اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گشت نامحسوس تعطیل شده است؟


معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با رد ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر تعطیلی گشت‌های نامحسوس پلیس گفت: طرح پلیس در ابعاد مختلف اجرا می‌شود و صرفاً برای موارد اخلاقی نمی‌باشد.

خبرگزاری تسنیم: سردار حسین ذوالفقاری در گفت‌وگویی در خصوص انتشار نقل‌قول‌هایی از وی در رسانه‌های مختلف مبنی بر تعطیلی گشت نامحسوس پلیس اظهار کرد: بنده چنین مطلبی را نگفته‌ام و این برداشت سلیقه‌ای آنها بوده است؛ در مصاحبه‌های قبلی نیز، هیچ کجا سخنی از تعطیلی طرح‌های ناجا به میان نیامده است.

وی تصریح کرد: اگر متن مصاحبه قبلی بنده را با دقت نظر بیشتری بخوانید، کاملاً و به‌صورت صریح و شفاف در آنجا اعلام کرده‌ام و یک بار دیگر هم می‌گویم که نیروی انتظامی کماکان به مأموریت‌های خود ادامه می‌دهد و همه باید به‌کمک پلیس بیایند.

ذوالفقاری افزود: بهتر است رسانه‌ها مبتنی بر سخنان و متن بیان‌شده، تیترهای خود را انتخاب کنند.

به‌گفته وی هرچند در نحوه اعلان طرح گشت نامحسوس ابهاماتی وجود داشت که بهتر بود از  قبل این طرح برای مردم، تبیین و شفاف سازی می‌شد، اما تمام مأموریت‌های در حال اجرای پلیس، قانونی و جزو وظایف آنان است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور متذکر شد: این طرح در ابعاد مختلف اجرا می‌شود و صرفاً برای موارد اخلاقی نمی‌باشد، جرایم مشهودی از جمله: سرقت، زورگیری، مواد مخدر، اخلالگران در امنیت جامعه، حرکات خطرآفرین خودروها و حوزه حجاب و پوشش.

ذوالفقاری اعلام کرد: مسئله اخلاقی، سازوکارهای خاص خودش را دارد؛ بنابراین، نهادها و سازمان‌های دیگری درباره امنیت اخلاقی باید با نیروی انتظامی همراه باشند؛ چرا که یکی از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی به 23 سازمان برای همراهی و کمک در این رابطه اشاره کرده است.

وی اذعان کرد: ما به نیروی انتظامی نیز  اعلام کردیم که به‌منظور افزایش اثربخشی، طرح جامعی نیز برای همراهی و همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط و موظف در سطح ملی و در مقیاس کشوری به شورای امنیت کشور ارائه دهند.

به‌گفته وی وزارت کشور آمادگی لازم برای بررسی همه‌جانبه طرح‌های پلیس و اجرای نهایی آن را دارد.


ویدیو مرتبط :
گشت نامحسوس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گشت‌ نامحسوس پلیس در کمین خودروهای پلاک مخدوش



 

اخبار,اخباراجتماعی , محدوده طرح ترافیک

حسینی اظهار کرد: همچنین ممکن است در برخی از موارد راننده اقدام به هول دادن خودروی خود کرده و موتورسیکلتی مانع از رویت پلاک شود که در این صورت نیز با فرد متخلف و موتورسیکلت‌سوار برخورد خواهد شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آغاز فعالیت گشت‌های محسوس و نامحسوس برخورد با تخلفات مخدوش کردن پلاک خودروها در مبادی طرح "زوج و فرد" خبر داد.

سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره، گفت: همزمان با آغاز اجرای طرح ثبت دوربینی تخلف ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد ماموران مستقر در این مبادی نیز دیگر حضور فیزیکی برای اعمال قانون نخواهند داشت، اما گشت‌های محسوس و نامحسوس برخورد با مخدوش‌کنندگان پلاک در سطح محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد به ویژه در مبادی ورودی حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه برابر قانون با هرگونه تخلف مخدوش کردن پلاک برخورد خواهد شد، اظهار کرد: ممکن است برخی از رانندگان این موضوع را ندانند که مخدوش کردن پلاک نه تنها یک تخلف رانندگی محسوب می‌شود بلکه دارای عنوان اتهامی جعل نیز محسوب شده و مرتکبان آن علاوه بر آنکه وسیله نقلیه‌شان توقیف خواهد شد، به دادسرای ویژه راهنمایی و رانندگی نیز ارجاع داده می‌شود که برای این افراد ممکن است از 6 ماه تا یک سال حبس نیز در نظر گرفته شود.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه امکان شناسایی رانندگانی که پلاک خود را مخدوش کرده‌اند از طریق دوربین‌ها نیز وجود دارد، گفت: دوربین‌های هوشمند ما این قابلیت را دارد که از طریق رویت تنها دو، سه رقم پلاک مخدوش شده نوع خودرو و تطبیق آن با نوع خودرو، مالک وسیله نقلیه را پیدا کنند. از این رو لازم است تمامی رانندگان از انجام چنین اقداماتی پرهیز کنند.

حسینی اظهار کرد: همچنین ممکن است در برخی از موارد راننده اقدام به هول دادن خودروی خود کرده و موتورسیکلتی مانع از رویت پلاک شود که در این صورت نیز با فرد متخلف و موتورسیکلت‌سوار برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه از امروز حدود 130 معبر ورودی به محدوده زوج و فرد به وسیله دوربین‌های سطح تخلفات کنترل می‌شود، اظهار کرد: لازم به یادآوری است که به ازای هر بار عبور از مقابل دوربین‌های مختلف رانندگان متخلف مبلغ 20 هزار تومان جریمه خواهند شد و اینطور نیست که فردی گمان کند چون یک بار وارد محدوده زوج و فرد شده است، دیگر مجوز حضور در این محدوده را تا پایان وقت پیدا کرده است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه وضعیت در محدوده طرح ترافیک و به شکل سابق است و تمام ورودهای غیرمجاز به این محدوده به وسیله دوربنی کنترل می‌شود، خاطرنشان کرد: ساعت اجرای طرح زوج و فرد از ساعت 6:30 صبح تا 19 عصر است و محدوده آن از نیز از قسمت شرق به بزرگراه امام علی (ع) از بزرگراه شمال به بزرگراه همت و از قسمت غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران و از قسمت جنوب به بزرگراه بعثت ختم می‌شود.


 اخبار اجتماعی  - ایسنا