیشتر آن ها زن و کودک هستند، به شهادت رسیده اند.

حماس نیز در پاسخ به این تجاوزها، مواضع رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

کابنیه امنیتی رژیم صهیونیستی در پی مواجهه با پاسخ موشکی نیروهای مقاومت فلسطینی به حملات نظامی این رژیم و انتقاد محافل داخلی آن از هزینه بر بودن این حملات برای تل آویو، با طرح پیشنهادی مصر برای برقراری آتش بس موافقت کرد.

گزارش های دریافتی حاکی از آن است که حملات رژیم صهیونیستی به غزه و پاسخ موشکی فلسطینیان به این حملات، هزینه های هنگفتی را برای این رژیم به بار آورده است.

ˈناصر ابوشریفˈ نماینده ˈجنبش جهاد اسلامی فلسطینˈ در تهران با اشاره به وضعیت متزلزل جبهه داخلی رژیم صهیونیستی، خسارت های وارد شده بر این رژیم را در تازه ترین عملیات تهاجم صهیونیست ها به غزه، سه میلیارد و 500 میلیون دلار اعلام کرد.

ابوشریف با اشاره به شلیک راکت به فلسطین اشغالی از نوار غزه به تلافی بمباران های ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس که میلیون ها صهیونیست را ناگزیر به فرار به پناهگاه ها کرد، از شکست مجدد این رژیم در تحقق اهدافش خبر داد.

محافل داخلی صهیونیست ها نیز در پی مواجهه با هزینه های حملات به غزه برای تل آویو، بر ضرورت توقف این حملات تاکید کرده اند.
 اخبار بین الملل - ایرنا