اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گعده برای انتخاب وزیر علوم در مصلا !



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 
اخبار سیاسی - گعده برای انتخاب وزیر علوم در مصلا !

صندلی خالی وزارت علوم حالا تمام توجهات را به خود جلب کرده است. با توجه به آنکه بیستمین نمایشگاه مطبوعات با معرفی وزیر پیشنهادی علوم همزمان شده این تلاقی منجر شد تا رسانه‌ها مجالی برای پرسش و سیاسیون نیز فضایی برای گفت‌و‌گو در این رابطه بیابند.

وزارت علوم را در انتظار نگذارید
محمدرضا عارف با حضور در نمایشگاه مطبوعات در رابطه با گزینه دولت برای وزارت علوم گفت: آقای دانش‌آشتیانی سابقه اجرایی خوبی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارند. ایشان در دوره‌ای معاون وزیر بودند و شناخت خوبی نسبت به آموزش عالی دارند. وی ادامه داد: به نظر من آقای دانش‌آشتیانی نیروی مناسبی برای اداره آموزش‌عالی کشور هستند.

 

ما از مجلس انتظار داریم در سالی که کشور باید توسعه علمی پیدا کند بیش از این مجموعه وزارت علوم را در انتظار نگذارد و با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی، زمینه‌ساز پیشرفت علمی کشور شود. نظرات در باب وزارت علوم متفاوت است و برخی موافقند و برخی مخالف.

 

حدادعادل ازجمله نمایندگان و شخصیت‌های مخالفی است که در این رابطه گفت: گزینه دولت موجب تعجب نمایندگان مجلس شده است. وی درباره دلایل انتخاب دانش‌آشتیانی از سوی رئیس‌جمهور افزود: این سوالی است که دکتر روحانی باید خود درباره آن توضیح دهد. نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس اظهار کرد: مایل بودیم موضوع رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری پایان یابد اما به نظر می‌رسد این داستان ادامه دارد.

 برخورد برخی نمایندگان منطقی نیست
مصطفی کواکبیان نماینده مجلس هشتم و همچنین دبیرکل حزب مردم‌سالاری نیز که به نظر می‌رسید نسبت به عملکرد نمایندگان انتقاد دارد با بیان اینکه نمایندگان مجلس عملکرد و برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم را باید ابتدا بررسی کنند و سپس تصمیم بگیرند، اظهار کرد: اگر تنها به دلیل عضویت یک فرد در حزب و گروهی با صلاحیت وی مخالفت شود، اقدام درستی نیست چراکه باید به موضع‌گیری‌های وی توجه شود؛ البته عضویت در حزب و تشکلی برای هر نفر امتیاز است. دبیرکل حزب مردم‌سالاری همچنین گفت: برخورد برخی نمایندگان منطقی نیست چراکه ابتدا باید برنامه‌های وزیر پیشنهادی را مطالعه و با وی گفت‌وگو کنند، سپس نظر خود را اعلام کنند.

 

مرتضی بانک، معاون کل سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری با بیان اینکه تعامل خوبی بین دولت و مجلس وجود دارد، گفت: امیدواریم وزیر پیشنهادی علوم بتواند رای مناسبی را از مجلس کسب کند. تمام کسانی که در کشور دارای تجربه و فعالیت اجرایی هستند مورداحترام دولت بوده و دولت می‌تواند در بخش‌های مختلف با آنها همکاری کند، دولت قطعا دولتمردانی را می‌خواهد که همفکر با دولت بوده و توانمندی اجرای برنامه‌های دولت را داشته باشند. وی اضافه کرد: در رابطه با وزیر پیشنهادی علوم تصور می‌کنم با توجه به اینکه نمایندگان مجلس از آحاد مردم هستند و دولت نیز انتخاب شده از سوی آحاد مردم است مجلس همراهی مناسبی با دولت داشته باشد و وزیر پیشنهادی علوم بتواند رای مناسبی را از مجلس بگیرد.

 آشتیانی، فرزند مجلس
محمدرضا خباز، معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری به توصیف فضای بهارستان می‌پردازد و در این رابطه عنوان می‌کند: از روز چهارشنبه که رایزنی‌ها صورت گرفته و واقعیت‌ها بیان شده است، خوشبختانه جو مجلس آرام شده و امیدواریم که نمایندگان شرایط خاص و ویژه دانشگاه‌ها را مدنظر قرار دهند. وی درخصوص گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم گفت: آقای دانش‌آشتیانی در خانواده‌ای روحانی و مذهبی بزرگ شده‌اند و پدرشان در مجلس اول نماینده تفرش و آشتیان بودند و می‌توان گفت ایشان فرزند مجلس هستند.

