اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گفته های اولاند بعد از دیدار روحانی/ روحانی: غرب باید درک کند که ایران قدرتی تأثیرگذار در منطقه است



اخبار,اخبارسیاست خارجی,دیدار اولاند  با روحانی


 اخبار سیاست خارجی - اولاند بعد از دیدار روحانی: امیدوارم توافق هسته ای به دست آید

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری فرانسه پس از دیدار روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد آمده است: رئیس جمهور فرانسه امیدوار است مذاکرات بتواند سریع تر به پایان برسد.

رئیس جمهور فرانسه پس از دیدار با روحانی ابراز امیدواری کرد توافق هسته ای به دست بیاید.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه با حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیدار کرد.

اولاند پس از دیدار با روحانی ابراز امیدواری کرد توافق سریعی درباره مسئله هسته ای ایران به دست آید.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری فرانسه پس از دیدار روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد آمده است: رئیس جمهور فرانسه امیدوار است مذاکرات بتواند سریع تر به پایان برسد.

 

فرانسه یکی از کشورهای عضو گروه 1+5 در مذاکرات با ایران بر سربرنامه هسته ای این کشور است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ایران باید اقدامات ملموسی را به کار بگیرد تا به صورت تایید شده و قابل راستی آزمایی، نشان داده شود که به قدرت نظامی هسته ای دست پیدا نمی کند.

این برای دومین مرتبه در یک سال گذشته است که سران ایران و فرانسه با یکدیگر دیدار و گفتگو می کنند.


روحانی و اولاند سال گذشته نیز در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ملاقات کردند.


                                         ...............................................


دیدار روسای جمهور ایران و فرانسه / روحانی: غرب باید درک کند که ایران قدرتی تأثیرگذار در منطقه است

رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه مهم‌ترین پیام مذاکرات ایران با ۱+۵ این بود که می‌توان مسایل مهم جهانی را با گفت‌وگو حل و فصل کرد، اظهار داشت: با آغاز این مذاکرات و روشن شدن اراده جدی ایران، فضایی که علیه ملت ایران در غرب ساخته شده بود، فرو ریخت و فضای واقعی و اعتمادآور ایجاد شد.

  رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه مهم‌ترین پیام مذاکرات ایران با ۱+۵ این بود که می‌توان مسایل مهم جهانی را با گفت‌وگو حل و فصل کرد، اظهار داشت: با آغاز این مذاکرات و روشن شدن اراده جدی ایران، فضایی که علیه ملت ایران در غرب ساخته شده بود، فرو ریخت و فضای واقعی و اعتمادآور ایجاد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در دیدار با فرانسوا اولاند رییس‌ جمهوری فرانسه گفت: مذاکرات این روزهای ایران و ۱+۵ برای ساختن آینده ،اهمیت بسیاری دارد و امیدواریم که با در نظر گرفتن حقوق و نگرانی‌های ملت ایران مسأله هسته‌ای به شکلی متوازن حل و فصل و نتیجه برد – برد برای طرفین حاصل شود.

رییس شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه اعتماد ، سنگ بنای روابط دوجانبه است، تصریح کرد: ایران قدرتی تأثیرگذار در منطقه است و این واقعیت را غرب باید درک کند.

رییس‌ جمهوری فرانسه نیز در این دیدار که در مقر سازمان ملل متحد برگزار شد، با بیان اینکه مذاکرات ۱+۵ با ایران باید هر چه سریع‌تر به توافق نهایی برسد، گفت: این توافق می‌تواند روابط فی ما بین را در سایه اعتماد به سطحی بالاتر از گذشته برساند.

اولاند ضرورت همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم را خاطرنشان کرد و گفت: پاریس همانند تهران تصمیم گرفته است در برابر تروریسم از دولت عراق حمایت کند.

وی با بیان اینکه ایران جایگاه ویژه‌ای در مبارزه با تروریسم در منطقه دارد، ابراز امیدواری کرد که در پی دستیابی به توافق جامع هسته‌ای در سایر زمینه‌ها نیز دو کشور با یکدیگر همکاری قابل توجهی داشته باشند.

رییس‌ جمهوری فرانسه همچنین نسبت به گسترش همکاری‌های صنعتی ابراز خوش‌بینی کرد.


   اخبار سیاست خار جی - عصر ایران, نواندیش


ویدیو مرتبط :
نظر روحانی درباره رابطه ایران و غرب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی در دیدار نخست وزیر هند: نقش ایران و هند در مبارزه با تروریسم در منطقه بسیار حساس است



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,رابطه ایران و هند

رییس جمهوری ظهر پنج شنبه به وقت محلی در دیدار با نارندرا مودی نخست وزیر هندوستان، بر توسعه روابط دو کشور و افزایش همکاری‌ها تاکید نمود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی‌، روابط تهران - دهلی‌نو را صمیمانه و تاریخی توصیف کرد و اظهار داشت: امیدواریم این دیدار پایه گذار حرکتی سریع و رو به جلو در روابط بین دو کشور باشد.

دکتر روحانی تصریح کرد: آثار حرکت به جلو در روابط بین دو کشور در ماه‌های گذشته نمایان شده و حضور جنابعالی به عنوان نخست وزیر هند فرصتی مغتنم برای توسعه روابط فی‌مابین می‌باشد.

رییس جمهوری با اشاره به درخواست هند جهت توسعه بندر تجاری چابهار و همچنین پیوستن هند به پروژه کریدور شمال به جنوب ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران از توسعه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی با هند استقبال می‌کند.


دکتر روحانی بر آمادگی دولت جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با هند در سرمایه‌گذاری در بخش‌های نفت، گاز و همچنین توسعه بندر چابهار، توریسم و همکاری بخش‌های خصوصی دو کشور بویژه در حوزه‌های علمی و فناوری تأکید کرد.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه نقش ایران و هند در مبارزه با تروریسم در منطقه بسیار حساس است، به شرایط ناگوار مردم یمن اشاره کرد و گفت: متأسفانه در کشور یمن شاهد کشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان هستیم.


وی نقش ایران و هندوستان در منطقه برای حفظ ثبات و همچنین مبارزه با تروریسم را نیز مهم دانست و گفت: همکاری دو کشور نه تنها در زمینه‌های تجاری و اقتصادی، بلکه برای ریشه کن کردن تروریسم در منطقه بسیار ضروری است.


دکتر روحانی در این دیدار که در حاشیه اجلاس مشترک گروه بریکس و سازمان همکاری‌ شانگهای برگزار شد، به رواج افراط‌گری و خشونت در منطقه طی سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: متأسفانه کشور عراق و افغانستان دچار یک بحران امنیتی شده‌اند و با حضور گروه‌هاى تکفیری همچون داعش در این کشورها منطقه با شرایط بسیار ناگواری روبرو شده است.

نخست وزیر هند نیز در این دیدار با تأکید بر نقش راهبردی جمهوری اسلامی ایران در شناسایی و خشکاندن ریشه‌های تروریسم در منطقه و همچنین برقراری ثبات و امنیت اظهار داشت: نباید اجازه دهیم تروریسم به تصویر اسلام و مسلمانان در جهان لطمه وارد نماید.


وی افزود: ایران، هند و کشورهای همسو باید با توجه به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در خصوص " جهان عاری از خشونت " با یکدیگر همکاری نمایند.


در این دیدار همچنین بر توسعه روابط علمی و دانشگاهی، همکاری هنرمندان دو کشور، توسعه گردشگری وتسهیل در روند صدور روادید تأکید شد.

 

اخبار سیاست خارجی - خبرآنلاین