 نباید به دانشگاه ظلم شود
 محمدرضا تابش نماینده اصلاح‌طلب مجلس نهم نیز در راستای حمایت از وزارت علوم لب به سخن گشود و فضای مجلس را در رابطه با وزیر پیشنهادی این چنین توصیف کرد: درحال حاضر وضعیت مجلس به‌گونه‌ای است که درمورد این مساله نمی‌توان قطعی صحبت کرد.

 

وی افزود: از نماینده‌ها تقاضا دارم نسبت به مسائل کشور مسئولانه تصمیم بگیرند و جریان‌های سیاسی و نگاه‌های حزبی را مطمع نظر قرار ندهند. وی تصریح کرد: اینکه وزارت علوم با سرپرست و بدون وزیر اداره شود، باعث می‌شود کسی نتواند تصمیمات بلندمدت که باعث رشد دانشگاه‌ها می‌شود، اتخاذ کند و به همین دلیل سرپرست تنها می‌تواند درخصوص مسائل کوتاه‌مدت و موسمی اظهارنظر و تصمیم‌گیری کند. بنابراین فعالیت‌های عمرانی دانشگاه‌ها و مواردی که رسیدگی به آن که در بلندمدت امکان‌پذیر است، در شرایط کنونی ممکن نمی‌شود. محمدرضا تابش همچنین گفت: بی‌سرپرستی وزارت علوم باعث می‌شود به دانشگاه‌ها ضربه بخورد و ظلم به دانشگاه است.

 دولت وارد لجبازی با مجلس شده
صفارهرندی نیز درباره تعامل دولت و مجلس و حواشی پیرامون نحوه معرفی وزیر پیشنهادی علوم به مجلس گفت: آقای روحانی خودش از اقدامات اخیر قضاوتی داشته باشند. دو سال پیش روحانی نسبت به رفتارهای دولت در قبال مجلس قضاوت‌هایی داشته‌اند و همچنین به روابط دولت و مجلس و رفتارهایی که همین الان دولت خودشان در قبال مجلس مرتکب می‌شود، خرده می‌گرفتند.

 

وی افزود: روحانی به اعتبار همان سخنان، مگر نگفته‌اند که دولت در وادی لجبازی با مجلس وارد نمی‌شود؟ ولی هم‌اکنون وارد وادی این لجبازی شده‌است. ‌عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: احساس می‌کنیم که افرادی پوست خربزه زیر پای دولت می‌گذارند و کسانی هستند که خودشان را صاحب یک حق ویژه‌ای بر گردن رئیس‌جمهور می‌دانند و حتی مدعی هستند که آنها بوده‌اند که آقای روحانی را به این نقطه رسانده‌اند که آنها دارند گروکشی می‌کنند.

اخبار سیاسی  -آرمان
 


ویدیو مرتبط :
علت انتخاب نشدن وزیر علوم از زبان رییس جمهور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توصیه خطیب نماز جمعه تهران به روحانی نسبت به انتخاب وزیر علوم



خطیب نماز جمعه تهران,توصیه به روحانی

توصیه خطیب نماز جمعه تهران به روحانی نسبت به انتخاب وزیر علوم

امام جمعه موقت تهران به رییس جمهور منتخب توصیه کرد که از انتخاب وزیر علوم یا روسای دانشگاه‌هایی که بوی فتنه می‌دهند، جلوگیری کند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های دوم نمازجمعه امروز تهران فاجعه مصر را تاسف‌بار دانست و افزود: سوریه برای مصر یک عبرت است صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها برای شکستن مقاومت در سوریه جنگ داخلی راه‌ انداختند، حالا نوبت مصر است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: فاجعه مصر کار اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها است، ما از علما و نویسندگان و اثرگذاران مصری توقع داریم مشکل به وجود آمده را برطرف کنند. از شما می‌خواهیم تا دیرتر نشده چاره‌اندیشی کنید تا انقلاب‌تان در چارچوب احکام اسلام به ثمر نشیند.
وی با محکوم کردن خونریزی در مصر، گفت: اعمال خشونت و به راه‌انداختن جریان خشونت مال مسلمانان نیست.

صدیقی در بخش دیگری از سخنانش قرار دادن نام حزب الله در لیست تروریست‌ها را اقدامی ننگین از سوی اتحادیه اروپا برشمرد و افزود: حزب الله لبنان که جایگاه برتری بین مسلمانان جهان و مردم لبنان دارد درلیست تروریست‌ها قرار داده می‌شود و نام سیدحسن نصرالله که از مفاخر بشریت و نجات‌بخش آزادگان جهان است در کنار لیست افراد شرور و جنگ‌طلب قرار می‌گیرد. این در حالی است که رژیم صهیونیستی که اصلا برای ترور ساخته شده و منافقان ایران در لیست تروریست‌ها قرار ندارد حتی از این افراد هم حمایت می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: این اقدام را محکوم می‌کنیم؛ چرا که غیراخلاقی، غیرانسانی و غیرحقوقی است و این را بدانند که حزب الله از این تصمیم آسیبی نخواهد دید.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خطاب به کارگزاران نظام گفت: سخنان مقام معظم رهبری جواهر‌الکلام و کاربردی است ایشان در سخنان‌شان گرفتار نشدن در غفلت و آموختن صبر و تحمل از قرآن را مورد تاکید قرار دادند. از اینرو مدیران کشور در اداره امور باید از صبر و تحمل بهره بگیرند و در تمام برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان هدف را مشخص کنند.

صدیقی افزود: هدف از برنامه‌ریزی‌های کلان پیاده‌سازی اسلام در زندگی مردم است و عظم و اراده در این جهت‌گیری حرف اول را می‌زند امروز جنگ تسلیحاتی و اقتصادی جنگ نیست، بلکه جنگ اراده‌ها است.
خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد:جبهه استکبار و ارتجاع با ما عناد شدید دارند آنها با تاکتیک‌های مختلف درصدد جنگ با ایرانند ولی نهضت‌های مشروطیت، نفت و انقلاب اسلامی فوق استانداردهای جهانی است. از اینرو باید در دهه پیشرفت و عدالت متکی بر این تجربیات حرکت شود.

وی با تاکید بر این‌که با اولویت‌بندی مسائل کشور می‌توان به جنگ دشمن بدکیش رفت، گفت: دو مساله اقتصاد و پیشرفت‌های علمی در اولویت کار است. دولت یازدهم باید از همان جایگاهی که دولت‌های گذشته در این دو حوزه حرکت کرده‌اند، امور را به پیش ببرد.

صدیقی در ادامه خطاب به رییس جمهور منتخب گفت: دانشگاه‌ها فضای آرام و مذهبی دارند و توسعه علوم دانشگاهی با سرعت خوبی در آنها پیشرفت دارداز شما می‌خواهیم جلوی انتخاب وزیر علوم یا روسای دانشگاه‌هایی که بوی فتنه می‌دهند یا جریان‌های سکولاری که قصد نفوذ به دانشگاه‌ها دارند، را بگیرید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران ماه رمضان را در میان ماه‌های قمری ازهمه ماه‌ها برتر دانست و افزود: در خطبه نهج‌البلاغه درخصوص ماه رمضان آمده است که در هر شب این ماه عدد بیشماری از بندگان گناهکار از آتش جهنم‌ آزاد می‌شوند.

وی با بیان این‌که دوری از جهنم اثری دارد و اثر از بی‌میلی به گناهان است، گفت: ترک عادت‌هایی که انسان را اسیر کرده‌اند از جمله وقت ترک غیبت و دروغ و صاف کردن دل با همسایگان و فامیل ماه رمضان است. ماه رمضان ماه نجات است و ماهی است که در هلاکت به سقوط در گناهان و رذایل اخلاقی بسته می‌شود خدای متعال در ماه رمضان درهای جهنم را بسته و درهای بهشت را باز می‌کند.

صدیقی افزود: چه دلیل دارد که در ماه رمضان خود را از جهنم نجات ندهیم ماه رمضان ماه نجات از همه بدبختی‌ها است حواس پنج گانه در ماه رمضان باید گناهان را ترک کنند به نحوی که در بقیه سال دچار گناه نشوند.
خطیب نماز جمعه تاکید کرد: دل، انسان را به خیر و شرمی‌رساند پس با بستن مجاری دل بر روی هوا و هوس عاقبت به خیر شویم./ایسنا